Podium pentru Citroen in Turcia
![Podium pentru Citroen in Turcia img](https://www.odat.ro/wp-content/uploads/2018/03/Stiri-Noutati-Podium-pentru-Citroen-in-Turcia-200806161709117235-859x250.jpg)
Pentru Citroen, Raliul Turciei a fost una dintre cele mai dificile etape din actuala editie a Campionatului Mondial de Raliuri. Dupa patru zile de raliu Sébastien Loeb / Daniel Elena au terminat pe pozitia a treia fiind urmati, pe locul patru, de colegii de echipa, Dani Sordo / Marc Marti. Raliul Turciei, revenit in calendarul mondial dupa un an de absenta, a debutat joi seara cu o super speciala in Antalia. Sébastien Loeb si Daniel Elena au reusit sa se impuna si, in urma acestui succes, au plecat primii pe probele programate vineri. Chiar daca au curatat drumul pentru echipajele care-i urmau, Sébastien Loeb/Daniel Elena au reusit sa se intoarca in parcul de service din Kemer ocupand prima pozitie in clasamentul provizoriu. Pentru Dani Sordo si Marc Martí ziua de vineri nu a fost la fel de buna si dupa ce s-au rasucit in speciala a 4-a si au lovit un bolovan in speciala a 7-a, au terminat pe pozitia a 8-a. A doua zi a Raliului Turciei, a 8-a etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, a fost mai scurta decat prima si s-a desfasurat pe o caldura teribila. Echipajul Sébastien Loeb/Daniel Elena au terminat ziua de sambata pe pozitia a treia in clasamentul general, iar colegii lor de echipa au urcat de pe pozitia a 8-a pana pe locul 5. „Toata lumea stie cat de dificil este sa pleci primul. Nu e cazul sa ma plang sau sa critic regulamentul si tactica rivalilor nostri. Singurul meu raspuns este sa merg cat mai tare posibil”, a spus Sébastien Loeb, inaintea ultimei zile a Raliului Turciei. Ultima etapa a fost una foarte scurta avand doar 67,56 kilometri de probe speciale. Inaintea startului in ultima zi a raliului tensiunea in randul echipajelor Citroën era evidenta. Sébastien Loeb se afla la 34,3 secunde in spatele liderului si la 18,1 secunde in spatele ocupantului pozitiei secunde, iar Dani Sordo avea de recuperat doar 6,6 secunde fata de pilotul aflat pe patru in ierarhia generala. In aceste conditii, fiecare echipaj avea un obiectiv clar: sa recupereze cat mai mult timp posibil. La finalul raliului, Loeb a fost nevoit sa se multumeasca cu pozitia a treia, in timp ce Dani Sordo si-a atins obiectivul propus. „In primele zile am fortat foarte mult, dar nu a fost suficient,” a spus Sebastian. „Reglajele modelului C4 WRC au fost foarte bune si nu am facut nicio greseala. Chiar daca am plecat din pozitia a treia, in ultima zi, nu am avut aceleasi conditii de care au beneficiat rivalii nostri in primele zile. Nu pot sa spun ca sunt multumit cu pozitia a treia si in niciun caz nu sunt incantat de faptul ca am pierdut prima pozitie in clasamentul general al pilotilor. Am incercat absolut totul in acest raliu. Ne-am depasit de foarte multe ori limitele exploatand la maximum potentialul masinii sil al pneurilor Pirelli. Cu exceptia Raliului Noii Zeelande nu trebuie sa ne mai facem probleme cu curatatul drumurilor si aceasta este un lucru bun. Suntem pregatiti pentru ceea ce urmeaza, iar diferenta de puncte poate fi recuperata fara probleme. Plec in vacanta cu convingerea ca a doua jumatate a sezonului va fi una extrem de interesanta.” Dani Sordo si Marc Marti au avut nevoie de o singura proba se recupereze cele 6,6 secunde si sa incheie raliul pe pozitia a patra. „Sunt foarte fericit ca am reusit asta. La finalul unui sfarsit de saptamana extrem de dificil, pot spune ca sunt multumit cu acest rezultat. Modeul C4 WRC a fost competitiv si asta s-a vazut pe aproape toate probele speciale. Am incercat sa-mi protejez pneurile cat mai mult si cred ca am facut progrese mari in ceea ce priveste pilotajul pe macadam. Sunt increzator ca putem obtine mai mult in partea a doua a sezonului si de abia astept cele trei raluri pe asfalt”, a declarat Dani Sordo. „Temperaturile ridicate, specialele dificile si intensitatea acestui raliu au facut ca acest weekend sa fie unul de cosmar pentru membrii echipei Citroën Sport. Sebastien si Daniel au obtinut un rezultat excelent tinand cont de circumstante si cred ca ar trebui sa fie mandri de locul obtinut. De asemenea, rezultatul obtinut de Dani si Marc este unul foarte bun. Au luptat mult pentru pozitia a patra si eforturile lor au fost incununate de succes. Am ajuns acum la jumatatea sezonului si Sebastien se afla la doar trei puncte de prima pozitie in clasamentul constructorilor, iar Citroën se afla la noua puncte de titlul constructorilor. Diferentele nu sunt foarte mari si sunt sigur ca restul sezonului va fi unul foarte tensionat”, a spus la final Olivier Quesnel. Raliul Finlandei, urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 31 iulie – 03 august 2008.