Renault Fluence este inlocuitul lui Megane Sedan
Renault lanseaza la Frankfurt noul sedan Fluence, ce va înlocui modelul de succes Megane II Sedan. Noul Renault Fluence va fi lansat pe piata cu 7 motorizari, 2 pe benzina si 5 diesel, iar din 2011 si într-o versiune complet electrica.
Renault Fluence a fost creat de producatorul francez având drept tinta cucerirea titlului de cel mai atractiv sedan din segmentul sau, oferindu-i si câteva facilitati pentru departajarea de acestia: pe lânga exteriorul sportiv, Fluence are o cabina confortabila, plina de tehnologii noi.
Noul Renault Fluence are dimensiunile clasice unui sedan de clasa medie (4620 mm lungime, 1809 mm latime, 1479 mm înaltime si 2702 mm ampatament), oferind si un volum pentru bagaje generos: 530 dm3. Pasagerii însa au mai mult spatiu la dispozitie decât orice rival din clasa sa, locurile din fata beneficiind de 1480 mm si cele din spate de 1475 mm.
Soferul are o pozitie ergonomica la volanul noului Renault Fluence, plansa de bord incluzând controalele pentru navigatie si sistemul de climatizare iar controlul sistemului audio, a telefonului si cele pentru cruise control/limitator de viteza se afla pe coloana de directie.
Cabina include numeroase spatii de depozitare, cu o capacitate de peste 23 de litri, inclusiv torpedo iluminat si refrigerat de 9 litri si un spatiu de 2,2 litri în consola centrala.
În ceea ce priveste siguranta, noul Renault Fluence va oferi în dotarea standard: ABS si AFU (asistenta la frânarea de urgenta), ESP, pâna la 6 airbaguri, centuri de siguranta în trei puncte cu pretensionare si limitare de forta, cruise control si limitator de viteza, tetiere de ultima generatie, etc.
Gama de motorizari a noului sedan Renault Fluence este formata din 2 unitati pe benzina: 1.6 16V 110 CP si cutie manuala sau automata alaturi de 2.0 16V 140 CP cutie CVT sau manuala. Clientii vor putea opta si pentru cinci variante diesel, variatiuni ale propulsorului 1.5 dCI: dCI 85, dCI 90 DPF3, dCI 105, dCI 110 DPF3 si dCI 110 DPF cu noua transmisie cu dublu ambreiaj DCT.
Toate modelele cu propulsor diesel au emisii de pâna la 119 g CO2/km, calificându-se pentru semnatura Renault eco2.
În 2011, gama Renault va fi îmbogatita cu o versiune complet electrica a noului Renault Fluence.
Noul model Renault Fluence va fi construit la uzina Oyak, din Bursa (Turcia), unde a fost produs si Megane II Sedan, best-seller pe trei piete importante: Turcia, Rusia si România, iar din noiembrie 2009 va fi disponibil dealerilor europeni.