Raliul Japoniei prima sansa la titlu pentru Loeb

img
Home / Stiri si noutati auto / Raliul Japoniei prima sansa la titlu pentru Loeb

Raliul Japoniei prima sansa la titlu pentru Loeb
PRIMA SANSA LA TITLUl DIN 2010 PENTRU LOEB SI ELENA
Raliul Japoniei, etapa a zecea din cele 13 incluse in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, poate fi decisiva in lupta pentru titlul mondial . Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut un sezon excelent si ar putea deveni campioni inca din Japonia. La fel ca in Finlanda, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia vor face parte din echipa Citroen Total si vor concura in premiera pe specialele din insula Hokkaido.
Dupa o absenta de un an, Raliul Japoniei a revenit in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri. Etapa din Asia se desfasoara intr-o ambianta speciala datorita schimbarii de peisaj pentru echipele europene, dar si datorita entuziasmului fanilor japonezi. La fel ca in anii trecuti, cartierul general este amplasat la Sapporo pe insula Hokkaido. In schimb, traseul a suferit cateva modificiari, in program fiind incluse cateva speciale noi.
Echipa Citroen Total are cateva amintiri placute din Japonia. In afara victoriei din 2006, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au asigurat aici titlurile mondiale din 2005 si 2008. Inaintea acestei etape cinci piloti, dintre care patru la volanul unui Citroen C4 WRC, au sanse matematice la titlu: Sébastien Loeb, lider cu 191 puncte, Sébastien Ogier (133 p), Jari-Matti Latvala (117 p), Petter Solberg (102 p) si Dani Sordo (95 p). Sébastien Loeb ar putea deveni campion in Japonia daca, la finalul raliului, are un avans de 75 puncte fata de urmatorul rival. Pe scurt, daca Loeb obtine aici a 60- a victorie din cariera, iar Ogier termina mai jos de locul 6, atunci campionul mondial en titre isi va trece in cont a saptea coroana mondiala.
„Inainte se ma gandesc la acest lucru trebuie sa parcurg toti kilometrii de proba speciala”, spune Loeb, realist in ceea ce priveste sansele sale. „La fel ca toate etapele din Campionatul Mondial, Raliul Japoniei are particularitatile sale. Sa fiu sincer, aceasta etapa nu se numara printre favoritele mele. Specialele nu sunt toate foarte spectaculoase, iar faptul ca sunt foarte inguste nu-ti permite sa faci greseli la volan. Cred ca modelul C4 WRC se va comporta bine aici. Masina se afla la sfarsitul fazei sale de dezvoltare si stim ce set up sa folosim pentru suprafata din Japonia.”
Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au fost integrati in echipa Citroën Total, la fel ca in Finlanda, aceasta fiind prima lor prezenta la acest eveniment. „Nu am fost niciodata in Japonia si am incercat sa ma acomodez cu problele urmarind foarte multe inregistrari de la bordul masinilor care au concurat in acest raliu. Am impresia ca vegetatia ascunde virajele si mai ales capcanele care sunt peste tot”, explica Ogier. „Nu va fi un raliu usor tinand cont de lipsa noastra de experienta, dar obiectivul nostru este acelasi ca in toate raliurile pe macadam – sa ne clasam pe podium, ceea ce ar fi perfect pentru Citroën in clasamentul constructorilor. In ceea ce priveste titlul pilotilor nu imi fac nicio iluzie. Obiectivul meu este sa-mi apar pozitia secunda in lupta cu Jari-Matti, Petter si Dani. Sa termin pe doi, in fata tuturor acestor piloti, ar fi fost un vis la inceputul sezonului. Acum depinde doar de mine sa fac ca acest vis sa devina realitate!
Si echipa Citroën Junior va lua startul in Japonia cu doua modele C4 WRC care vor fi pilotate de echipajele Dani Sordo / Diego Vallejo si Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Dani Sordo a luat startul de trei ori in Japonia, cel mai bun rezultat fiind locul secund din 2007. Pentru Kimi Räikkönen aceasta va fi prima participare in Raliul Japoniei.
Trei intrebari pentru… Sébastien Loeb
Sa revenim la cea de-a opta victorie consecutiva in Germania. Ai de gand sa ne spui care este secretul invincibilitatii tale?
„Nu exista o potiune magica! Secretul meu este munca. Echipa nu s-a odihnit niciodata dupa succesele obtinute. Chiar daca cunoastem aceasta etapa foarte bine ne-am pregatit pana la ultimul surub. De exemplu, am facut teste in apropierea campului militar pentru a vedea rezistenta pneurilor pe speciala Panzerplatte. Stiam deci ce ritm sa adopt pentru a obtine cel mai bun rezultat cu pneurile Pirelli fara sa le uzez. Desigur, este adevarat ca si eu ma simt foarte bine pe acest tip de suprafata. Pot sa merg la maximum inca de pe prima proba speciala. Dar, sa fiu sincer, nu ascund vreun mare secret.”
Raliul Japoniei este ceva complet diferit. Ce parere ai despre acest raliu?
„Nu pot spune ca specialele de aici imi plac foarte mult. In schimb, imi place atmosfera, senzatia ca sunt intr-o alta lume pentru cateva zile. Spectatorii sunt suporteri infocati si ii poti recunoaste chiar de la un an la altul. Datorita Campionatului Mondial de Raliuri putem trai experienta altor culturi si este un lucru bun ca ajungem si in Japonia.”
Ai fost intrebat deseori unde ti-ar placea sa castigi titlul. Care este raspunsul tau?
„Nu ma gandesc sa aleg un loc unde sa castig titlul mondial. Tot ce imi doresc este sa-l castig cat mai repede si fac totul ca sa obtin asta… Daca sunt lider, iar Sébastien Ogier este pe locul sase, cu siguranta nu voi incetini, doar pentru a amana data. Nu are niciun sens sa fac asta. Muncim ca nebunii sa obtinem cel mai bun rezultat. In orice caz, castigarea titlului in Japonia nu depinde doar de mine ci si de rezultatele celorlalti candidati. Sa lasam sportul sa arunce zarurile!”
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *