Raliul Iasiului 2009 incheiat prematur
Un raliu cu final tragic
– Raliul Iasiului oprit pe PS 8 dupa un tragic accident- S-au strans 576,5 Euro pentru campania: „Race and Help”- Urmatoarea etapa: Raliul Clujului (19 – 21 iunie)
Raliul Iasiului 2009 s-a incheiat prematur, in circumstante tragice, in timpul specialei cu numarul 8, cand echipajul Lucian Garbacea/Tudor Marza a fost implicat intr-un accident soldat cu moartea pilotului. Raliul a fost oprit imediat si ultima proba anulata.
In prima zi a Raliului Iasiului, Alex Filip si Bogdan Iancu nu au iesit din oras, chiar daca etapa a treia din Campionatul National de Raliuri era una pe macadam. Super speciala Ripa Galbena a fost programata chiar pe strazile orasului, iar echipajul 79 a inceput raliul in forma maxima.
Alex Filip si Bogdan Iancu au terminat super speciala cu timpul de 1:28,1 si la finalul primei zile au ocupat locul 3 la grupa A. „Am incercat sa facem spectacol, fara sa pierdem foarte mult timp. Atmosfera creata de spectatori pe proba a fost extraordinara. Suntem in grafic si cu obiectivul pe care ni l-am propus aici, asa ca sunt multumit”, a spus Alex Filip, la finalul primei zile din Raliul Iasiului.
Echipajul 79 a plecat sambata, in ziua a doua a cursei, cu un singur obiectiv: acela de a termina cu o victorie in Raliul Iasiului. Pe speciala Tacuta, prima proba a zilei secunde, Alex Filip a mers putin mai prudent si a pierdut peste 10 secunde in lupta pentru prima pozitie. Echipajul cu numarul 79 a marit ritmul si dupa speciala a patra se afla pe pozitia a doua in clasamentul grupei A. „In speciala a patra am facut o mica greseala, ne-am rasucit si am pierdut vreo 5 – 6 secunde. Fara aceasta greseala am fi fost acum pe prima pozitie”, a spus Alex Filip, in primul parc de service al zilei secunde.
Alex Filip si Bogdan Iancu au mers excelent la cea de-a doua trecere pe specialele Tacuta, Dobrovat si Poieni si se aflau la doua secunde in spatele liderului grupei A. „Totul a functionat perfect pana acum. Este primul raliu pe macadam pentru noi, dar ne intelegem foarte bine in masina, iar acest lucru se vede in timpii obtinuti pe probe. Vom ataca pe ultimele doua probe si sunt sigur ca putem castiga acest raliu”, a spus Bogdan Iancu, copilotul echipajului 79, la cea de-a doua oprire in parcul de service.
Din pacate, Raliul Iasiului s-a terminat prematur din cauza unui tragic accident pe proba speciala cu numarul 8. „La aproape 3 kilometri de sosirea pe aceasta proba, echipajul Lucian Garbacea/Tudor Marza, care lua startul in fata mea, era rasturnat, iar copilotul cerea ajutor. In prima faza, viteza fiind foarte mare pe acel sector nu am sesizat intentia, crezand ca imi face semn sa trec mai departe, Tudor Marza stiind ca suntem in lupta pentru prima pozitie. Dupa ce am trecut de ei, in cateva fractiuni de secunda am realizat ca erau gesturi de disperare si nu de incurajare si am oprit imediat pentru a vedea ce s-a intamplat. Bogdan Iancu, copilotul meu, s-a dat jos si a fugit catre masina ramasa in urma noastra la aproximativ 50 – 70 metri. Am facut si eu acelasi lucru. L-am vazut apoi pe Tudor Marza venind spre noi si care ne-a cerut disperat sa mergem la sosire si sa anuntam de urgenta ambulanta, ceea ce am si facut”, a spus Alex Filip.
In urma acestui accident, Raliul Iasiului a fost oprit, dar din nefericire pilotul Lucian Garbacea a murit in urma impactului provocat de lovirea unui pom. „Regret enorm acest accident pentru ca Lucian Garbacea fost un om pe care l-am apreciat pentru modestia si bunatatea lui, un om care m-a ajutat atunci cand am avut nevoie si un pilot cu un fair-play iesit din comun. Toti membri echipajului 79 transmit sincere condoleante familiei si fiului sau, pilotul Lucian Garbacea jr.”, a adaugat Alex Filip.
Echipajul cu numarul 79 a primit din oficiu, pe speciala a opta, acelasi timp cu cel al concurentului de pe locul 1 – Nistor Duval, iar ultima proba a fost anulata. Alex Filip si Bogdan Iancu au terminat raliul pe locul 2 la grupa A.
Odata cu etapa de la Timisoara, echipajul cu numarul 79 a demarat si campania „Race and Help”: la fiecare cursa, sponsorii lui Alex Filip vor dona cate 5 Euro pentru fiecare kilometru de proba speciala parcurs, in scopuri caritabile. Astfel, la Raliul Iasiului, in contul „Race and Help” au mai intrat 576,5 Euro suma totala, stransa pentru Fundatia Hospice „Casa Sperantei” Brasov, fiind acum de 1181,5 Euro.
Raliul Clujului, urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop, este programat, pe asfalt, in perioada 19 – 21 mai. Inaintea acestei etape, Alex Filip si Bogdan Iancu vor lua startul si in etapa de viteza in coasta programata la Alba Iulia in perioada 12 – 14 iunie.