Primul podium pentru MINI WRC Team
Primul podium pentru MINI WRC TeamTrier, 21 august 2011. O clasare pe podium în Raliul Germaniei ADAC a fost recompensa pentru MINI WRC Team dupa ce Dani Sordo (Spania) si Carlos del Barrio (Spania) au încheiat pe locul al treilea, ajutati de modelul MINI John Cooper Works WRC cu numarul de concurs 37, totul la capatul unei evolutii impecabile. Parea ca si echipajul format din Kris Meeke (Marea Britanie) si Paul Nagle (Irlanda) va ajunge la sosire în Trier, dar, în penultima proba speciala, o problema la partea electrica a masinii a stopat echipajul în timp ce se lupta pentru locul al patrulea.De-a lungul întregului raliu, Sordo a avut o disputa apriga cu Mikko Hirvonen (Ford) si, dupa 19 probe speciale si un traseu în lungime de 359,59 kilometri, a încheiat cu un avans de 48,1 secunde în fata finlandezului. Kris Meeke a început ultima zi a competitiei înaintea lui Petter Solberg (Norvegia) si al sau Citroën. În ciuda unei pene suferite pe prima proba a zilei, Meeke a pierdut numai 1,1 secunde fata de Solberg. Totusi, în a doua speciala, ceea ce Meeke a descris ca fiind un ritm „optimist” s-a transformat într-o excursie în via de pe marginea drumului, iar pilotul britanic a coborât un loc în clasament. În ciuda acestui incident, a contraatacat, numai ca masina a cedat în speciala 18 si duelul cu Solberg s-a încheiat.Au trecut numai 11 luni, de la 15 septembrie 2010, de când noul model MINI pentru raliuri a efectuat primul test în Portugalia. În ciuda acestui interval scurt pentru dezvoltarea masinii, echipa a participat la trei etape în Campionatul Mondial si a obtinut primul podium la premiera pe asfalt. Daca acesta a fost primul podium al echipei, gruparea britanica a primit – pentru a doua oara în acest an – „Abu Dhabi Spirit of the Rally Award” pentru evolutia lui Sordo.David Richards, directorul echipei:”Nu stiu cu ce sa încep pentru a multumi tuturor oamenilor care au facut posibil acest rezultat. Daca ma uit la lista cu cei care au crezut în acest proiect înca din prima zi, atunci este una lunga si as vrea sa le multumesc tuturor celor fara de care nu ar fi fost posibil nimic din tot ce am realizat. Dani a avut un raliu impecabil, fara nici cea mai mica eroare. Nu m-am îndoit nici un moment de aptitudinile sale. Bietul Kris – daca echipa are un ghinion, atunci acesta îl loveste pe el. Sa ai o asemenea nesansa în penultima proba a raliului e ceva incredibil, dar va veni si ziua lui. A dovedit cât de competitiv poate fi si sunt sigur ca este încrezator pentru Franta.”Dave Wilcock, director tehnic:”Am stiut ce trebuie sa facem astazi. Kris a pornit cu telul de a se mentine înaintea lui Petter Solberg. Dani trebuia sa se mentina pe traseu si sa pastreze ecartul fata de Mikko Hirvonen. Probele de dimineata au fost uscate si am riscat un pic. Toti pilotii au mers cu pneuri soft, dar am împartit sarcinile – alegerea sigura pentru Dani, iar Kris a pornit cu cauciucuri dure. A fost alegerea perfecta, asa cum am putut vedea dupa 10 km din speciala când pneurile s-au încalzit. Sunt încrezator ca ne îndreptam spre primul nostru scratch, dar, din pacate, am avut acea pana chiar înainte de final. Apoi, în timpul parcului de asistenta de la prânz, norii s-au rupt si alegerea pneurilor soft a fost varianta evidenta pentru toata lumea. Dupa-amiaza, Dani a fost la egalitate cu Hirvonen si a ridicat ritmul atunci când a fost necesar. La Kris am avut o pierdere de energie electrica dupa trei kilometri din penultima speciala. Bateria a continuat sa functioneze alte sapte minute, dupa care a urmat cedarea completa a partii electrice. A trebui sa abandonam dupa ce echipajul a stat minute bune în legatura telefonica cu echipa tehnica în încercarea de a rezolva problema. A fost un terminal spart, o chestiune simpla pentru ca poti face mii de kilometri de teste si sa nu te confrunti cu asa ceva. Un scurtcircuit în cabluri, ceva care nu poti vedea desi te uiti cu atentie.”Dani Sordo:”Sunt extrem de fericit pentru mine si pentru echipa. Pentru primul raliu pe asfalt pentru aceasta masina este un rezultat foarte bun. A fost o surpriza, iar timpii au fost apropiati de cei ai pilotilor Ford si Citroën, ceea ce ne da încredere pentru urmatorul raliu. Masina este foarte buna pe asfalt. Avem un reglaj bun, iar suspensia este perfecta. Desigur, putem îmbunatati lucrurile, dar acest week-end a fost excelent. Acum va trebui sa muncim serios pentru a încerca sa învingem si echipa Citroën. Am încercat sa merg mai tare în Power Stage si este magnific acest loc al treilea, dar nu am vrut sa-mi asum riscuri inutile. Mecanicii au lucrat din greu si nu au facut nici o eroare, asa ca au meritat aceasta recompensa.”Kris Meeke:”La început, ziua se anunta a fi un duel cu Petter Solberg. I-am tinut în urma noastra pe prima speciala, apoi a urmat o eroare de dictare pentru ca însemnarile din recunoasteri au fost facute pe baza unui ritm mult prea optimist. Asa ca am ratat punctul de frânare si am pierdut vreo zece secunde. Dupa-amiaza a fost foarte ud pe traseu si a fost o singura secunda între mine si Petter în prima proba, dupa care, pe la jumatate, partea electrica mi-a taiat ritmul, dupa care a oprit masina complet si nu am mai putut face nimic. A fost evident ca este ceva la instalatia electrica pentru ca nu se alimenta panoul de control din cockpit. Am înteles ca a fost vorba de un mic fir care a iesit din mufa.”