Pirelli in Marele Premiu al Germaniei 2011
Pirelli in Marele Premiu al Germaniei 2011PNEURILE DE COMPOZITIE MEDIE SI MOI AJUNG PE CIRCUITUL DE LA NURBURGRINGMilano, 19 iulie 2011 – Nurburgring este unul dintre cele mai celebre circuite din istoria sporturilor cu motor, dar versiunea moderna, de 5,148 kilometri construita in 1984 pentru Marele Premiu al Europei, are putine lucruri in comun cu celebrul Nordschleife, lung de 22 kilometri, care a facut legendar numele acesta.Virajele oarbe in urcare si coborare ale buclei de nord, care a gazduit cursa din Germania pana in 1976, sunt unele foarte tehnice si solicita la maximum toti parametri unui monopost de Formula 1, inclusiv pneurile. Pentru a face fata solicitarilor variate ale circuitului de la Nurburgring, in versiunea moderna, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, ca prima optiune, iar pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, ca optiune secundara. Exista o varietate ampla de viteze si viraje, portiuni cu numeroase schimbari de directie si de asemenea viraje foarte rapide. Inaintea lor sunt numeroase portiuni pe care se franeaza violent ceea ce solicita la maximum pneurile. In plus acestea trebuie sa treaca si testul „vibratoarelor” instalate in toate virajele, o caracteristica a circuitului german. Cu 6 piloti de nationalitate germana pe grila de start, mai multi ca din oricare alta tara, transforma Marele Premiu al Germaniei intr-o cursa extrem de populara pentru fani. Oricum, nicio echipa nu are informatii recente despre circuitul de la Nurburgring, pentru ca etapa din Germania este gazduita alternativ cu circuitul de la Hockenheim.Chiar daca pe Nurburgring nu s-au desfasurat foarte des curse pe ploaie, ultima fiind in 2007, zona din regiunea Eifel este recunoscuta pentru capricile meteorologice si, datorita regiunii muntoase, se poate intampla ca o parte a circuitului sa fie uscata, iar cealalta sa fie inundata de ploaie. Adica exact asa cum a fost cazul in cursa de la Silverstone desfasurata in urma cu doua saptamani.Cu aceasta ocazie, pneurile intermediare P Zero Albastre au impresionat prin performantele consistente si rezistenta lor. In Germania exista inca o data sansa ca ele sa fie folosite impreuna cu pneurile de ploaie P Zero Portocalii. In timpul sesiunilor de antrenamente libere de vineri, fiecare echipa va avea posibilitatea sa testeze o noua versiune, mai rezistenta, a pneurilor P Zero Galbene, de compozitie soft. In functie de feedback-ul primit de la echipe se va decide cand si cum va fi folosita noua compozitie.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Nurburgring este unul dintre cele mai tehnice circuite din calendarul competitional unde pneurile trebuie sa suporte o forta laterala foarte mare. Tocmai de aceea si aici strategia va juca un rol foarte important. Chiar daca sunt unele langa altele in gama, exista diferente semnificative intre pneurile P Zero Galbene, de compozitie soft, si pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, asa cum s-a vazut si ultima oara, in Marele Premiu al Europei de la Valencia, cand a mai fost folosita aceasta compozitie. Cea mai mare diferenta va fi din punct de vedere meteorologic deoarece s-ar putea ca in Germania sa fie mai rece decat la Valencia. Din acest punct de vedere ne asteptam ca majoritatea echipelor sa adopta o strategie cu doua opriri la boxe, desigur daca nu ploua pentru ca atunci orice este posibil. In antrenamentele de vineri, echipele vor avea ocazia sa testeze o versiune noua a pneurilor P Zero Galben. Nu sunt diferente mari fata de compozitia actuala, dar au fost concepute pentru a se potrivi mai bine cu noile versiuni P Zero Argintii (de compozitie hard) si P Zero Albe (de compozitie medie), ambele fiind putin mai dure decat versiunea initiala pentru a reduce uzura. Inca nu am luat nicio decizie, daca si cand vom folosi noua compozitie, dar va fi interesant sa vedem ce au de spus echipele despre noua anvelopa.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Timo Glock (Virgin Racing): „Am o experienta destul de mare pe Nurburgring pentru ca am concurat de foarte multe ori aici. Este un circuit pe care imi place sa concurez si unde am si castigat de cateva ori. Pirelli a facut ca Formula 1 sa fie o competitie si mai interesanta si de abia astept sa pilotez monopostul nostru echipat cu pneurile P Zero. In general, cred ca acest circuit nu este unul foarte solicitant pentru pneuri. Este unul tehnic, iar prima sectiune este chiar foarte interesanta. In Arena Mercedes ai posibilitatea sa-ti depasesti adversarii in timpul cursei. Mai sunt si cateva viraje foarte rapide care-mi plac asa ca se anunta o cursa palpitanta. De abia astept sa concurez in fata proprilor mei suporteri.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:• Pe Nurburgring este nevoie de un nivel rezonabil al fortei de apasare, in special pentru a minimiza efectul de subvirare la trecerea prin virajele foarte rapide. Oricum, circuitul nu este unul foarte solicitant pentru pneuri daca pilotul stie cum sa se poarte cu ele si daca masina are setarile corecte. In plus, spre deosebire de alte circuite, fiecare pilot are posibilitatea de a alege dintre mai multe trasee la trecerea prin viraje.• Varianta moderna a circuitului de la Nurburgring a suferit modificari substantiale de cand a fost inaugurat in urma cu 27 de ani. In 2002, sicana Castrol a fost reprofilata, iar in noua sectiune din interior a fost adaugata Arena Mercedes. Astfel, lungimea circuitului a crescut de la 4,556 km la 5,148 km cat are in prezent.• Nurburgring este singurul circuit de Formula 1 din lume care are un viraj numit dupa un pilot care inca mai concureaza in Campionatul Mondial. Virajele 9 si 10 sunt cunoscute si ca „S-urile Michael Schumacher”.