Puternicul nou motor cu 3 cilindri al Opel ADAM va avea premiera la Geneva

Puternicul nou motor cu 3 cilindri al Opel ADAM va avea premiera la Geneva – Noua generatie a unitatii cu trei cilindri si tehnologie revolutionara este disponibila acum pentru Opel ADAM – Modelul turbo ECOTEC de 1 litru cu injectie directa ridica stacheta rafinamentului în clasa motoarelor cu trei cilindri – Cuplu mai mare la turatii mici si forta de tractiune crescuta fata de motoarele de 1,6 litri cu aspiratie naturala – Impact mai mic asupra mediului datorita emisiilor de CO2 de 99 g/km, remarcabile pentru un motor pe benzina – Împreuna cu o cutie de viteze cu sase trepte complet noua, are o greutate cu 30% mai mica decât cea a modelului anterior – Noile culori si interioare ADAM asigura si mai multe posibilitati de personalizareLa un an de la lansare, ADAM este din ce în ce mai bun. Modelul de oras elegant, campion al personalizarii si deschizator de drumuri, s-a consacrat deja ca masina de mici dimensiuni cu cel mai înalt grad de personalizare si cea mai bine conectata de pe piata. La urmatorul Salon Auto de la Geneva (6 – 16 martie 2014), se va prezenta, de asemenea, cu un motor turbo pe benzina cu trei cilindri complet nou, înzestrat cu rafinament la rulare, cuplu la turatii mici si un nivel de eficienta ce stabilesc noi standarde. Si asta nu este tot: acest motor de noua generatie va fi cuplat cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza, care este, de asemenea, de noua generatie. În plus, optiunile suplimentare în materie de culori si interioare vor extinde gama aproape nelimitata de posibilitati de personalizare a modelului ADAM.ADAM este primul autovehicul din gama Opel dotat cu acest motor tubo pe benzina 1.0 ECOTEC cu injectie directa, fabricat integral din aluminiu, care a fost dezvoltat la Centrul international de dezvoltare tehnologica din Rüsselsheim, Germania, al producatorului. Acest motor puternic de mici dimensiuni va fi disponibil în doua configuratii, cu puteri de 66 kW/90 cp si respectiv 85 kW/115 cp. Ambele asigura un cuplu mare la turatii mici, de 166 Nm la doar 1.800 rpm. La fel ca cele doua unitati de 1,6 litri de dimensiuni medii, pe care Opel le-a lansat în ultimele luni (motorul turbo pe benzina 1.6 ECOTEC cu injectie directa si motorul diesel 1.6 CDTI), noul motor turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa ofera un rafinament de înalta clasa cu un nivel al zgomotului si vibratiilor remarcabil de mic pentru o unitate cu trei cilindri, caracteristici care sunt superioare chiar multor motoare cu patru cilindri. Oferit în combinatie cu o transmisie complet noua, cu sase trepte de viteza, noua generatie a motorului cu trei cilindri este disponibil standard cu functie Start/Stop. Versiunea de 66 kW/90 cp îi asigura modelului ADAM un consum redus în regim mixt de 4,3 litri per 100 de kilometri, cu emisii de CO2 de doar 99 g/km (conform procedurii de testare NEDC; date preliminare). Acestea sunt rezultate remarcabile pentru un model pe benzina, în special cu valori atât de generoase ale puterii si cuplului. Sistemele care sporesc eficienta sunt injectia directa de carburant, sincronizarea variabila a supapelor, constructia integrala din aluminiu si o pompa de apa ce poate fi dezactivata.Modelele Opel ADAM cu motor turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa vor fi puse în vânzare la sfârsitul primaverii, iar productia acestora va începe în vara. Vor fi disponibile nu doar sisteme de propulsie noi, ci si culori noi pentru aspectul ADAM. La Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie anul trecut, Opel a oferit o avanpremiera a posibilitatilor suplimentare de personalizare ale modelului ADAM, iar acum vor deveni disponibile. La Geneva vor fi dezvaluite mai multe culori, elemente de decor si optiuni de interior. Personalizarea în stilul ADAM devine si mai individualizata.Rulare lina: motorul de dimensiuni mici stabileste noi standarde în materie de rafinament pentru unitatile cu trei cilindriLin, puternic si ecologic: noul mini-motor al modelului ADAM este mic, dar exercita o atractie mare. Acesta îmbina ingineria de înalta precizie cu tehnologiile de ultima ora pentru a oferi niveluri de performanta care îi contrazic dimensiunile modeste. Este la fel de important si din punctul de vedere al bugetului soferilor ADAM, asigurând niveluri remarcabile ale consumului si emisiilor de CO2, de 4,3 litri per 100 de kilometri si 99 g de CO2/km în regim mixt, clasând ADAM în categorii favorabile în acele tari în care sistemul de taxare se bazeaza pe valorile emisiilor de CO2.Fiind primul dintr-o familie complet noua de motoare pe benzina cu cilindree mica, familie ce se va extinde în urmatorii ani, unitatea turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa si 12 supape reprezinta urmatorul pas în ofensiva Opel în materie de sisteme de propulsie dupa recenta lansare a noilor familii de motoare diesel si pe benzina de 1,6 litri, de dimensiuni medii. Aceste trei familii noi de sisteme de propulsie au un ADN si o tinta de dezvoltare comune: sa fie cele mai rafinate din categoriile din care fac parte. Începând de la zero, inginerii Opel din Rüsselsheim s-au concentrat pe eliminarea caracteristicilor de rulare „defazata”, care au afectat în trecut performantele de conducere economica ale motoarelor cu trei cilindri. „Pe lânga reducerea la minim a consumului de carburant si a emisiilor de CO2, am dorit sa demonstram, de asemenea, ca trei cilindri pot asigura acelasi rafinament ca patru sau mai multi”, a declarat Dr. Matthias Alt, inginer sef al diviziei Opel de motoare pe benzina cu cilindree mica. „Am abordat direct la sursa problemele legate de echilibrare, zgomot si vibratii, tipice motoarelor conventionale cu trei cilindri si suntem convinsi ca si clientii vor fi entuziasmati de rezultatele obtinute.”Blocul de cilindri din aluminiu turnat la înalta presiune este proiectat astfel încât sa fie redus nivelul de zgomote transmise prin structura motorului, precum si pentru a reduce greutatea. Rampa de injectie si injectoarele de înalta presiune sunt, de asemenea, izolate structural de chiulasa pentru a reduce la minim transmiterea vibratiilor, iar pompa si conductele de carburant sunt izolate fonic.O alta contributie la asigurarea rafinamentului la rulare este montarea unui arbore de echilibrare în baia de ulei. Fiind actionat de un lant cu dinti inversati pentru o rulare silentioasa, acesta se roteste în sens invers cu viteza arborelui cotit si are o masa optimizata cu atentie, pentru a compensa vibratiile inerente functionarii în trei cilindri.Alte masuri pentru reducerea nivelului de zgomot includ: capace cu izolare fonica optimizata pentru partea superioara si cea frontala a motorului, izolare fonica a carcaselor galeriei de admisie si arborilor cu came; izolarea arborelui cotit prin insertii din fier ale lagarului principal; dinti inversati pentru lanturile de actionare a arborelui cu came; un turbocompresor cu nivel redus de zgomot si o baie de ulei din otel, pozitionata mai jos.Ca urmare a tuturor acestor caracteristici de proiectare de precizie, noul motor turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa nu este doar mai rafinat decât alte motoare cu trei cilindri, ci are si o functionare mai silentioasa decât a multor unitati de propulsie cu patru cilindri. De exemplu, în cadrul probelor la acceleratie maxima pe bancul de testare are niveluri de zgomot în toata gama de turatii mai mici decât motoarele pe benzina de putere similara, cu cilindree de 1,6 litri si aspiratie naturala.Puternic: motor mic ce exercita o atractie mareNoul motor turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa dezvolta o putere impresionanta. Are toate elementele pentru a face din dimensiunile reduse ale cilindreei dimensiunile potrivite, generând, de exemplu, un cuplu mai mare decât majoritatea motoarelor cu aspiratie naturala de 1,6 litri.În dotarea modelului ADAM, motorul turbo 1.0 ECOTEC cu injectie directa genereaza un cuplu de 166 Nm la o turatie de doar 1.800 rpm. Aceasta valoare înseamna cu aproape 30% mai multa forta de tractiune decât genereaza motorul de 1,6 litri cu aspiratie naturala la aceeasi turatie. Versiunea de 85 kW/115 cp extinde plaja de turatii pâna la 4.700 rpm. Galeria de evacuare este integrata în chiulasa din aluminiu printr-o tehnologie de precizia mecanismelor de ceas, turbocompresorul mic cu inertie redusa, racit cu apa fiind fixat direct la aceasta. Aceasta montare compacta contribuie la asigurarea unei supraalimentari rapide, motorul turbo de 1 litru dezvoltând astfel o putere ridicata la turatii reduse.Injectoarele de carburant cu sase orificii ale sistemului de injectie directa sunt amplasate central, deasupra fiecarui piston, pentru a asigura o combustie eficienta, iar defazarea celor doi arbori cu came asigura sincronizarea variabila a supapelor pentru o admisie optima a aerului în motor. O pompa de ulei cu cilindree dubla si o pompa de apa comutabila, care este decuplata atunci când lichidul de racire al motorului este rece, pentru a accelera încalzirea, contribuie, de asemenea, la reducerea consumului de carburant.Motorul turbo de generatie noua 1.0 ECOTEC cu injectie directa, împreuna cu transmisia manuala noua cu sase trepte de viteza se alatura gamei curente de sisteme de propulsie a modelului ADAM, ce include unitati cu patru cilindri cu aspiratie naturala combinate cu transmisii manuale cu 5 trepte de viteza: motorul de 1,2 litri cu putere de 51 kW/70 cp si cuplu de 115 Nm si cele doua unitati de 1,4 litri de 64 kW/87 cp si 74 kW/100 cp, ambele cu un cuplu de 130 Nm.Precizie: cutie de viteze noua, usoara, cu schimbare lina a treptelorTransmisie manuala complet noua cu sase trepte de viteza este disponibila în combinatie cu noul motor cu trei cilindri al modelului ADAM. Având un design compact si o greutate proprie de numai 37 de kilograme, aceasta este cu aproximativ 30% mai usoara decât unitatile pe care le înlocuieste.Cu o calitate superioara a manevrelor de schimbare a treptelor si o precizie excelenta, o cursa mica a schimbatorului si un efort redus la comutare, noua transmisie încorporeaza multe dintre caracteristicile ce asigura rafinamentului la schimbarea treptelor introduse recent de Opel. Acestea includ utilizarea mecanismelor de actionare cu dinti lati, decupati partial asimetric si a sincronizatoarelor cu con triplu pentru treapta întâi/treapta a doua si cu con dublu pentru treapta a treia/treapta a patra. Treapta de marsarier este, de asemenea, sincronizata. În afara de ADAM, aceasta cutie de viteza cu o schimbare ingenioasa a treptelor va fi introdusa progresiv si în dotarea altor modele Opel.