Rezultate financiare Daimler in trimestrul doi 2009

img
Home / Stiri si noutati auto / Rezultate financiare Daimler in trimestrul doi 2009

 
 
 
 
 • Profit EBIT de minus 1,005 milioane euro (Q1 2009: minus 1,426 milioane de euro)• Profitul EBIT include factori speciali de minus 604 de milioane euro pentru Chrysler si Daimler Trucks• Profit EBIT din operatiile curente de minus 401 milioane de euro (Q1 2009: minus 1,421 milioane euro)• Cash flow-ul a crescut la plus 1.4 miliarde de euro ca urmare a reducerii activelor de inventar• Pierdere neta de 1,062 milioane euro (Q1 2009: pierdere neta de 1,286 milioane euro)• Profitabilitatea aferenta activitatii operationale este asteptata sa creasca gradual pe parcursul anului
Stuttgart – În ciuda recesiunii globale. Daimler (cu abrevierea DAI în cadrul  Bursei de Valori) a reusit sa-si îmbunatateasca profitul EBIT din operatiunile permanente la minus 401 milioane euro în al doilea trimestru. (Q1 2009: minus 1,421 milioane de euro). Aceste rezultate demonstreaza eficienta  actiunilor si masurilor ce au fost întreprinse de companie.
Dr. Dieter Zetsche, presedintele consiliului de administratie al Daimler AG si CEO-ul Mercedes-Benz Cars: ”Mai presus de orice, în cadrul Mercedes-Benz Cars, dar si în cadrul Mercedes-Benz Vans sau Daimler Financial Services, am reusit sa ne îmbunatatim profiturile celui de-al doilea trimestru comparativ cu primul sfert al anului 2009. Acest fapt demonstreaza ca suntem pe drumul corect si ca masurile pe care le-am întreprins au efecte pozitive. Totusi, o comparatie cu rezultatele înregistrate în aceeasi perioada a anului trecut ne arata ca mai este mult de munca,”
Al doilea trimestru din 2009 în comparatie cu cel din 2008
Daimler a înregistrat un profit EBIT de minus 1,005 milioane de euro în doilea sfert al anului 2009 (Q2 2008: plus 2,053 milioane de euro)
Profiturile în scadere din cel de-al doilea trimestru al anului 2009 în comparatie cu cifrele înregistrate în aceasi perioada a anului trecut sunt rezultatul vânzarilor mai scazute înregistrate de Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans si Daimler Buses. Un factor aditional au fost costurile legate de optimizarea si repozitionarea operatiunilor de business ale subsidiarelor Mitsubishi Fuso Trucks si Bus Corporation (204 milioane de euro) si Daimler Trucks North America (13 milioane de euro). Daimler Financial Services a înregistrat profituri mai reduse datorita cresterii costului de risc.
Câstigurile au fost de asemenea reduse si de scaderea ratelor dobânzilor pentru discount-urile provizioanelor necurente, precum si de efectele cursului de schimb (în total 214 milioane de euro). Datorita cresterii semnificative a companiei din Germania aflate în insolvabilitate, contributiile anuale la Asociatia Germana a Pensiilor de Protectie sunt asteptate sa creasca în 2009.  În acest sens, în cel de-al doilea sfert al anului 2009, grupul a alocat provizioane proportionate de 87 de milioane de euro.
Scaderea profiturilor a fost atenuata de masurile adoptate de Grup de a reduce costurile si de a spori eficienta în contextul crizei economice globale.
În contextul întelegerilor încheiate cu Chrysler, Cerberus si US Pension Benefit Guaranty Corporation (PBGC), Daimler a cedat partea sa de 19.9% din compania Chrysler, începând cu 3 iunie 2009, si s-a angajat, dupa cum a fost anuntat la sfârsitul lunii aprilie, sa execute trei plati a câte 200 de milioane de dolari catre planul de pensii Chrysler, prima în momentul semnarii acordului si câte una în urmatorii doi ani. Aceste acorduri  au condus catre un cost de 387 milioane de euro în al doilea trimestru din 2009.
Profiturile înregistrate în al doilea trimestru  din 2008 au fost  influentate pozitiv de transferurile de actiuni în EADS (35 de milioane de euro). A fost un efect opus datorat încarcarilor de 373 de milioane de euro relationat cu dividendele Daimler în cadrul Chrysler (vezi pagina 11 pentru factori speciali).
Grupul a declarat o pierdere neta de 1,062 milioane (Q2 2008: profit net de 1,395 milioane de dolari) si profit pe actiune de minus 0.99 euro (Q2 2008; plus 1,40 euro).
Vânzarile în scadere cu 31% în trimestrul doi
În al doilea trimestru din 2009, Daimler a inregistrat vânzari de 391,500 de masini si autovehicule comerciale la nivel global, cifra ce a fost cu 31% mai mica decât cea înregistrata în aceiasi perioada a anului trecut.
Profitul Daimler Group din al doilea sfert al anului a scazut semnificativ de la 26 miliarde de euro în 2008 la 19.6 miliarde de euro în acest an. Ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au înregistrat o scadere de 27%.
La sfârsitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs, Daimler a angajat la nivel global 257,400 de oameni (Q2 2008; 275,000). Din acest total 162,800 de oameni au fost angajati în Germania (Q2 2008; 168,300).
Cash flow-ul din operatiunile industriale au adus un plus de venit de 1,4 miliarde de euro în al doilea trimestru al anului 2009, iar valoarea a fost datorata progresului înregistrat prin reducerea capitalului circulant. În cadrul Mercedes-Benz Cars, de exemplu, stocul de autovehicule a fost redus cu aproximativ 44,000 de unitati în al doilea trimestru, atingându-se astfel obiectivul propus. Toate celelalte divizii si-au redus, de asemnea, stocurile de autovehicule.
Lichiditatea industriala neta a grupului a crescut dupa ce au fost luate în consideratie dividendele distribuite de 556 milioane de euro în luna aprilie, de la 3.7 miliarde de euro (la sfârsitul Q1 2009) la 4.6 miliarde de euro. Acesta a fost în principal rezultatul cash flow-ului pozitiv din operatiunile industriale ale business-ului în al doilea sfert al lui 2009.
Detalii privind diviziile în al doilea trimestru al anului
Într-un mediu de piata ce continua sa fie dificil , Mercedes-Benz Cars a vândut în al doilea trimestru al anului curent 287,200 de autovehicule  (Q2 2008: 354,000). Asadar, desi vânzarile pe bucata au fost cu 19% mai mici comparativ cu cifra foarte buna înregistrata anul trecut, divizia Car a anuntat o crestere cu 24% în comparatie cu primul trimestru al anului 2009, datorata în parte disponibilitatii complete a modelului sport compact  GLK si lansarii noii Clase E. Profitul a scazut cu 18% comparativ cu al doilea trimestru al anului trecut, la 10.6 miliarde de euro.
Profitul EBIT al diviziei a atins valoarea de minus 340 de milioane de euro si a înregistrat, prin urmare, o scadere semnificativa fata de perioada similara a anului trecut (plus 1,212 milioane de euro), dar vizibil îmbunatatita fata de rezultatele primului trimestru din 2009. Scaderea profiturilor a fost cauzata în principal de reducerea semnificativa a cererii pentru automobile si de vânzarile ce au precedat-o în regiunea NAFTA, Germania si alte piete cheie din Europa. Profiturile au fost reduse aditional si de presiunea constanta asupra preturilor si de un mix nefavorabil de modele.
Efectele pozitive asupra profiturilor au existat ca urmare a actiunilor implementate pentru a optimiza operatiunile, cât si a masurilor de a reduce cheltuielile cu personalul. 
Ca urmare a slabirii pietei globale, vânzarile Daimler Trucks din al doilea trimestru au scazut cu 56%, la 54,100 de unitati. Totusi, cota de piata a diviziei a crescut pe aproape toate pietele. Cifra de afaceri a scazut de la 7,4 miliarde la 4,2 miliarde de euro.
Profitul EBIT al diviziei a fost semnificativ mai redus fata de nivelul foarte ridicat al anului precedent, ajungând la minus 508 milioane de euro (Q2 2008: plus 608 milioane de euro). Scaderea continua a livrarilor de autovehicule a fost principalul motiv pentru evolutia profiturilor în al doilea trimestru din 2009. Alti factori negativi includ planul aprobat în mai pentru sprijinirea operatiunilor de business ale Mitsubishi Fuso Trucks si Bus Corporation si actiunile initiate anul trecut pentru repozitionarea Daimler Trucks North America ce au redus profitul EBIT din al doilea trimestru 2009 cu 204 de milioane de euro, respectiv 13 milioane de euro. Efectele cursului de schimb au avut, de asemenea, un impact negativ supra profiturilor. Au existat influente pozitive datorate ajustarilor de costuri cu forta de munca si a altor masuri ce au fost întreprinse.  .
Divizia Mercedes-Benz Vans si-a crescut semnificativ vânzarile comparativ cu primul trimestru la 41,900 de autovehicule, dar nu a reusit sa atinga cifra record din aceasi perioada a anului anterior (Q2 2008: 78,600). Cifra de afaceri de 1.5 miliarde de dolari a fost, de asemenea, semnificativ mai redusa decât în trimestrul secund al anului anterior (2.6 miliarde de euro).
Divizia nu a reusit sa evite trendul general al pietei si a afisat un profit EBIT de minus 10 milioane de euro pentru al doilea trimestru (Q2 2008: plus 262 milioane de euro). Efectele pozitive au fost datorate cresterilor de eficienta si dezvoltarilor anumitor monede.
Divizia Daimler Buses a vândut 8,300 de autobuze si sasiuri în perioada analizata (Q2 2008: 11,100). Ca un rezultat al recesiunii, cererea pentru sasiuri a fost foarte slaba, mai ales în America de Sud. În plus, la contractia pietelor din America de Sud, Daimler a cunoscut o scadere drastica si în Mexic, în timp ce vânzarile din Statele Unite au crescut comparativ cu aceiasi perioada a anului trecut. În Europa, divizia de autobuze a ramas stabila, în timp ce cererea pentru autocare s-a redus. Multumita efectelor structurale pozitive, cifra de afaceri a scazut cu o rata mai mica (-17%) decât vânzarile pe bucata, la 1.1 miliarde de dolari.
Divizia a atins un profit EBIT de 49 de milioane si a fost, prin urmare, în imposibilitatea de a atinge câstigurile excelente înregistrate în perioada anterioara (170 de milioane de euro). Scaderea profiturilor a fost cauzata în principal de reducerea drastica a cererii.
La sfârsitul celui de-al doilea trimestru al anului, volumul de contracte înregistrat de Daimler Financial Services a atins valoarea de 60.3 miliarde de dolari, aproape de nivelul anului anterior, dar cu 5% mai scazut decât cel înregistrat la 31 decembrie 2008. Ajustat cu efectele cursului de schimb valutar, s-a înregistrat o scadere cu 6% fata de nivelul de la sfârsitul anului 2008. Comparativ cu al doilea trimestru din 2008, segmentul de new business a scazut cu 16%, la valoarea de 6.5 miliarde de dolari.
Divizia a postat un profit EBIT de 79 milioane de euro (Q2 2008: 183 milioane de euro). Scaderea profiturilor a fost cauzata în principal de costurile mai ridicate pentru riscurile de credit, precum si de ratele mai mici ale profitului. Costurile au fost generate de expansiunea afacerilor din segmentul de direct banking din cadrul Mercedes-Benz Bank, ce este creat pentru a oferi sprijin vânzarilor de automobile ale diviziilor.
Alte activitati de business – în principal investitiile în EADS si Tognum, care sunt contabilizate folosind metoda de finantare prin vânzare de actiuni – au fost incluse în categoria “Reconcilieri” de la începutul lui 2009.
În al doilea trimestru din 2009, cota de profit net EADS a Daimler a atins valorea de 15 milioane (Q2 2008: 32 de milioane de euro). Ca urmare a acordurilor încheiate între Daimler, Chrysler, Cerberus si Pension Benefit Guaranty Corporation (PBGC) si a evaluarii bunurilor Chrysler, costurile totale au atins 387 milioane de euro.
Concluzii
Conform planificarilor diviziilor, Daimler preconizeaza ca vânzarile totale se vor reduce semnificativ în anul 2009 (2008: 2.1 milioane de autovehicule).
Mercedes-Benz Cars anticipeaza o revitalizare a business-ului în a doua jumatate a anului. Impulsionarile vânzarilor vor fi realizate nu numai de disponibilitatea completa a noii Clase E sedan sau E coupe, dar si de noua generatie Clasa S, care a fost lansata la sfârsitul lunii iunie 2009. Cu modele S 400 HYBRID si aditionalul BlueEFFICIENCY, întreaga gama de modele va fi suplimentata cu sisteme ce protejeaza mediul înconjurator si determina un consum redus de combustibil. Mai mult, pentru modelul sport compact GLK,  de la sfârsitul lunii martie 2009, este disponibil noul motor cu patru cilindri, iar  în aceasta toamna va fi lansat modelul  Clasa E Station Wagon. Odata cu smart fortwo noi cai de dezvoltare a vânzarilor vor fi utilizate în acest an prin lansari pe piete cu cresteri importante, cum ar fi China sau Brazilia.
Totusi, divizia Mercedes-Benz Cars nu va putea compensa în totalitate scaderea din prima jumatate a acestui an de pe pietele si segmentele importante. Per total, vânzarile diviziilor vor fi mai scazute în 2009 decât în anul anterior. Volume mai scazute ale vânzarilor sunt anticipate pe aproape toate pietele din Statele Unite, Europa de Vest si Japonia. Vânzarile pe bucata ar trebuie sa fie partial stabilizate de cresterea de pe pietele emergente, în principal China. Divizia se asteapta ca vânzarile din a doua jumatate a anului sa fie mai ridicate decât cele din prima.
Având la baza trendurile previzionate ale vânzarilor, Mercedes-Benz Cars anticipeaza o îmbunatatire graduala a profitabilitatii astfel încât un profit operational pozitiv sa fie atins pâna în a doua jumatate a acestui an.
Ca urmare a crizei econonomice globale, Daimler Trucks anticipeaza ca vânzarile vor scadea semnificativ pe parcursul întregului an 2009. Din perspectiva actuala, divizia presupune ca vânzarile din a doua jumatate a anului vor fi la acelasi nivel ca cele înregistrate în prima jumatate si ca va avea o cota de piata constanta. Declinul în vânzari va avea, de asemenea, un impact asupra profiturilor diviziei. Masurile luate pentru a reduce costurile vor atenua doar partial efectele negative. Costurile actiunilor initiate pentru a repozitiona si restructura Daimler Trucks North America si Mitsubishi Fuso vor reduce profitul EBIT pe întregul an 2009.
Datorita recesiunii prezente în foarte multe economii importante, divizia Mercedes-Benz Vans preconizeaza ca vânzarile din a doua jumatate a anului vor fi doar într-o mica masura mai ridicate decât cele din prima jumatate. Ca urmare a masurilor înreprinse, se anticipeaza ca profitabilitatea se va îmbunatati moderat în trimestrele viitoare.
Divizia Daimler Buses prevede ca nivelul cererii de pe pietele principale se va stabiliza la valoarea curenta. Valoarea profitului EBIT este anticipata ca fiind pozitiva în a doua jumatate a anului, în ciuda costurilor mai ridicate pentru dezvoltare si cercetare pentru noi produse.
Daimler Financial Services anticipeaza cresteri pentru rata de neplata a creditelor si pentru costurile de refinantare pentru anul 2009. Divizia va face tot posibilul sa compenseze partial pentru costurile crescânde prin programele sale de eficienta. Se anticipeaza ca profitul operational va fi pozitiv în a doua jumatate a anului. Volumul de contracte pentru întregul an 2009 va fi mai mic decât cel din 2008.
Daimler Group preconizeaza ca cifra de afaceri totala va scadea semnificativ în anul 2009 (2008: 95.9 miliarde de euro).
Ca urmare a volumelor de productie mai reduse si a progreselor în ceea ce priveste target-urile de  productivitate, grupul considera ca numarul de angajati va fi mai scazut la sfârsitul anului 2009 comparativ cu cel din anul anterior.
La nivel de grup, au fost luate masuri cu scopul de a reduce costurile si de a evita cheltuielile aditionale ce însumeaza 4 miliarde de euro. Pe lânga reducerea costurilor cu forta de munca, aceste actiuni includ si scaderea costurilor fixe si rationalizarea structurilor organizationale ale Grupului. Masurile adoptate vor suplimenta programele deja existente de eficientizare. În plus, toate proiectele sunt evaluate, iar cele care nu sunt direct relevante pentru competitivitatea firmei sunt amânate.
În urma acestor masuri, care îsi vor face simtite efectele în a doua jumatate a acestui an, si datorita lansarii noii Clase E, grupul Daimler anticipeaza o îmbunatatire graduala a profitului operational din cursul anului.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *