Opel lanseaza scaune de inalta performanta pentru noul Astra OPC
Opel lanseaza scaune de inalta performanta pentru noul Astra OPC – Scaunele OPC organice dintr-un nou material au o structura cu 45% mai usoara – Experienta de conducere mai sportiva si mai dinamica ca niciodata – Primul scaun din segmentul coupé-urilor sportive compacte certificat de catre expertii AGR în sanatatea spateluiRüsselsheim. Noul Astra OPC, cel mai puternic model Astra din toate timpurile, va fi echipat cu noi scaune tip scoica ultraperformante, încorporând tehnologie de ultima generatie. Acestea sunt pregatite pentru lansarea coupé-ului sportiv compact la Salonul Auto International de la Geneva, pe data de 6 martie. Ambele scaune din fata asigura o experienta de conducere sportiva si dinamica prin introducerea unui material revolutionar cu greutate redusa, pozitiei de sedere mai joase si unui nivel crescut de sustinere laterala. Inginerii Opel Performance Center (OPC) au utilizat pentru structura scaunului performant o foaie organica, turnata prin injectie în forma scoicii, ceea ce a avut ca efect o reducere a greutatii cu 45% fata de o structura obisnuita. Foaia este umpluta cu un material compozit din poliamida si fibra de sticla. Noul material este în acelasi timp usor si rezistent, iar datorita rezistentei sale, poate avea o grosime între unul si doi milimetri.„Opel este primul producator auto care foloseste acest material pentru a produce structura unui scaun auto”, declara Armin Rossmann, coordonatorul echipei de proiectare scaune din cadrul OPC. „Cel mai puternic Astra creat pâna în prezent trebuie sa beneficieze de cea mai avansata tehnologie în toate domeniile, inclusiv pentru scaune”.soferul si pasagerul din fata se pot bucura acum de o experienta de conducere si mai sportiva datorita pozitiei de sedere care este mai joasa cu 17 mm decât cea a coupé-ului GTC Astra si chiar cu 40 mm decât cea a modelul Astra. O pozitie de sedere mai joasa sporeste perceptia autovehiculului si interactiunea dintre sofer si drum.Noile scaune permit efectuarea a pâna la 18 reglaje diferite: – Deplasarea întregului scaun înainte si înapoi (2) – Deplasarea întregului scaun în sus si în jos (2) – Deplasarea spatarului înainte si înapoi (2) – Reglarea unghiului pernei de sezut (2) – Extensia pernei de sezut pe lungime (2) – Reglarea suportului lombar în patru directii (4) – Suport lateral reglabil integrat în spatar (2) -Suport lateral reglabil integrat în perna de sezut (2)Scaunele performante dispun de cea mai mare gama de setari disponibila în segmentul coupé-urilor sportive compacte, oferind atât soferului cât si copilotului un nivel ridicat de flexibilitate. În plus, partile laterale ale scaunelor performante sunt prevazute cu perne reglabile pneumatic. Acestea se potrivesc la orice forma a corpului si ofera sustinere laterala prin simpla apasare a unui buton. Scaunele pot fi comandate în trei combinatii diferite de piele, material textil si culori si vor fi lansate odata cu noua generatie a modelului Astra OPC.Opel este primul producator auto care ofera scaune certificate de catre expertii în sanatatea spatelui din cadrul organizatiei independente AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”), începând cu modelul Signum din anul 2003. AGR certifica numai scaunele care îndeplinesc standardele sale înalte în materie de ergonomie. Pentru a primi certificarea AGR, scaunul trebuie sa îndeplineasca o serie de zece criterii. Aceste criterii includ suport pentru lordoza reglabil în patru directii, iar forma spatarului trebuie sa se adapteze perfect la curbura naturala a coloanei vertebrale. Noul Astra OPC continua aceasta traditie si ofera singurele scaune certificate AGR din segmentul coupé-urilor sportive compacte.Cel mai puternic Astra creat pâna în prezentFiind cel mai puternic model Astra din toate timpurile, motorul de 2 litri cu sistem de injectie directa din dotarea versiunii OPC dezvolta o putere maxima de 206 kW/280 cp si genereaza un cuplu maxim de 400 Nm. Poate atinge viteza maxima de 250 km/h, fiind astfel cel mai rapid Astra din istoria modelului. Autovehiculul dispune de un sasiu exclusivist de înalta performanta cu diferential autoblocabil si sistem de frânare Brembo.Pentru a îndeplini criteriile stricte Opel în materie de performanta si siguranta, toate tehnologiile dezvoltate de OPC (Opel Performance Center) sunt supuse unui program de testare ce totalizeaza 10.000 km parcursi cu viteza ridicata pe bucla de nord a circuitului Nürburgring, asa numita „Nordschleife”. 10.000 de km parcursi cu viteza ridicata pe Nordschleife solicita autovehicul de 18 ori mai mult, reprezentând echivalentul a 180.000 de km parcursi în conditii normale de utilizare.