Porsche continua strategia de reducere a consumului de combustibil
Porsche continua strategia de reducere a consumului de combustibilStuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart continua sa imbunatateasca, in mod constant, consumul fiecarui model nou. Astfel, economia rezultata pentru fiecare model disponibil in prezent in gama ajunge, dupa caz, la un procentaj format din doua cifre, in timp ce automobilele marcii ofera cresteri semnificative de putere. Cu reduceri ale consumului cuprinse intre 20 si 23 de procente, in New European Driving Cycle (NEDC), economiile sunt cele mai mari pentru noua generatie de modele Cayenne. si noile generatii de modele sport, 911 si Boxster/Cayman, lansate in anul 2008, au demonstrat economii de 16 procente, respectiv 15 procente.in categoria automobilelor sport cu motoare aspirate natural, marea majoritate a acestor reduceri de consum, adica 0,5 l/100 km si respectiv 0,6 l/100 km, se datoreaza trecerii la sistemul de injectie directa cu carburant si adoptarii cutiei de viteze cu sapte trepte, Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), in locul transmisiei automate cu cinci trepte si convertor de cuplu, Tiptronic S. in plus, aceste schimbari tehnologice au permis unui automobil 911 sa scada, pentru prima data, sub pragul de consum de zece litri pentru 100 de kilometri: 911 Carrera de 345 CP, cu PDK, consuma doar 9,8 l/100 km. in comparatie cu modelul precedent, acesta inregistreaza un consum mai mic cu 13 procente si emisii de CO2 reduse cu 15 procente. Modelele Boxster si Cayman beneficiaza la randul lor de noile tehnologii pentru grupul motopropulsor. Injectia directa de carburant si PDK au insemnat o reducere cu 15 procente a consumului atat pentru Boxster S de 310 CP cat si pentru Cayman S de 320 CP, acestea inregistrand in prezent un consum de 9,4 l/100 km.Mai multa putere cu un consum mai mic, cresterea eficientei si reducerea emisiilor de CO2 – acest principiu de baza al programului „Porsche Intelligent Performance”, se aplica, in mod deosebit, si noii game Cayenne. Prin urmare, cele doua versiuni cu motoare in sase cilindri, Cayenne si Cayenne Diesel, inregistreaza, in comparatie cu generatia precedenta, o reducere cu 20 de procente a consumului, in timp ce consumul in cazul modelelor Cayenne Turbo si Cayenne V8 a fost redus cu 23 de procente, ambele dispunand de propulsoare V8. Noua atractie a acestei game – modelul Cayenne S Hybrid – ofera cea mai importanta economie: consuma doar 8,2 l/100 km. Daca vom compara un Cayenne S Hybrid, care dispune de un total de 380 CP, cu un Cayenne S din generatia trecuta, care dispunea de 385 CP, reducerea de consum este de 40 de procente iar, in unele privinte, performantele au crescut. Trei din cinci modele Cayenne reusesc sa se pozitioneze sub pragul de zece litri de carburant pentru 100 de kilometri in NEDC, doua dintre acestea inregistrand emisii de CO2 mai mici de 200 g/km. Printre solutiile tehnice adoptate, in vederea obtinerii acestei reduceri semnificative a consumului, la toate modelele gamei Cayenne, se numara introducerea noii transmisii automate cu opt trepte de viteza Tiptronic S, cu functie automata start/stop si rapoarte de transmisie lungi, managementul termic al circuitului de racire pentru motor si transmisie, sistemul de recuperare a energiei si de oprire a alimentarii cu combustibil in momentul decelerarii si, nu in ultimul rand, reducerea masei totale si constructia inteligenta, cu materiale usoare. O combinatie de materiale cu greutate optimizata si modificari in ceea ce priveste conceptul general al autovehiculului, cum ar fi noul sistem activ de tractiune integrala, cu masa redusa, au permis, de exemplu in cazul modelului Cayenne, o reducere cu 185 de kilograme a masei totale, in ciuda imbunatatirilor fundamentale aduse produsului si a cresterii nivelului de siguranta. Aceste realizari au un impact pozitiv atat asupra consumului si emisiilor de CO2 cat si asupra agilitatii si manevrabilitatii.