Rezultatele Daimler Trucks se afla pe o linie ascendenta

Rezultatele Daimler Trucks se afla pe o linie ascendenta• Mai multe autovehicule vândute în august 2011 decât în orice alta luna începând cu sfârsitul anului 2008 • Productia de autovehicule va functiona la capacitate maxima de la începutul primului trimestru din 2012• Cresteri mari de vânzari, anticipate pentru urmatorii ani• Economii de scara realizate cu sistem modular de componente• Produse competitive pentru noul Mercedes-Benz ActrosStuttgart/Münsingen – Daimler Trucks ramâne optimist în ciuda scaderii preturilor din stoc si a cresterii riscului economic de pretutindeni. „ Afacerea cu camioane reprezinta o afacere de bunuri capitale si, în consecinta, este supusa fluctuatiilor ciclice”, a spus Andreas Renschler, Membru al Daimler AG Board of Management, reponsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, la conferinta de presa de prezentare a noului camion de mare tonaj Mercedes-Benz Actros de la Münsingen. „Noi ne-am pregatit pentru aceste fluctuatii economice. Situatia exceptionala din 2008 a demonstrat în mod clar ca avem situatia sub control. Programul nostru strategic Global Excellence ne permite sa adaptam flexibil sistemele noastre globale de productie pe pietele din zonele respective si sa oferim gama de produse cu tehnologia potrivita fiecarei piete.”Daimler Trucks a vândut 256.618 autovehicule pâna la sfarsitul lunii august 2011, ceea ce înseamna o crestere de 18 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. În plus, în luna august 2011 Daimler Trucks a vândut mai multe autovehicule decât în orice alta luna de la sfârsitul anului 2008 (39.090 unitati).De asemenea, compania este optimista si în ceea ce priveste lunile ce urmeaza: „Volumul pietei de camione din Europa este înca sub nivelul perioadei de dinainte de criza, dar ne asteptam ca piata sa se extinda cu 35 pâna la 40 de procente în acest an”, a explicat Renschler. „Clientii no?tri primesc un impuls, iar acest lucru se reflecta ?i în activitatea noastra ca producatori de camioane. Unitatile noastre de productie vor opera la capacitate maxima în acest an si deja primim comenzi si pentru urmatorul an”, a spus Andreas Renschler.si în Statele Unite ale Americii perspectivele ramân pozitive, Daimler Trucks preconizând cresteri de piata de 30-35 de procente. „Credem ca putem valorifica potetialul uimitor din regiunea NAFTA. Programul presedintelui Obama de stimulare în valoare de 450 miliarde de dolari va avea un efect pozitiv aditional pe piata camioanelor din regiunea NAFTA, mai ales ca sunt planuite multe proiecte de infrastructura din acei bani”, a spus Andreas Renschler.În ciuda triplului dezastru de la începutul acestui an, Japonia pare sa se îndrepte din nou spre crestere, iar cererea mare de servicii de transport rutier si transport maritim din 2011 va face posibila cresterea economica la acelasi nivel ca înainte de dezastrul natural.Cresteri mari de vânzari preconizate pentru anii urmatoriCererea de automobile continua sa creasca rapid pe noile piete. Vânzarile pentru autoturisme si pentru autovehicule comerciale usoare ar putea sa creasca cu 40 de milioane pe an începând de acum pâna în 2020. Un total de 80% din cresterea anticipata – 32 de milioane de autovehicule – va fi generat în afara triadei, a autoturismelor si autovehiculelor usoare comerciale în mod egal.În consecinta, Daimler Trucks îsi extinde capacitatea în special pe pietele emergente. De exemplu, BharatBenz va deschide o fabrica de productie în India în Aprilie 2012, iar Daimler Trucks extinde parteneriatul cu Kamaz în Rusia. Primul produs fabricat împreuna de cele doua companii a fost deja prezentat la Moscova: Un camion marca Kamaz cu componente Daimler create pentru Rusia – cea mai mare piata de camioane din Europa. De asemenea, Daimler Trucks asteapta ca pâna la încheierea anului, guvernul chinez sa acorde ultimele permisiuni restante pentru parteneriatul sau cu Foton în China.Se preconizeaza ca piata globla de camioane (HD/MD) va creste de la 2,5 milioane la 3 milioane de unitati pentru perioada 2010-2013. Daimler Trucks intentioneaza sa beneficieze disproportionat de aceasta crestere, scopul sau fiind sa creasca vânzarile de camioane în aceasta perioada de la 355.000 (2010) la mai mult de de 500.000 unitati, si apoi sa vânda 700.000 camioane pe an în întreaga lume pâna la sfârsitul acestei perioade.„Pentru ca nu ne dorim sa avem doar o crestere, ci o crestere profitabila, noi ne-am setat un obiectiv clar de a ajunge la un profit de 8% în 2013, si de a mentine acest nivel pe tot parcursul ciclurilor”, a spus Renschler. „Daimler Trucks a ajuns deja la un profit de 6,9% la sfârsitul primei jumatati a acestui an, astfel ca deja ne îndreptam într-o directie buna.”Economiile de scara realizate cu sistem modular de componenteDaimler Trucks investeste consistent în noi produse, cercetare si dezvoltare. Reteaua de dezvoltare globala a companiei si deceniile de implicare în proiecte multi-brand au condus la crearea unui sistem modular, care permite generarea de sinergii si produsele potrivite cerintelor specifice clientilor si pietei .Efectele de sinergie au fost realizate cu sisteme de propulsie, de exemplu, prin noua generatie de motoare pentru Mercedes-Benz Actros.Noua generatie de motoare de camioane a simplificat gama anterioara de patru familii de motoare din patru fabrici la una singura fabricata în doua locatii. Motoarele au fost deja introduse cu succes la Fuso în Japonia si la Daimler Trucks North America în SUA.Produse competitive în EuropaNoul Mercedes-Benz Actros este rezultatul unei investitii substantiale de mai bine de 10 ani de munca, peste 20 de milioane km de teste, si peste mai mult de 2 miliarde de euro cheltuite pentru dezvoltarea si productia acestei tehnologi. Noul camion Actros stabileste nivelul de referinta în rândul concurentilor sai în materie de manevrabilitate, confort si economie de consum. „Noul Actros este cel mai bun camion pe care l-am prezentat vreodata si, de asemenea, este cea mai importanta inovatie a deceniului.” a spus Renschler.Autovehiculul este, de fapt, primul camion destinat transportului pe distante lungi, construit complet conform cerintelor de emisii Euro VI. În timp ce consumul a fost redus cu mai mult de 7% în versiunea Euro V a noului camion Actros, chiar si versiunea cu motorizare Euro VI consuma cu peste 4% mai putin decât predecesorul sau.