RELANSAREA UNUI BESTSELLER – NOUA OCTAVIA

img
Home / Stiri si noutati auto / RELANSAREA UNUI BESTSELLER – NOUA OCTAVIA
/
35 Views

Desi varianta actuala a celei mai bine vândute Octavia a fost foarte mult revizuita, designerii si inginerii nu au pierdut din vedere radacinile si traditiile Škoda, una dintre cele mai vechi marci din industria auto. Octavia se bucura de o mostenire deosebita si marcheaza un moment foarte important în istoria marcii din Mladá Boleslav. Designerii si inginerii au construit varianta facelift a modelului Octavia cu mare grija si atentie la detalii. Automobilul a suferit o serie de îmbunatatiri tehnice iar designul sau a fost fundamental revizuit. Ultima generatie de Octavia va avea o calitate superioara, atât în varianta Limuzina cât si Combi, beneficiind de un caracter distinct. Spre deosebire de un facelift conventional, la Octavia au fost schimbate elemente de caroserie. Grila frontala cu 19 nervuri verticale este înconjurata de un cadru cromat cu design nou. Noua bara de protectie fata are un aer mai dinamic si domina tot aspectul frontal al masinii. Noile faruri sunt seminificativ mai mari decât la versiunea precedenta, inspirând putere si dinamism. O linie pronuntata uneste sigla Škoda de grila. Aceasta se largeste spre parbriz si sfârseste în centrul consolei compartimentului pentru pasageri, separând suprafata capotei si dând masinii un aer dinamic. Optional modelul poate fi echipat cu faruri adaptive cu xenon. Farurile de ceata sunt situate sub bara de protectie fata. Pentru prima data farurile sunt prevazute cu functiile Daylight si Cornerring. Este deci, nu doar un upgrade optic ci si o îmbunatatire foarte importana în ceea ce priveste siguranta pentru noul model din Mlada Boleslav. Acelasi lucru este valabil si pentru noile oglinzi retrovizoare,acestea fiind reglabile electric si încalzite chiar si pentru nivelul de echipare Classic. Stopurile, în traditionala forma C, completeaza aspectul exterior al masinii. Forma C, care se poate vedea atunci cand se conduce pe timp de noapte, a devenit semnul distinctiv al automobilelor Škoda. Pe bara spate au fost montate lampi suplimentare, astfel încât masina sa poata fi observata usor atunci când este parcata. Inspirata de noua Škoda Superb, lansata în România la începutul lunii octombrie, Octavia confera un aer nou si elegant. Gama de motorizari disponibile pentru Octavia cuprinde cinci motoare pe benzina si trei pe motorina. A fost introdus un nou motor 1, 4 TSI, ce dezvolta o putere de 90 kW (122 CP) si are un cuplu maxim de 200 Nm de la 1500 pâna la 4000 rotatii. Viteza maxima ce poate fi atinsa cu aceasta motorizare este de 203 km/h, noua Octavia accelerând de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde. În acelasi timp, acest motor puternic este economic, cu un consum combinat de 6,6 litri la 100 km si emisii de CO2 de 154g/km. O caracteristica deosebita a noului motor 1,4 TSI este cutia de viteze DSG în sapte trepte disponibila din ianuarie 2009. Motorul pe benzina 1.8 TSI, ce dezvolta o putere de 118kW (116 CP), disponibil si in varianta de pe viitor cu o cutie de viteze automata DSG în sapte trepte. Acesta este de asemenea disponibil pentru modelul Scout si pentru tractiunea integrala cu cutie de viteze manuala în sase trepte. Clientii au la dispozitie o gama larga de motorizari: Benzina: – 1.4 MPI 59 kW (80 CP), emisii CO2: 167 g/km – 1.6 MPI 75 kW (102 CP), emisii CO2: 176 g/km – 1.4 TSI 90 kW (122 CP), emisii CO2: 154 g/km – 1.8 TSI 118 kW (160 CP), emisii CO2: 163 g/km – 2.0 TSI 147 kW (200 CP), emisii CO2:175 g/km – RS (VRS) Diesel: – 1.9 TDI PD 77 kW (105 CP), emisii CO2:130 g/km – 2.0 TDI PD 103 kW (140 CP), emisii CO2:145 g/km – 2.0 TDI CR DPF 125 kW (170 CP), emisii CO2:150 g/km – RS (VRS) În consola centrala au fost încorporate noi sisteme de navigatie audio, pentru a raspunde diferitelor preferinte ale clientilor cu privire la pret si performanta. Varianta de baza include sistemul audio 1-DIN Blues cu CD si MP3 player. Clientii pot alege si sistemul audio 2-DIN Swing cu un CD si MP3 player integrat. Cel mai avansat sistem audio cu touchscreen, denumit Bolero. Aceleasi functii sunt incluse în sistemul de navigatie Amundsen care este echipat cu un ecran de mari dimensiuni. Vârful de gama pentru sistemele de radio-navigatie este Columbus care dispune de un hard disc de 30 GB. Ca si Bolero si Amundsen, acest sistem este operat cu ajutorul unui touchscreen. În sistemul de navigatie a fost integrat un dispozitiv hands-free complet nou. Noua tehnologie pentru microfon utilizata pentru acest sistem a îmbunatatit în mod semnificativ calitatea sunetului. Sistemele audio Škoda sunt deja compatibile cu dispozitive externe de stocare a datelor printr-un sistem aux in. În plus, la sistemul de divertisment pot fi conectate dispozitive media externe, cum ar fi MP3 playere, iPOD-uri sau stickuri USB, prin intermediul elementului MDI (media device interface). Informatia continuta pe aceste dispozitive este afisata clar pe ecranul sistemului, asigurând o operare mai simpla si mai sigura. Noile materiale si caracteristici functionale sporesc în timpul calatoriei confortul si siguranta în habitaclul noului model Octavia. Instrumentele de bord într-o noua prezentare cu indicatoare clare de culoare alba sunt usor de localizat pe plansa de bord. Afisajul multifunctional dintre vitezometru si turometru prezinta informatiile transmise de computerul de bord si, daca automobilul dispune de un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, acesta va indica orice pierderi de presiune. Comutatoarele instalatiilor de climatizare Climatic si Climate control pot fi reglate usor, în aceasta zona fiind pozitionate si butoanele pentru sistemul de încalzire al scaunelor din fata. Designul scaunelor a fost, de asemenea, modificat. Sectiunea centrala a huselor scaunelor la versiunile Classic, Ambiente si Elegance au un model nou care se asorteaza cu restul interiorului. Elemente din consola centrala, precum capacul scrumierei si cadrul suportului manetei schimbatorului de viteze au aceleasi ornamente ca si benzile decorative ale portierei si plansei de bord. Varianta Octavia Elegance este prevazuta cu o tapiterie noua în cadrul dotarii standard dar poate fi personalizata prin alte variante de tapiterii interioare care intensifica senzatia de rafinament creata în habitaclu. Cotiera din centrul banchetei este prevazuta acum cu un compartiment de depozitare. Pasagerii din spate au acum acces la butoanele pentru sistemul optional de încalzire a scaunelor pe partea posterioara a cotierei din fata. O noua plasa situata pe consola centrala pe partea pasagerului din fata ofera chiar mai multe variante de depozitare si cutia frigorifica optionala mentine bauturile reci. Compartimentul Jumbo Box situat sub cotiera dintre cele doua scaune din fata are o functie de racire asigurata de instalatia de climatizare. Un nou modul pentru sistemul de iluminare interioara cu doua lampi de lectura garanteaza conditii excelente de iluminare în spate. Pasagerii de pe scaunele din spate în Noua Octavia se pot bucura de confort sporit si mult spatiu, cel mai mare din clasa sa. Portierele de mari dimensiuni faciliteaza accesul si coborârea din automobil. Hayonul Noii Octavia Hatch simplifica mult încarcarea bagajelor în portbagaj. Cu o capacitate de 560 de litri, acesta stabileste un nou standard în ceea ce priveste volumul în segmentul sau de piata. Rabatând bancheta, volumul este extins pâna la valoarea remarcabila de 1420 litri, o capacitate care poate atinge 1620 litri în cazul Noii Octavia Estate. Noua Octavia are un aspect plin de încredere si caracter. Noua sectiune frontala, oglinzile exterioare mai mari, sectiunea posterioara bine definita si noile lumini întregesc automobilul în mod armonios, conferindu-i o aparitie mai moderna. Aspectul acesteia poate fi perfectionat introducând o serie de detalii de echipare inovatoare precum cinci modele noi de jante din aliaj, un model nou de capac de roata si doua noi culori pentru vopsea, toate acestea asigurând posibilitati numeroase de personalizare. Pentru mai multa siguranta, în dotare a fost introdusa ultima generatie de sisteme ABS si tetierele au fost înlocuite cu un sistem nou, chiar mai eficient, care ofera protectie optima în caz de impact din spate (WOKS). Octavia poate fi echipata la cerere cu un nou sistem de asistare la parcare. Sistemul electronic de avertizare cu privire la distanta este prevazut cu senzori de înalta calitate din generatia a cincea. Doua difuzoare produc sunete diferite de avertizare când distanta pâna la obstacolele din fata sau din spate este foarte redusa, ajutând soferul sa constientizeze ce se întâmpla. Noua Octavia are acelasi sistem de imobilizare ca si noul Superb, contribuind la protejarea automobilului împotriva furtului. Jantele din aliaj cu forme noi, modelele de volan care se asorteaza cu noul habitaclu si noile culori atragatoare pentru vopsea completeaza varianta actualizata a noului Octavia. Echipamente importante noi: – Noul radio Bolero si sistemul RNS Amundsen au un monitor color TouchScreen si functii noi – MDI (Media Device Interface) – o noua conexiune pentru iPod, AUX sau USB cu afisare pe ecranul Maxi DOT – Dispozitiv hands-free Bluetooth high-tech (GSM III Premium) – Tetierele WOKS pentru scaunele din fata cu spatar optimizat (standarad pentru toate modelele Octavia) au înlocuit tetierele originale active, disponibile anterior numai în varianta optionala – Senzori de parcare generatia a 5-a – afisare îmbunatatita pe ecran si noi semnale sonore pentru o perceptie mai buna – Sistem de imobilizare generatia a 4-a – protectie mai buna, la fel ca cea de pe noul Superb. – Cuplaj Haldex generatia a 4-a, la Octavia Estate 4×4 si Scout Transformarea seriei de modele Octavia care repurtase un succes imens a reprezentat o provocare deosebita pentru designerii si inginerii de la centrul de dezvoltare Škoda Auto din orasul ceh Mladá Boleslav. Toti cei implicati în acest proiect au înteles legatura istorica dintre marca Škoda si aceasta serie de modele. Numele Octavia a fost utilizat pentru prima data de producator la finalul anilor ’’50 si a simbolizat puterea inovatoare a unei marcii a carei temelie a fost pusa în anul 1895. Primele modele Octavia erau automobile sigure, robuste si ieftine, care au introdus tehnologia moderna într-un segment de piata care în momentul respectiv era caracterizat de solutii tehnice simple si adesea neadecvate. Modelul Octavia era popular atunci si a ramas popular si acum reprezentând în mod constant cel mai bine vândut automobil al marcii. Când Škoda Auto s-a alaturat Grupului VW Group la începutul anilor nouazeci, seria de modele Octavia a fost prima dezvoltata fara implicarea statului ceh. Debutul sau a marcat o perioada interesanta pentru o companie care dintr-o data nu mai facea parte din Blocul Estic. Škoda era acum capabila sa devina un concurent pe piata internationala de automobile si Octavia a constituit o provocare directa pentru producatorii din Europa de Vest, Asia si Coreea. Acest moment de rascruce pentru marca este comparabil cu aderarea Republicii Cehe la UE si a permis acestei marci inovatoare si ambitioase sa devina un partener cu drepturi depline în cadrul unuia dintre cele mai importante grupuri auto din lume. Debutul automobilului a reprezentat un motiv de mândrie pentru marca. Aceasta, la fel ca si tara sa de origine în timpul Revolutiei de Catifea, a luptat împotriva tiraniei, revenind cu succes la economia de piata libera. Forma modelului Octavia era spectaculoasa, fiind denumita de experti „democratizarea designului”. Structura caroseriei sale, detaliile tehnice si designul interior respectau cele mai înalte exigente din domeniul automobilistic la momentul respectiv. Prima generatie a modelelor Octavia a reprezentat o infuzie de forta creativa si pasiune pentru marca Škoda si ultima versiune a modelului îsi va duce mai departe mostenirea cu multa încredere.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *