Pirelli in Marele Premiu Al Bahreinului 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu Al Bahreinului 2012

Pirelli in Marele Premiu Al Bahreinului 2012Bahrein va fi unul dintre cele trei circuite din acest sezon unde pneurile Pirelli nu au fost folosite niciodata in regim de cursa, dar spre deosebire de Hockenheim in Germania si de circuitul pe care se va desfasura Marele Premiu al SUA, compania italiana a testat la Sakhir, in decembrie 2010 si ianuarie 2011, cand Pirelli se pregatea pentru revenirea in Formula 1. In primul caz, testele au fost intrerupte de o furtuna de nisip care a facut imposibila folosirea pistei, o situatie care subliniaza una dintre principalele caracteristici ale circuitului din Orientul Mijlociu, amplasat practic in mijlocul desertului.Nisipul ajunge frecvent pe pista afectand aderenta, dar este foarte dificil de prevazut cand si unde se va intampla acest lucru. Pirelli a nominalizat pentru aceasta cursa pneurile de compozitie medie P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben, aceeasi combinatie utilizata si in Australia si China.In 2012, circuitul Sakhir revine la forma originala a pistei cu o lungime de 5.412 km, renuntandu-se la bucla extinsa folosita in 2010, ultima oara cand s-a defasurat o etapa aici. Cele 15 viraje si latimea variabila a pistei ofera multiple posibilitati de depasire. Tractiunea si franarea sunt insa marile provocari ale acestui circuit, masinile ajungand de la 315 km/h la 65 km/h in doar 130 metri si trei secunde pentru virajul unu. Acest fapt genereaza asupra anvelopelor forte echivalente cu 5G. Pista este si foarte murdara din cauza nisipului din zona, in special la inceputul weekendului, astfel ca este foarte important pentru piloti sa pastreze linia ideala, in special pe zona foarte rapida, dar virajata, cuprinsa intre virajele 4 si 7.  CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Exista o serie de provocari de ordin tehnic pe care le anticipam in etapa din Bahrein, cu temperaturi foarte ridicate de peste 30 de grade care solicita pneurile la maximum. Am adunat cateva informatii despre aceasta pista pe parcursul testelor din trecut, dar anvelopele si masinile s-au schimbat destul de mult de atunci si este ca si cum am porni din nou din fata unei coli albe de hartie. Oricum, ne asteptam la degradarea situatiei, pe parcursul weekendului. Riscul prezentei nisipului pe pista poate fi un subiect important, fiind nevoie de timp pentru ca pista sa se poata curata, si sunt sanse sa apara fenomenul de graining. Administrarea seturilor de pneuri va fi asfel cruciala in Bahrein, tractiunea, respectiv aderenta puntii spate, fiind cheia unei bune pozitii in calificari si cursa.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI: Pedro de la Rosa, HRT: „Circuitul International din Bahrein este foarte solicitant pentru pneurile spate, deoarece sunt multe viraje unde sunt folosite treptele unu, doi si trei, fiind nevoie de multa tractiune si aderenta, iar pneurile sufera din plin ca urmare a acestui fapt. De aceea este un circuit ideal pentru testele de pneuri. Am testat aici cu Pirelli de doua ori, pe cand eram pilot de teste. A fost o experienta fantastica si am gustat-o din plin, mai ales cand am fost opriti de o furtuna de nisip! Am avut parte in cariera mea de ploaie, vant, ba chiar zapada, dar nu ma mai confruntasem cu o furtuna de nisip intr-o masina de Formula 1, astfel ca am avut parte de o experienta incredibila. Pista este de asemenea solicitanta pentru frane, deoarece sunt viraje, precum primul, al patrulea si ultimul unde trebuie sa franezi foarte tare, retrogradand din treapta a saptea intr-a doua.Este insa un circuit ideal pentru depasiri cu o linie dreapta de peste un kilometru si inca o linie lunga intre virajul unu si patru si in final o linie dreapta, incredibil de lunga, intre virajele 13 si 14. Functionarea DRS-ului este de asemenea cruciala: cu DRS-ul actionat depasirile nu vor fi o problema. Vantul are in Bahrein o influenta deosebita asupra comportamentului masinii si pe perioada franarii, astfel ca atunci cand ajungi de la 320 km/h la 70 km/h, daca ai gresit cu cativa metri, este foarte usor sa blochezi trenul fata si sa iesi de pe trasa, ceea ce se intampla frecvent in Bahrein in primul viraj. Trebuie sa reglezi geometria directiei cat de bine se poate, reducand caderea, si aplicand o cat mai mare pata de contact pe sol pentru a avea o franare si o tractiune buna. Trebuie sa reduci si apasarea aerodinamica din cauza numeroaselor linii drepte. Este insa un circuit standard in privinta opririlor la boxe. Ma astept ca echipele sa opteze pentru strategii cu doua opriri, din moment ce anul acesta pneurile rezista mai mult decat anul trecut, iar noul profil Pirelli al benzii de rulare exploateaza mai bine performanta cauciucului.” CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Lucas di Grassi: „Am amintiri foarte frumoase din Bahrein, debutand aici in 2010 ca pilot de Formula 1, cu echipa Virgin. Bahrein este un circuit foarte solicitant cand vine vorba de consumul pneurilor si set-up-ul masinii. Sunt cateva linii drepte unde trebuie sa faci un compromis, dar obtinerea celei mai bune tractiuni posibile este cheia unui timp bun pe tur. Utilizarea DRS-ul impreuna cu anvelopele in mod eficient, va fi esential pentru calificari. In particular, avand o iesire foarte buna din viraje pentru liniile drepte va aduce cu siguranta un castig de timp. Daca patinezi rotile, ceea ce duce la diminuarea duratei de viata a pneului, vei pierde timp. Bahrein este un circuit imprevizibil in privinta evolutiei pistei. Nisipul este un factor important. Cand acesta este adus pe pista, aderenta scade iar ca efect masina are tendinta de a derapa mai mult spre lateral, crescand uzura pneurilor.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: •     Suprafata asfaltului, facuta cu ajutorul a 60000 tone de granit importat din Anglia, ofera o aderenta buna cand este curata si este clasificata ca mediu in ceea ce priveste abraziunea. •     Ferando Alonso are trei victorii in Marele Premiu al Bahreinului, cele mai multe, fiind urmat in acest clasament de coechipierul Massa, Michael Schumacher si Jenson Button. •     Primul viraj este critic. Este important sa iesi pe partea curata pentru a pregati foarte bine virajul de stanga care urmeaza si a prinde viteza pe linia dreapta. Aici poti sa castigi sau sa pierzi pozitii importante inca de la start.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *