Porsche Romania in continuare lider pe piata auto de import
• Crestere a vânzarilor de peste 2.700% fata de primul an de activitate • Cota de 20% din piata auto româneasca si aproape o treime din piata de import • Peste 4.600 de angajati în reteaua celor 96 de distribuitori din întreaga tara si 566.178 de reparatii în service Porsche România, importatorul marcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Weltauto – autovehicule de ocazie, anunta depasirea cifrei de 250.000 de autovehicule vândute în cei 10 ani de activitate. Numai în ultimul an, Porsche Romania a livrat 53.955 de automobile. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, cresterea procentuala a livrarilor se ridica la 2.701%. În 2008, cei aproape 54.000 de clienti ai importatorului numarul unu de pe piata auto româneasca au optat în special pentru modelele Škoda Octavia (9.332), Volkswagen Golf (4.508), SEAT Ibiza (1.477), Audi A4 (1253) si Porsche Cayenne (81). Cu alte cuvinte, în anul 2008 Porsche Romania a vândut aproximativ 150 de autovehicule în fiecare zi, având 1.551 de interventii în service în întreaga retea, care însumeaza 96 de parteneri autorizati. „Privind retrospectiv, putem compara evolutia companiei Porsche România cu o radiografie a evolutiei întregii piete auto românesti. Ma bucur sa constat ca de-a lungul anilor ne-am dovedit a fi nu numai jucatori activi, ci si deschizatori de drumuri, impunând reguli, standarde de calitate si de performanta”, a declarat directorul general Porsche România, d-l Brent Valmar. Porsche România a înregistrat un numar de 566.178 de treceri prin atelierele de service, în crestere cu 12,6% fata de anul precedent, cu un numar de 1.858 de ore lucrate, ceea ce înseamna cu 14,6% peste nivelul anului 2007. Aceasta evolutie a survenit ca urmare fireasca a cresterii în parcul auto a marcilor Volkswagen si Škoda. Mai mult decât atât, în ceea ce priveste volumul pieselor de schimb, si acesta a cuantificat o crestere de 22% comparativ cu anul trecut, si de peste 40 de ori raportat la nivelul anului începerii actvitatii companiei, 1998. Pe primul loc al livrarilor de autoturisme de import din 2008 se situeaza marca Škoda cu 23.189 de unitati livrate. În 2008 divizia de autoturisme cumulata cu cea de autovehicule comerciale a marcii Volkswagen a livrat în România 23.887 de vehicule (Volkswagen autoturisme – 20.070 de autoturisme si 3.817- autovehicule comerciale livrate catre clienti). Urmeaza marca SEAT cu 3.903 livrari, apoi Audi, care a înregistrat un total de 2.856 unitati livrate, si marca sportiva Porsche, care a livrat catre clientii români 118 automobile, în timp ce Bentley, marca de lux a grupului, a fost lansata în luna octombrie a anului precedent. Marca Audi a avut în 2008 o evolutie spectaculoasa pe piata din România, reusind sa ofere publicului o gama variata de modele, printre care noile Audi A4 Limuzina, Audi A3 Cabriolet, Audi A4 Avant, versiunile noi ale modelelor A3, S3 si A6 dar si mult asteptatul SUV – Audi Q5, lansat în toamna lui 2008. 88 de modele marca Audi sunt dotate cu motorizari ce îndeplinesc normele de poluare Euro 5. Modelele Audi care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumparatorii români au fost Audi A4, Q7 si A3. De asemenea, tot în 2008 au fost inaugurate 4 noi locatii ale retelei de distribuitori Audi: Tess Brasov, Scorpion Galati, Midocar Bucuresti, Euro Tehno Group Pitesti. În prezent, reteaua de distribuitori autorizati Audi cuprinde 14 locatii, iar pentru 2009 se pregateste deschiderea a 6 noi centre. Evenimentul oficial de inaugurare a distribuitorului Bentley Bucuresti a avut loc la data de 1 octombrie 2008. Marca sportiva Porsche a livrat anul trecut 81 de unitati din modelul Cayenne, care s-a situat pe cea mai înalta pozitie în topul celor mai bine vândute SUV-uri pe benzina din România. Anul trecut, în luna septembrie am lansat cu succes modelul Porsche 911 Carrera 2 si 2S în varianta Cabriolet si Coupé, precum si Porsche 911 Carrera 4 si 4S în varianta Cabriolet si Coupé. În 2008 s-au livrat în total 31 de unitati Porsche 911 Carrera, cu 24% mai mult fata de anul 2007. Marca SEAT a lansat în luna iunie a anului 2008 modelul SEAT Ibiza, ajuns la cea de-a patra generatie, urmat fiind de SEAT Ibiza SC, varianta în trei usi. Noul SEAT Ibiza a obtinut punctaj maxim la testele EuroNCAP, reusind sa câstige si premiul “Volanul de aur” la clasa mica. Noul Ibiza SC, lansat în România în luna noiembrie, stabileste noi standarde în termeni de sportivitate, reunind un design exterior impunator si inovator, calitati dinamice deosebite si o gama complexa de motorizari. SEAT a încheiat ultimul sezon la Campionatul Mondial de Turisme în cel mai bun mod posibil, obtinând prin Yvan Muller cel de-al doilea titlu mondial din 2008, dupa cel cucerit la Constructori, în timp ce coechipierul sau, italianul Gabriele Tarquini, s-a clasat la finalul sezonului pe locul al doilea în clasamentul general al pilotilor. Pâna la finele anului precedent, SEAT si-a extins reteaua de distributie la un numar de 22 de dealeri. Noile centre de la Bacau si Pitesti, cu investitii programate pentru intervalul 2009 – 2010, si-au deschis portile catre clientii SEAT. Un aspect foarte important de mentionat este faptul ca toate modelele SEAT sunt reciclabile în proportie de 95%, demonstrând grija aratata de marca spaniola mediului înconjurator. Modelele marcii iberice care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumparatorii români au fost León, Ibiza, noua Ibiza si Cordoba. Cel mai bine vândut model SEAT a fost SEAT Ibiza, cu 1.477 de livrari, precum si León, care s-a livrat catre 1.223 de clienti la nivel national. „Vânzarile marcii au fost afectate în principal de importurile masive de Second Hand, precum si de începutul crizei financiare survenite pe parcursul ultimului trimestru. În conditiile contextului economic actual au survenit scaderi în vânzarile din segmentul A0 în care se încadreaza modelele Ibiza si Cordoba, care au dus la o pierdere de cote de piata si de volume generate de marca SEAT”, a tinut sa sublinieze d-l Brent Valmar. Marca Škoda a obtinut rezultate spectaculoase, reusind sa se pozitioneze în fruntea clasamentului de import de anul precedent. Reteaua de distribuitori a marcii Škoda, a carei dezvoltare a continuat în mod consecvent, a contribuit la cresterea volumelor, atât prin activitatile post-vânzare, cât mai ales prin accentul pus pe calitatea serviciilor. În 2008 au avut loc evenimente de inaugurare a trei locatii noi în orasele Focsani, Târgu Jiu si Deva, în prezent atingându-se un numar total de 31 de centre de distributie Škoda la nivel national. Liderul de import a livrat în anul care tocmai s-a încheiat un total de 23.189 de autovehicule, dintre care 129 de unitati din autoutilitara usoara, Škoda Praktik. Modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes au fost Octavia, livrata în 2008 catre 9.332 de clienti, Octavia Tour, care a figurat cu 6.318 de unitati, precum si noua Fabia, cu 5.257 de masini. Prin lansarea celor 3 modele noi pe parcursul anului precedent, Škoda Fabia Combi în luna martie, noua Škoda Superb în octombrie si noua Škoda Octavia la începutul lunii decembrie, marca s-a bucurat de un plus de vizibilitate pe piata auto. Cea de-a treia generatie a noii Škoda Superb aduce numeroase inovatii tehnologice si ofera maxima siguranta la standarde EuroNCAP, fiind câstigatoarea premiului “Volanul de aur” la clasa sa. Inspirata de noua Škoda Superb, cel mai recent model al marcii cehe, noua Octavia, confera un aer nou si elegant, automobilul suferind o serie de îmbunatatiri tehnice cu un design fundamental revizuit. În ceea ce priveste marca Volkswagen, în 2008, cele mai cautate modele au fost: Golf, Passat, Passat CC, New Beetle. În luna februarie a anului 2008, Volkswagen a lansat modelul Tiguan, cel mai vândut SUV din România, reusind sa livreze 1.776 de unitati pâna la finele anului. Primul coupé cu patru usi de la Volkswagen, Noul Passat CC, s-a lansat în luna iulie a anului trecut, atingând cifra de 596 de unitati livrate pâna la sfârsitul anului, în crestere cu 8 procente comparativ cu estimarile importatorului în ceea ce priveste livrarile. Noul model sport coupé, Volkswagen Scirocco, a fost lansat în luna septembrie, întâmpinând iubitorii marcii cu linii spectaculoase, temperament impresionant si tehnologie de ultima generatie. Evenimentul de lansare oficiala a ultimei generatii de Golf a avut loc în noiembrie. Volkswagen Autovehicule Comerciale a semnalat o crestere de 2,9 procente cu cele 3.817 de unitati livrate în 2008, fata de cele 3.709 unitati livrate cu un an în urma. Volkswagen Autovehicule Comerciale a lansat în luna martie a anului 2008 noul Caddy Maxi, care îmbina calitatile unui autovehicul de transport de mici dimensiuni cu versatilitatea unui monovolum. În ciuda contextului economic actual, Volkswagen a avut o evolutie ascendenta, investitiile din reteaua de distribuitori Volkswagen depasind pragul de 15 milioane de Euro, o data cu extinderea retelei si în orasele Focsani, Alba Iulia, Târgu Jiu si Bucuresti. În prezent, reteaua de distribuitori autorizati Volkswagen cuprinde 32 de locatii a 26 de centre. Reteaua de Parteneri Weltauto a Importatorului Porsche Romania a vândut în 2008 2500 de autovehicule de ocazie, în crestere cu 84% fata de anul 2007. Marca Weltauto a încheiat anul 2007 cu un total de 1.361 de unitati vândute si 1.538 de unitati achizitionate de pe piata româneasca de autovehicule de ocazie. Weltauto si-a început activitatea pe piata auto din România la sfârsitul anului 2004, ajungând în momentul de fata la un numar de 24 de parteneri autorizati în tot atâtea locatii din tara. Astfel importatorul Porsche România a ajuns la un numar de 96 de centre auto complet echipate, cumulând toti distribuitorii marcilor din portofoliu. Acestia acopera aproape în totalitate teritoriul tarii pornind de la pietele regionale cele mai mari si continuând cu zonele cu un potential actual mai redus, dar cu viitor. Importatorul detine cel mai puternic sistem de distributie, de aprovizionare cu piese de schimb si accesorii la scara nationala si a investit timp si numeroase resurse financiare în perfectionarea personalului, înregistrând în medie un numar anual de 105 de ore de scolarizare/persoana. „Desigur ca succesul nostru a fost sustinut de cresterea pietei din anii precedenti si nu în ultimul rând de faptul ca împreuna cu colegii nostri din grup, care se ocupa de finantare, am reusit sa punem la dispozitia clientilor un pachet complet de servicii, consultanta, vânzare, întretinere, reparatie, finantare în sisteme diferite de leasing, creditare si pâna la managementul de flote. Având în vedere momentul la care vorbim despre planuri de viitor, în plina criza financiara si globala, efectele se simt si în România, preocuparea nostra principala merge în directia securizarii investitiilor facute si a asigurarii profitului partenerilor nostri. Vom pune accentul pe un nivel superior de calitate a serviciilor noastre, astfel încât, chiar si în perioada de criza sa fim prima optiune a clientilor în piata”, a continuat d-l Valmar. În ceea ce priveste perspectiva dezvoltarii pe termen mediu si lung, Porsche România prezinta planurile pentru cea mai noua investitie, Centrul Pipera II, ce va avea o suprafata totala construita de 11.584 mp si va deservi exclusiv marcile Porsche, Bentley, Lamborghini, Audi si Weltauto.