Renault vrea sa vanda masini Dacia prin Internet

img
Home / Stiri si noutati auto / Renault vrea sa vanda masini Dacia prin Internet

Renault vrea sa vanda masini Dacia prin InternetRenault va experimenta în Europa un program de vânzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregati lansarea anul viitor a unui program mai larg, care sa protejeze pozitia de lider a grupului francez pe piata automobilelor low-cost fata de concurenti precum Peugeot.”Vânzarile prin Internet vor deveni rapid o realitate. Multi dintre clientii nostri stiu deja ce vor înainte de a pasi în showroom-uri, astfel încât înfiintarea unui canal de vânzari online este justificata”, a declarat într-un interviu Gerard Detourbet, seful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.Peugeot, cel mai mare producator auto francez, analizeaza crearea unui sistem de vânzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite în colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat în aceasta saptamâna directorul de vânzari al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.Combinata cu masinile ieftine lansate de companii asiatice, initiativa Peugeot concureaza Dacia Sandero si alte modele ieftine care contribuie la cresterea vânzarilor Renault.”Am pornit de la ideea ca Dacia va fi lasata în pace maxim patru, cinci ani, înainte de intensificarea concurentei. Am stiut ca nu vom fi singuri pe piata la nesfârsit”, a spus Detourbet.Brandul Dacia s-a dovedit un succes neasteptat în Europa de Vest, unde a compensat vânzarile mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.Livrarile mondiale ale Renault de modele fara pretentii au urcat cu 28% în 2010, de trei ori mai mult fata de avansul înregistrat în cazul modelelor mai scumpe, si au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% în 2007.”Renault a avut întotdeauna o retinere în privinta vânzarii Dacia în Europa, întrucât a stiut ca va dauna brandului principal si, într-o anumita masura, asa a fost”, a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.Succesul marcii a scos în evidenta cererea pentru masini ieftine în tari precum Franta, a spus Houchois, adaugând ca este justificat ca si Peugeot sa profite.Gales, de la Peugeot, a aratat ca grupul poate vinde mai profitabil masini ieftine decât Renault, Hyundai Motor, Skoda (divizie a Volkswagen) si oricare alte companii.”Toti vând masini la preturi mai mici prin acelasi sistem costisitor de distributie, care nu s-a schimbat în 90 de ani. Vorbim despre o abordare radical schimbata a distributiei”, a afirmat Gales într-un interviu la Geneva.Spre deosebire de Renault, care va continua vânzarea modelelor low-cost în showroom-uri si va experimenta retailul online, noul brand al Peugeot va fi comercializat exclusiv prin Internet.Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru test-drivere prin firme de închiriere, serviciu care ar putea fi folosit eventual si de dealerii Peugeot si Citroen în vederea reducerii costurilor legate de masinile din showroom-uri, care ajung sa fie vândute ca second-hand.Vânzarea masinilor ieftine în afara magazinelor de prezentare Peugeot si Citroen ar trebui sa limiteze afectarea celor doua branduri. Experienta Renault arata ca exista riscuri, care pot fi reduse prin separarea distributiei si printr-un brand separat”, a declarat Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein în Londra.Modelele Dacia sunt vândute sub sigla Renault pe unele piete, iar vizitatorii unora din showroom-urile europene pot vedea Renault Clio expus alaturi de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este, în Franta, cu 5.500 de euro mai ieftin.Renault nu vede „absolut niciun semn” ca Dacia afecteaza brandul principal, dar separa dealerii, acolo unde vânzarile sunt suficient de puternice, pentru a evita confuziile, a aratat Detourbet.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *