Profit pe trimestrul al doilea de 169 milioane euro pentru BMW Group
Reithofer: O evolutie buna de cash-flow si controlul costurilor
BMW Group a înregistrat un bilant pozitiv pe cel de-al doilea trimestru al anului 2009 în ciuda situatiei dificile a economiei globale. „Strategiile noastre de previziuni în ceea ce priveste gestiunea financiara si controlul costurilor au dat rezultate”, a declarat Presedintele Consiliului Director al BMW AG, Norbert Reithofer, la München, în cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc ieri (04.08.2009). Asemenea tururor companiilor care activeaza în industria auto, BMW Group înca se confrunta cu conditii dificile în ceea ce priveste desfasurarea afacerii.” În ciuda unor prime semnale pozitive, o revenire de durata si pe un front larg este înca dificil de realizat”, a continuat Reithofer.
Efectele combinate ale crizei financiare si economice asupra cheltuielilor clientilor de pe pietele importante si concurenta acerba din domeniul auto au afectat semnificativ performantele BMW Group. Veniturile de pe trimestrul al doilea au scazut la 12 971 miliarde de euro (trimestrul II 2008: 14 552 miliarde de euro) ca urmare a scaderii volumului de vânzari. BMW Group a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 169 milioane de euro (trimestrul al doilea 2008: 425 milioane de euro). Profitul brut a scazut la 151 milioane de euro (trimestrul II 2008: 602 milioane de euro), în timp ce profitul net a fost de 121 milioane euro (trimestrul II 2008: 507 milioane de euro).
Veniturile pentru primele sase luni ale anului au scazut la 24 480 milioane de euro (primul semestru 2008: 27 837 milioane de euro). Pentru prima jumatate a acestui an, grupul a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 114 milioane de euro (primele sase luni 2008: 1 252 milioane de euro) si o pierdere bruta de 47 milioane de euro (primul semestru 2008: profit brut de 1 243 milioane de euro). Pierderea neta a fost de 31 milioane de euro (primele sase luni 2008: profit net de 994 milioane de euro).
Înca o data, BMW Group a reusit sa-si mentina pozitia în ciuda conditiilor economice dificile pe plan mondial. În aceasta situatie, un progres suplimentar a fost înregistrat în zona gestiunii costurilor, ceea ce a contribuit, printre altele, la scaderea costurilor de personal. Îmbunatatirile de eficienta au avut si ele un impact pozitiv.
În perioada aprilie-iunie, BMW Group a vut posibilitatea de a reduce nivelul stocurilor si al capitalului de exploatare din segmentul auto. „Am reusit sa generam un flux financiar pozitiv de 516 milioane de euro pentru prima jumatate a anului”, a remarcat Reithofer. Per total, lichiditatile BMW Group au sporit la 11,9 miliarde de euro la finalul celui de-al doilea trimestru.
Din cauza volatilitatii sporite a pietelor si a incertitudinii cu privire la dezvoltarea economica viitoare, în prezent nu este posibil, din perspectiva BMW Group, sa se ofere o previziune cu privire la rezultatele financiare ale anului 2009. Din punct de vedere al volumului de vânzari, previziunile dau ca sigur un usor declin comparativ cu nivelul ridicat înregistrat anul trecut. Livrarile catre clienti în a doua jumatate a acestui an sunt, totusi, de asteptat sa stopeze tendinta descendenta înregistrata în primul semestru din 2009.
Numeroasele noi modele ce vor fi lansate în cursul acestui an vor contribui la revigorarea performantelor în ceea ce priveste vânzarile. Noul BMW Seria 7 este acum disponibil la nivel mondial. O versiune cu tractiune integrala a gamei Seria 7 va fi lansata pe piata în aceasta toamna. Noul BMW Z4 a fost lansat în paralel în luna mai. Ambele modele noi au primit aprecieri pozitive din partea clientilor. Modelele BMW X1 si BMW Seria 5 Gran Turismo vor fi lansate pe piata în aceasta toamna. Versiunile M ale gamelor BMW X5 si BMW X6 vor fi disponibile tot începând cu aceasta perioada.
Cu începere din 2010, este de asteptat ca noua gama de produse sa ofere un impuls suplimentar pentru vânzari. Aceasta tendinta ar trebui alimentata în intervalul dintre 2010 si 2012, când noi versiuni ale modelelor importante de volum vor fi disponibile pe piata. Pentru anul 2012, BMW Group continua sa aiba un obiectiv de peste 26 de procente în ceea ce priveste beneficiul capitalului investit (ROCE) si o marja a profitului anterior rezultatelor financiare (EBIT) între 8% si 10% pentru sectorul auto.
Accent pe regenerabilitate si pe noi tehnologii
BMW a stabilit o noua strategie în 2007 prin adoptarea strategiei „Number ONE” si a ramas concentrata pe implementarea acestui concept. Toate masurile si activitatile care au fost luate acum au ca obiectiv sustenabilitatea. „Am investit resurse tehnice si financiare în domeniul sustenabilitatii si în cel al dezvoltarii noilor tehnologii”, a accentuat Reithofer. ” BMW Group este liderul mondial al industriei auto în segmentul constructorilor de automobile premium si, în opinia noastra, trebuie sa conduca prin exemplu. Din punctul nostru de vedere, aceasta creeaza o responsabilitatea suplimentara pentru companie, produsele sale, angajamentul social si modelul de afacere premium pe care îl urmam”, a continuat Reithofer.