RENAULT SANDERO, IN DIRECT DIN BRAZILIA SI ROMANIA
Fabricat în São José dos Pinhais (Brazilia), pe aceeasi platforma a Loganului, Sandero, noul hatchback al celor de la Renault, va fi pus în vânzare în Brazilia si Argentina începând cu luna decembrie. Cu un design extern modern, ce se doreste a se apropia de Mégane si o silueta ce aminteste de Nissan Tiida, vehiculul are dimensiuni record pentru segmentul din care face parte si suficient spatiu pentru cinci pasageri plus bagaje. Lungimea „viitorului Logan” este de 4,02 metri, capacitatea portbagajului de 320 de litri, iar bancheta spate este, în sfârsit, rabatabila 60:40, în timp ce spatiul pentru pasagerii spate a ramas la fel de generos. O combinatie între Clio si Logan, mai spatios decât acesta din urma si cu garda mai sus decât Clio, Sandero se aliniaza tendintei verzi din industria auto – masini ecologice, cu emisii reduse de dioxid de carbon. În Argentina, Sandero va fi propulsat de motoare pe benzina si diesel, în timp ce, în Brazilia, gama va include motorizari FlexFuel, bazate pe biocombustibili. Masina este dotata cu centuri de siguranta în trei puncte, structuri ranforsate sub bord si bare de otel în usi, pentru a satisface normele de securitate atât din Europa, cât si din America de Sud. Constructorul brazilian ofera o garantie de trei ani sau 100.000 km pentru vehiculele echipate cu trei tipuri de motorizari: 1.0 16v (prezent deja si pe Clio II în Brazilia), un 1.6 16v si un 1.6 8v FlexFuel. Sandero, de altfel prima masina Renault construita integral în afara Europei, a fost prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt live prin videoconferinta de însusi directorul general Carlos Ghosn, pe ritmuri de samba si tango – firesc, daca ne gândim ca primele tari în care ajunge sunt Brazilia si Argentina. “Are toate atributele familiei Logan, inclusiv pretul scazut”, a spus Ghosn cu aceasta ocazie speciala. Pretul nu a fost însa dezvaluit, lasând loc interpretarilor. “Este prematur”, a afirmat Christian Pouillaude, vicepresedintele comercial Renault. Specialistii brazilieni speculeaza însa un pret de circa 30.000 reali (11.000 €), ce contrazice zvonurile lansate de oficialii Renault, care nu si-au onorat înca promisiunea de a construi o masina de 5000 €, facuta la preluarea uzinei Dacia, în 1999. De ce amintim aici aceasta promisiune? Pentru ca Sandero va fi produs si de Dacia Pitesti, începând de anul viitor, potrivit unor surse din cadrul companiei. La ora actuala, cel mai ieftin Logan costa 6400 €. Daca totusi promisiunea va fi dusa la îndeplinire, ar putea fi vorba de o miscare de raspuns a celor de la Renault pentru americanii de la Ford, proaspeti proprietari la Craiova. Aceleasi surse spun ca Sandero va fi lansat în România anul viitor sub sigla Dacia, dar si sub un alt nume, afirmatii întarite si de Carlos Ghosn.
Sursa: www.Antena3.ro