Primul automobil Ford fabricat in Romania va iesi pe piata
Începând de marti, România va avea din nou doua fabrici de automobile. La peste 70 de ani de la primul Ford produs în România, undeva prin Floreasca, de pe liniile de productie de la Craiova va iesi o noua masina a constructorului american made in România. O investitie de 600 de milioane de dolari si mii de locuri de munca.
Ford a venit în România prin 1935. Asta dupa câteva contacte între autoritatile de la noi si reprezentantii companiei. Americanii au cumparat un teren în Floreasca.
Pe locul acela, Ford a deschis prima uzina din România. Se întâmpla acum mai bine de 70 de ani. Activitatea a fost însa suspendata odata cu încetarea razboiului.
La uzina din Floreasca se afla prima linie de montaj oprationala din Europa de Est. Putea sa fabrice, anual, 2.500 de automobile si camioane. 120 de oameni munceau atunci în Floreasca.
Românii au cumparat masini Ford, de la dealeri locali, din 1931. Atunci americanii au deschis o firma de vânzari în România.
Primul show-room Ford din tara noastra a fost deschis pe Bulevardul Magheru, în anul 1931.
În martie 1940, Ford a început sa execute exclusiv comenzi ale armatei române. În august ’44 Guvernul României clasifica fabrica Ford România drept „utilaje si constructii abandonate de inamic” si o include sub control Militar. Doi ani mai târziu, Ford dispare si apare Autoindependenta – uzina cu profil mecanic.
Marti, istoria Ford în România mai scrie o pagina. Din Floreasca la Craiova.
Pe liniile de productie ale fabricii de la Craiova va iesi un Ford Transit Connect, primul Ford facut la noi dupa 74 de ani.