PORSCHE ROMANIA dezaproba masurile propuse privind modificarea Codului Fiscal
PORSCHE ROMANIA dezaproba masurile propuse privind modificarea Codului Fiscal
OPOZITIE HOTARÂTA A PORSCHE ROMÂNIA ÎMPOTRIVA MODIFICARILOR ADUSE ORDONANTEI DE URGENTA A LEGII NR. 571/2003 PRIVIND CODUL FISCAL
Importatorul dezaproba masurile pe care executivul intentioneaza sa le ia în domeniul politicii fiscale.
Porsche România, importatorul marcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Weltauto – autovehicule de ocazie, se declara împotriva prevederilor capitolului II din legea nr. 571/2003 privind masurile în domeniul politicii fiscale. Cu peste 4.500 de angajati în reteaua celor 96 de distribuitori din întreaga tara si 566.178 de contracte de reparatii în service semnalate la finele anului 2008, oficialii importatorului considera deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli o masura total aberanta, care va favoriza reparatiile în unitati de service neautorizate si va conduce la cresterea evaziunii fiscale.
În pofida contextului economic actual, prin volumele generate în ultimii ani, industria auto din România ramâne unul dintre principalii contribuabili la bugetul de stat, asigurând numeroase locuri de munca.
“Legislatia Ordonantei de Urgenta a legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal este total aberanta, întrucât va favoriza vânzarea de masini second-hand la negru, lucru care va suprima vânzarea de masini noi.” a tinut sa specifice domnul Brent Valmar, director general Porsche România. „ Faptul ca nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu masinile de firma, va favoriza reparatiile la colt de strada, când ne reparam cu totii masinile în garaje sau în spatele blocului. Vom asista la un salt înapoi cu 20 de ani, iar toate investitiile în retelele autorizate de service si în instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sâmbetei si pe cale de consecinta se vor reduce dramatic încasarile din T.V.A. la bugetul de stat, masura propusa având un efect contrar celui dorit. România este în continuare o tara submotorizata, iar industria auto a adus ani de-a rândul mii si mii de masini noi, si o data cu asta, contributii semnificative la bugetul asigurarilor de stat, de sanatate, facilitând multe locuri de munca.
Astfel, adoptarea acestor modificari la Codul Fiscal în vigoare va genera o mare gaura în bugetul de stat si un blocaj al activitatii economice. Încasarea de T.V.A. de la toate achizitionarile de masini noi va afecta principalii agenti fiscali. În secolul XXI nu se mai poate face business fara mobilitate, iar peste 70% din clientii de masini noi sunt persoane juridice.”, a subliniat Brent Valmar.