carvertical VIN

Peugeot sarbatoreste 150 de ani

img
Home / Stiri si noutati auto / Peugeot sarbatoreste 150 de ani

Pe 20 noiembrie 1858, Emile Peugeot înregistreaza prima utilizare a Leului ca logo al Marcii. Astazi, leul reprezinta sigla universala a produselor Peugeot, distribuite în peste 150 de tari. Originea leului Jules si Emile Peugeot, fondatorii companiei Peugeot Frères au apelat la bijutierul Julien Blazer din Franche-Comté pentru un logo care sa individualizeze produsele Peugeot. Si au ales leul datorita asemanarii puternice dintre celebrul mamifer si calitatile deosebite ale fierastraielor Peugeot ce au fost si continua sa fie apreciate pentru : – duritatea dinNilor, comparabila cu cea a dinNilor unui leu – flexibilitatea lamei, asemanatoare coamei leului – viteza de taiere, comparabila saltului unui leu. Leul a fost în scurt timp gravat pe fierastraie si pe alte articole laminate din domeniul fieraritului. În timp, grafica Leului a evoluat de la un profil solemn ce merge pe o sageata, la început orientat spre stânga, la un leu fara sageata, orientat spre dreapta. În 1882, înalNimea coamei leului este modificata, iar corpului i se adauga un plus de masivitate. Devenind în scurt timp singurul logo înregistrat, Leul putea fi întâlnit pe uneltele si lamele fierastraielor, pe râsniNele de cafea din 1881 (a caror producNie a început în 1840), pe biciclete în 1882 si pe motociclete în 1898. Peugeot sarbatoreste 150 de ani Leul – parte integranta a istoriei automobilistice Desi primul vehicul de serie (tip 3) construit de Armand Peugeot dateaza din 1891, abia în 1906 apar vehicule ce poarta sigla Leului ce merge pe o sageata. Si astfel, Leul ajunge sa identifice una dintre primele trei companii automobilistice din lume. În 1910, Peugeot Frères si Armand Peugeot fuzioneaza, devenind Compania “Automobiles et Cycles Peugeot ». Cele doua game de produse coexista pâna la primul Razboi Mondial, iar ultimul automobil din aceasta perioada cu sigla Leului este Bébé Lion (creat de Ettore Bugatti), prezentat în cadrul Salonului de Automobile de la Paris din 1912. Urmatoarele modele se limiteaza la inscripNionarea cu caractere retro în partea de sus a grilei radiatorului într-un cadru sub forma de « elipsa », dublat în unele cazuri de inscripNionarea literelor pe radiator fie simplu, fie încadrate într-un ornament (începând cu modelul 201). În anii ’20 Leul devine simbolul identitar al fanilor Peugeot care îl foloseau ca ornament pentru busonul radiatorului. La acea vreme erau disponibile doua modele de sigle Lion – una a sculptorului Marx, cealalta cu un design mai agresiv, a lui Baudichon. Bicicletele si motocicletele au avut Leul aplicat pe una dintre spiNe. Anul 1920 a adus ca logo Leul orientat spre dreapta, pentru ca mai târziu, în 1960 sa fie adoptat acelasi design dar cu partea scrisa orientata vertical. Leul se instaleaza definitiv pe capota automobilelor Peugeot Din octombrie 1933, odata cu lansarea liniei aerodinamice de automobile (201 BR, 301 CR, 601 C si un an mai târziu 401), un cap de Leu apare pentru prima data pe partea superioara a grilei radiatorului. Ideea va fi preluata de renumita linie « fuseau Sochaux » la modelul 402 (1935) apoi la 302 si în 1938 la 202. Un nou logo pentru capota va fi folosit si la modelul 403, în 1955, automobil ce avea sa depaseasca pragul simbolic de un million de unitaNi vândute. Aceste doua logo-uri apreciate ca fiind riscante în caz de impact sunt eliminate în septembrie 1958. Leul adopta Ninuta heraldica ! Lansarea modelului 203 marcheaza prima apariNie a Leului heraldic din Franche-Comté si a ducelui de Montbéliard. Sigla a fost fixata pe capacul portbagajului pâna în octombrie 1952 si a migrat spre partea din faNa a capotei din septembrie 1958 si pâna la ultimul model al acestei serii (februarie 1960). În aceasta perioada Leul heraldic apare si pe motocicletele PEUGEOT. Acelasi Leu apare fixat într-un mic ornament pe grila de radiator a modelului 403, din aprilie 1955 pâna în 1966, fiind înlocuit cu un format mult mai mare, aparut pentru prima oara la modelul 404 în mai 1960. În anii ’60 toate modelele adopta acest format. Acesta la rândul sau va fi înlocuit cu un Leu aurit sau cromat care orneaza pentru inceput modelul 504 (septembrie 1968) si care este adoptat si pentru modelele 404, 204, 304 si 104. O alta generaNie, direct precursor al logo-ului actual este asa-numitul « Lion fil » ce apare pe modelul 604, comercializat din luna septembrie 1975, preluat apoi pe modelele 305 (noiembrie 1977) si 505 (mai 1979), urmând sa reapara în 1982 pentru a identifica modelul 205 dar pe un fond negru ce va fi preluat apoi de urmatoarele modele pâna la 306 în anul 1993. Leul se afirma cu succes Lansat în octombrie 1995, modelul 406 se evidenNiaza prin Leul mare, adoptat în scurt timp pentru toata generaNia „6”. Leul contemporan reprezinta identitatea Marcii începând cu anul 1998 si se distinge prin design-ul elegant si unghiular ce decoreaza partea frontala si spatele automobilelor si motocicletelor Peugeot. În 2000, organizaNia L’Aventure Peugeot, în încercarea de a ocroti mostenirea companiei, hotaraste fixarea Leului într-un ornament care reflecta pe vremuri imaginea companiei. Peugeot Sport si Concept Cars din cadrul Centrului de Design preiau profilul Leului de la modelul 403 pentru a evidentia dinamismul si estetica vehiculelor pe care le reprezinta.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *