Raliul Sibiului 2009 este gata de start
– Macadam 100%! Spectacol 100%!- 41 echipaje inscrise la start- Start festiv in Piata Mare a orasului Sibiu
Raliul Sibiului va incepe anul acesta, joi 16 iulie, cu startul festiv programat in Piata Mare a orasului. Lupta pentru victorie se va da insa in zilele de vineri si sambata pe cei 90,4 km de proba speciala pe macadam.
8 probe speciale. 90,4 kilometri pe macadam. Asa arata pe hartie Raliul Sibiului, etapa care deschide a doua jumatate a sezonului din Campionatul National de Raliuri. Raliul Sibiului va debuta joi 16 iulie, la ora 20:00, cu startul festiv in Piata Mare a orasului, unde masinile de curse vor ramane timp de aproape doua ore. „Startul festiv va avea loc, la fel ca si anul trecut, in Piata Mare a orasului si as vrea sa multumesc Primariei Municipiului Sibiu si Consiliului Judetean Sibiu pentru tot suportul acordat. Fara sprijinul autoritatilor locale ar fi fost imposibil sa organizam acest eveniment”, a spus Sorin Itu, organizatorul Raliului Sibiului.
Ziua de vineri, 17 iulie, este rezervata spectacolului. In premiera, la Raliul Sibiului, sunt programate doua super speciale, in aceeasi zi, pe pista de rally cross din cartierul Strand, singura din Romania pe care pot concura doua masini in paralel cu start din acelasi loc. „Anul acesta vrem sa experimentam un format nou si sper sa atragem cat mai multi spectatori la pista de rally cross. Chiar daca am renuntat la traditionala proba de pe Santa, in 2009, aceasta va fi inclusa din nou in editiile viitoare ale raliului”, a mai spus Sorin Itu. Startul in prima super speciala se va da la ora 17:43, iar cea de-a doua super speciala este programata de la ora 19:20.
In ziua de sambata, 18 iulie, sunt programate celelalte 6 probe speciale ale raliului. Startul se va da la ora 10:00 din fata Salii Sporturilor Transilvania , acolo unde este amplasat si parcul de service al raliului, pilotii avand de facut cate doua treceri pe specialele Dobarca, Crinti si Calugaru. Specialele Crinti si Calugaru au fost incluse si in editia de anul trecut a Raliului Sibiului, in timp ce proba de la Dobarca este complet noua. „Aceasta speciala nu a mai fost inclusa niciodata in programul raliului. Este o proba de 7,5 kilometri, in urcare, cu un macadam foarte bun. Crinti este cea mai lunga si cea mai dura proba din program. Din cauza ploilor cazute in ultima perioada am terminat tarziu cu amenajarea ei, dar acum traseul este intr-o stare buna. Speciala Calugaru este cea mai scurta si incheia bucla de trei probe care vor fi parcurse in ziua de sambata”, a mai adaugat Sorin Itu, organizatorul raliului.
La Raliul Sibiului, cea mai spectaculoasa si dificila etapa din Campionatul National de Raliuri, lupta pentru victorie se va da, cel mai probabil, intre Gergo Szabo, Marco Tempestini, Vlad Porcisteanu, Bogdan Marisca, Jarkko Miettinen si Dan Gartofan, ocupantii primelor sase pozitii din clasamentul general. Se anunta o lupta interesanta si la grupa A intre Edwin Keleti, Alexandru Filip si Nistor Duval, iar la grupa H principalii protagonisti vor fi Alin Marginean, Thomas Abraham si Valentin Banciu, adica primii trei piloti din clasamentul grupei. La editia din 2009 a Raliului Sibiului s-au inscris 41 de echipaje.
Masina oficiala a raliului este, si in 2009, Citroën C-Crosser. Patru astfel de modele vor fi folosite de directorul cursei si de membri din echipa de organizare si vor parcurge aproape 300 kilometri, dintre care 90 kilometri de proba speciala pe macadam. Pentru a face fata celor mai dure probe speciale din competitia interna, cele patru modele Citroën C-Crosser vor fi echipate cu pneuri BF Goodrich All Terrain si Michelin 4×4 Synchrone. In afara modelului C-Crosser, flota folosita la Raliul Sibiului este completata cu modelele Citroen: C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C4 Grand Picasso si noul Citroën C5, care va fi dedicat invitatilor VIP.