Porsche Panamera acum chiar si mai economic

Porsche Panamera acum chiar si mai economic
Porsche Panamera acum chiar si mai economic- Model year nou: Mai multa eficienta si noi dotari optionale pentru Gran Turismo.
Stuttgart. Modelele Panamera în opt cilindri intra, începând cu august 2010, în urmatorul model year, cu un standard si mai ridicat, eficienta generala sporita si noi dotari optionale. Printre altele, noul sistem de recuperare a energiei de frânare disponibil în echiparea standard, împreuna cu anvelopele optionale all-season de 19” cu rezistenta deosebit de redusa la rulare, determina pentru Panamera Turbo o reducere si mai mare a consumului de combustibil de pâna la 0,9 litri/100 km. Astfel, modelul de top de 500 CP consuma acum, conform NEDC (New European Driving Cycle), doar 11.3 litri, fata de 12.2 litri/100 km. Aceasta corespunde unei reduceri de emisii CO2 de 21 grame per kilometru. Panamera S si Panamera 4S consuma acum, conform NEDC, doar 10.3 litri/100 km, respectiv 10.6 litri/100 km, ceea ce înseamna o reducere de câte o jumatate de litru de combustibil la 100 de kilometri (adica minus 11 grame CO2/km).
Cresterea eficientei este bazata în primul rând pe sistemul de recuperare a energiei de frânare, prin care bateria este încarcata cu precadere în timpul fazelor de frânare, respectiv atunci când soferul ridica piciorul de pe acceleratie. Pe de alta parte, în timpul accelerarii, se reduce curentul de încarcare al alternatorului, motorul cu ardere interna fiind astfel mai putin solicitat, pentru ca nu trebuie sa furnizeze aceasta energie de încarcare a bateriei. Aceasta energie poate astfel sa fie folosita pentru accelerare. Împreuna cu alte îmbunatatiri, aceasta strategie de încarcare a bateriei economiseste la Panamera Turbo nu mai putin decât 0.7 litri la 100 kilometri, iar nou dezvoltatele anvelope all-season, disponibile ca dotare optionala, cu diametrul de 19”, diminueaza consumul cu înca 0.2 litri/100 km pentru orice model din gama Panamera. Profilul optimizat asigura în combinatie cu un mix special de cauciucuri, o rezistenta redusa la rulare, sporind în acelasi timp durata de viata a anvelopelor. Functia Auto Start-Stop a fost de asemenea optimizata, permitând acum soferului sa porneasca chiar si mai rapid si mai confortabil dupa oprire.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) este disponibil acum ca pachet optional de dotare, pentru modelele Panamera V8, împreuna cu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) si cu diferential blocabil controlat integral pentru puntea spate. PTV Plus sporeste caracteristicile dinamice intervenind asupra frânelor rotii aflate în interiorul curbei, generându-se astfel un moment cinetic suplimentar care actioneaza în aceeasi directie ca si volanul. Rezultatul este o directie mai dinamica si mai directa la intrarea în curbe. În plus, PTV Plus în combinatie cu diferentialul blocabil spate optimizeaza tractiunea pe puntea spate în timpul accelerarii la iesirea din curba.
Mai mult, Porsche îsi extinde gama de culori pentru caroserie, dotarile de piele si dotarile speciale pentru Panamera. De exemplu, Gran Turismo este acum disponibil cu instalatie de încalzire în stationare, iar masinile dotate cu cutia de viteza cu dublu ambreiaj Porsche (PDK) sunt disponibile cu volan în trei spite cu padele pentru schimbarea treptelor de viteza. Mai mult, reprezentarea tridimensionala a hartilor pentru sistemul de navigatie optimizat, poate fi suprapusa acum suplimentar cu o imagine din satelit, oferind astfel o reprezentare si mai realista si o mai buna orientare. Pentru intersectiile complexe din Europa si SUA, sunt indicate acum chiar sii informatii asupra benzilor de rulare. Iar functia de indicare a limitarilor de viteza, care pâna acum era disponibila doar pentru autostrazi, contine acum – în functie de bazele de date existente pentru harti – si artere principale de iesire din orase, precum si sosele principale.