Porsche dezvolta masini cu propulsie electrica
Porsche dezvolta masini cu propulsie electrica
Stuttgart. Propulsiile electrice vor ocupa un rol din ce în ce mai important în cadrul dezvoltarii tot mai ample a conceptului „Porsche Intelligent Performance“. Pentru mai multa eficienta cu consum si emisii chiar mai reduse, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart lucreaza cu consecventa atât la dezvoltarea continua a conceptelor hibride care sunt deja disponibile în gama modelelor de serie, cât si la trei autovehicule de cercetare care au la baza modelul Boxster cu propulsie exclusiv electrica si cu care va participa la teste practice în cadrul programului “Stuttgart – Regiune Model pentru Electromobilitate”.
Aceste trei modele electrice Boxster sunt concepute astfel încât sa ofere, prin testare, informatii initiale importante cu privire la noile componente ale propulsiei electrice si la sistemele de baterii pentru propulsia exclusiv electrica. Pentru începutul anului 2011 este prevazut startul testului practic, care are ca obiectiv, printre altele, si relevarea informatiilor asupra infrastructurii necesare pentru electromobilitate, asupra comportamentului utilizatorilor si a cerintelor cu privire la produsele viitoare. Michael Macht, Presedintele Consiliului de Administratie al Porsche AG, considera aceasta contributie a Porsche ca fiind necesara: “Cu siguranta ca în viitor vom avea si o masina sport electrica. Dar un astfel de concept are sens doar atunci când va oferi caracteristici de produs tipice marcii Porsche.”
Porsche se implica de mult timp în dezvoltarea mobilitatii electrice, participând astfel la protejarea mediului si a resurselor: Spectaculosul studiu-concept pentru masina sport de înalta performanta cu motor amplasat central, si anume 918 Spyder cu propulsie hibrid plug-in, reuneste tehnologia sport de ultima ora cu electro-mobilitatea, astfel încât rezulta un fascinant spectru de noi caracteristici. Performantele unei masini sport care depaseste cu mult puterea de 600 CP sunt oferite în conditiile unor emisii specifice masinilor de cea mai mica talie, adica 70 g/km CO2, la un consum de 3 litri de combustibil pentru 100 de kilometri, conform NEDC (New European Driving Cycle).
Sistemul hibrid al 911 GT3 R Hybrid a fost special dezvoltat pentru a fi integrat în masini de curse, cele doua motoare electrice de câte 60 kW de pe puntea fata, sustinând motorul de 480 CP în sase cilindri aflat în partea din spate a masinii. Un sistem de stocare a energiei electrice, încarcat la fiecare frânare prin intermediul volantei, înlocuieste acumulatorii conventionali, alimentând motoarele electrice. 911 GT3 R Hybrid si-a dovedit deja calitatile de masina de raliu, în cadrul cursei de 24 de ore de la Nürburgring.
Cayenne S Hybrid este primul Porsche din gama masinilor de serie care are capacitatea de a rula si exclusiv electric. În conditiile unei puteri totale de 380 CP, Cayenne S Hybrid se multumeste cu doar 8.2 l/100 km, conform NEDC (New European Driving Cycle), iar emisiile CO2 se ridica la doar 193 g/km. Aceasta tehnologie hibrida va fi implementata si pentru viitorul model Panamera S Hybrid, care va fi lansat pe piata anul viitor.