SEAT Altea FR

Noua Altea FR este gata de comercializare aducând palmaresul de succes “Formula Racing” în cadrul monovolumului compact al firmei, elegantul si dinamicul MSV (Multi-Sports Vehicle). Versiunea finala a lui Altea FR a fost prezentata în premiera mondiala cu ocazia Salonului de Tuning de la Essen din Noiembrie 2005 si se bazeaza pe conceptul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie a anului trecut. Altea este primul din noua generatie de modele Seat care poarta celebrul logo « FR » si paseste pe drumul început în trecut cu Ibiza si prima generatie Leon. • Modelul de top Fórmula Racing debuteaza în cadrul noii generatii de modele SEAT • Designul este diferit fata de restul gamei Altea • Noua motorizare diesel 2.0 TDI ce dezvolta 125 kW (170 CP) este cel mai puternic diesel aflat în oferta constructorului spaniol • Trenul de rulare “Agile Chassis” al lui Altea a fost îmbunatatit prin adoptarea unei suspensii mai tari si a unor frâne dimensionate mai generos Modelul FR este astfel oferit la vânzare dupa doar 24 de luni de la lansarea gamei Altea, în martie 2004. În acest interval de timp, Centrul Tehnic SEAT din Martorell a produs o Altea care merita din plin apelativul « FR », cu modificari importante la design, mecanica si tren de rulare, pentru a se accentua performantele dinamice si caracteristicile sportive ale masinii. Imaginea Altea FR încorporeaza toate caracteristicile prezentate pe prototipul de la Frankfurt, incluzând aici o parte frontala restilizata cu un nou spoiler. În partea din spate, spoilerul redesenat, mult mai sportiv, evacuarea dubla cromata si literele “FR” anunta clar identitatea noului model tuturor participantilor la trafic. Nu în ultimul rând, jantele din aliaj usor cu diametrul de 17 inch, cu design special ajuta la diferentierea modelului în cadrul gamei Altea. Interiorul ofera în plus o ambianta sportiva tipica pentru toate modelele FR, cu o noua finisare pentru tabloul de bord si noi accesorii destinate special soferului; de exemplu, volanul si schimbatorul de viteze sunt ambele noi si au un design oferit exclusiv pentru acest model. Instrumentarul de bord, cu fundal alb a fost de asemenea proiectat exclusiv pentru acest model. În plus, logo-ul « FR » orneaza volanul, schimbatorul de viteze, ceasurile de bord si scaunele. Inima lui SEAT Altea FR este motorul sau. Bazat pe propulsorul de 2 litri TDI, motorul lui FR are o putere maxima de 170 CP si a fost cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte ale carei rapoarte au fost setate special pentru acest motor. Sistemul turbo a fost optimizat si el, iar motorul beneficiaza de un sistem de injectie foarte modern cu injectoare cu comanda piezoelectrica. Motorul îndeplineste standardele normelor de poluare Euro IV fiind echipat standard cu filtru de particule Diesel. Trenul de rulare “Agile Chassis” al lui Altea a fost supus unor modificari importante în concordanta cu puterea mare a noului motor, modificari care au vizat în principal întarirea componentelor suspensiei. Discurile de frâna sunt noi si au un diametru mai mare. Altea FR vine echipata cu ultima generatie a sistemelor de siguranta activa ABS, ESP (mentinerea stabilitatii automobilului) ce include EBA (asistare la frânarea de urgenta) si TCS (controlul tractiunii), plus numeroase alte elemente de siguranta activa si pasiva.