Opel la Salonul Auto de la Paris 2010
Opel la Salonul Auto de la Paris 2010
Opel la Salonul Auto de la Paris: emotie si mobilitate pentru viitor
– Debut mondial: GTC Paris, noul concept al Opel îmbina viteza si frumusetea- Premiera mondiala: Astra Sports Tourer, un atletic multifunctional- Noul Meriva: gama extinsa de motoare Diesel pentru campionul flexibilitatii- Familia ecoFLEX: noi modele care reduc si mai mult nivelul emisiilor de CO2- Ampera: autovehicul electric cu autonomie extinsa care urmeaza sa intre în productie în 2011
Rüsselsheim. Cu doua premiere mondiale si mai multe modele noi interesante, Opel va aduce emotie mobilitatii si e-mobilitate la Salonul Auto de la Paris 2010 (2 – 17 octombrie), cel mai vizitat salon auto din lume.
Aproximativ 1,5 milioane de vizitatori vor avea ocazia sa admire conceptul GTC Paris, modelul Astra Sports Tourer, o versiune de station wagon extrem de compacta, noul Meriva cu o gama mai variata de motoare diesel si noutati importante din linia de produse Opel ecoFLEX si vor afla cele mai noi informatii modelul Ampera, revolutionarul autovehicul electric cu autonomie extinsa de la Opel.
Debut mondial: GTC Paris, noul concept Opel combina viteza cu frumusetea
„Si viteza era frumusete pura.” Viziunea pe care se bazeaza cel mai nou concept Opel, modelul GTC Paris, a fost inspirata de acest simplu citat din vestitul roman al lui Richard Bach, Pescarusul Jonathan Livingston. Citatul se integreaza atît de bine, încât Opel a gravat cu laser aceste cuvinte în tapiteria scaunelor.
Denumirea de GTC Paris evoca atât caracterul dinamic al autovehiculului, cât si modernul oras în care acesta este lansat. Modelul este un hatchback expresiv, sportiv si compact, cu proportii dramatice si suprafete sculpturale specifice limbajului de design Opel.
Premiera mondiala Astra Sports Tourer, atleticul multifunctional
Lansat la salonul IAA din 2009, modelul Astra cu cinci usi a fost foarte bine primit, având în vedere cele aproape 200.000 de comenzi primite în mai putin de un an. Acum, Astra Sports Tourer va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris. Acest station wagon cu design fluid are un caracter practic de prima clasa integrat într-o forma atletica si eleganta.
Desi în privinta designului si a numelui „Sports Tourer” are acelasi ADN Opel în comun cu echivalentul sau de mai mari dimensiuni Insignia, modelul Astra Sports Tourer are propriul farmec dinamic, dar practic. Aspectul sau placut se îmbina cu o capacitate de încarcare cu un nivel înalt de flexibilitate. Designul eficient al portbagajului si functiile premium îmbunatatesc functionalitatea pentru a putea mari spatiul de încarcare de la 500 la 1.550 de litri fara a face niciun efort. Când spatarele sunt pliate, lungimea spatiului de încarcare este marita pâna la 1.835 mm, cu 28 mm mai mult decât la modelul Astra actual.
Noul Astra Sports Tourer a fost creat sa asigure o încarcare usoara, iar capitonajul plat si neted al peretilor compartimentului de încarcare cu profil atent conturat optimizeaza spatiul util prin eliminarea colturilor incomode si greu de utilizat. Inginerii Opel au avut grija de îmbunatatirea functionalitatii, încorporând functii prezente la bordul modelelor station wagon din clasa premium ce confera o senzatie exclusivista de calitate si precizie.
Ei au dezvoltat un nou sistem FlexFold pentru bancheta din spate, care permite fiecarei sectiuni a banchetei rabatabile fractionate 60/40 sa fie pliata înainte prin apasarea unui buton situat în peretii laterali ai compartimentului de încarcare: un arc este eliberat printr-un sistem electric, activând automat rabatarea rapida de la distanta a spatarelor. Modelul Astra Sports Tourer este primul station wagon compact echipat cu aceasta functie de confort.
Copertina de portbajag Easy-Access gliseaza printr-o simpla apasare, retragându-se în urma unei singure manevre rapide. Si aceste doua functii noi sunt împrumutate de la clasa de lux.
Familiile si profesionistii care utilizeaza modelul Astra Sports Tourer beneficiaza de acelasi habitaclu cu forme armonioase ca si varianta hatchback cu cinci usi. Bordul cu forma de aripa, curbat spre partile laterale si formele fluide ale postului de conducere creeaza o senzatie deosebita de spatiu si siguranta.
Habitaclul este la fel de practic pe cât este de confortabil. Utilizatorii unui Sports Tourer doresc sa depoziteze diferite obiecte acolo unde au nevoie de ele, nu numai în portbagaj. Pentru a aceasta, volumul cabinei a fost marit cu 25 de litri, de doua ori mai mult decât la modelul station wagon din generatia anterioara. Pentru confort la conducerea pe distante lungi, clientii pot opta pentru singurele scaune ergonomice frontale din acest segment care sunt certificate de expertii în sanatatea spatelui independenti din cadrul Aktion Gesunder Rucken (AGR).
Astra Sports Tourer prezinta finisaje de înalta calitate si încorporeaza inovatii Opel incitante care ofera mai mult confort si mai multa siguranta în timpul conducerii. Acestea includ sasiul mecatronic cu suspensie adaptiva FlexRide, iluminarea frontala adaptiva AFL+, scaunele frontale ergonomice si camera video frontala Opel Eye care recunoaste semnele de circulatie si avertizeaza soferul atunci când depaseste accidental banda de deplasare. În plus, inginerii Opel dezvolta în prezent un suport de biciclete integrat de ultima generatie, FlexFix, montat în spate, care va fi disponibil pentru modelul Sports Tourer de anul viitor.
Noul Meriva: gama extinsa de motoare diesel sporeste eficient performantele
Meriva, noul campion al flexibilitatii de la Opel va face la Paris o demonstratie a gamei sale complete de puteri. Celor doua motoare diesel si trei motoare pe benzina care erau deja disponibile la lansare li se alatura trei noi unitati diesel importante. Clientii au acum de ales între opt sisteme de propulsie, cu puteri de la 55 kW/75 cp la 103 kW/140 cp – optiuni mult mai numeroase decât oferta concurentei.
În concordanta cu eforturile continue ale Opel de a reduce impactul asupra mediului înconjurator, noua versiune 1.3 CDTI ecoFLEX combina o putere cu 21% mai mare (70 kW/95 cp) si un nivel de emisii mai redus cu 11,2% (119 g/km CO2) fata de varianta ecoFLEX anterioara. Tot noi sunt si cele doua versiuni puternice ale motorului 1.7 CDTI, dezvoltând o putere de 81 kW/110 cp si respectiv 96 kW/130 cp si un cuplu de pâna la 300 Nm la un consum mediu combinat de 5,2 litri/100 km.
Toate motoarele diesel disponibile pentru modelul Meriva sunt echipate standard cu filtru de particule si sunt în conformitate cu normele Euro 5.
Pe lânga aceasta gama ampla de motorizari, clientii beneficiaza si de o varietate de dotari inovatoare care optimizeaza utilizarea spatiului si fac din noul Opel Meriva campionul flexibilitatii.
Noi modele de marca în familia Opel ecoFLEX
Ca dovada a eforturilor continue depuse de Opel pentru sporirea eficientei modelelor sale ecoFLEX, gama s-a schimbat semnificativ în ultimele sase luni. Nou-venitele la Paris sunt modelele Corsa cu tehnologie Start/Stop, Meriva 1.3 ecoFLEX CDTI si Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.
Opel ofera acum tehnologia Start/Stop în dotarea modelelor Corsa 1.3 CDTI (55 kW/75 cp) cu motor pe benzina 1.2 (69 kW/94 cp) împreuna cu un upgrade pentru respectarea normei Euro 5 si un pachet de optimizare a nivelului de emisii de CO2 pentru motor, asigurând o economie de carburant semnificativa în trafic urban. Pâna la sfârsitul anului 2011, toate modelele importante vor oferi tehnologia Start/Stop pentru emisii reduse de CO2.
Consumul de carburant si emisiile de CO2 au fost reduse la modelul Insignia ecoFLEX de la 5,2 l/100 km si 136 de grame la 4,9 l/100 km si 129 de grame, aratând ca marca se angajeaza sa dezvolte o serie de inovatii care pot scadea – si, în cele din urma, elimina –dependenta de carburanti fosili, minimiza emisiile de CO2 si încuraja diversitatea surselor de energie.
Opel Ampera: autovehiculul electric cu autonomie extinsa merge oriunde, oricând
Obiectivul Opel este de a oferi primul autovehicul electric cu autonomie extinsa din Europa. Iar ultima versiune Opel Ampera expusa la Paris dovedeste ca marca este în grafic cu productia acestui model revolutionar, spre sfârsitul anului 2011.
Ampera, modelul electric cu autonomie extinsa va fi primul autovehicul cu zero emisii si actionare electrica din Europa, adecvat pentru deplasarea zilnica. Cu sistemul sau unic de propulsie electrica ce asigura accelerarea puternica si un nivel înalt de rafinament, modelul Ampera cu cinci usi poate transporta patru pasageri, ofera un spatiu generos în portbagaj si are o autonomie extinsa de peste 500 de kilometri. Ampera va fi compatibila cu programul zilnic de deplasare al majoritatii clientilor europeni. De exemplu, aproximativ 80 de procente dintre soferii germani conduc mai putin de 50 km în fiecare zi.
Ampera este propulsat de energie electrica în orice moment si la orice viteza. În cazul deplasarilor de pâna la 60 km, puterea este asigurata de energia electrica stocata în bateria litiu-ion de 16 kWh. În timpul conducerii pe baza energiei electrice furnizate de baterie, Ampera are zero emisii de CO2. Dupa descarcarea bateriei, un motor/generator alimentat pe benzina asigura continuu energia electrica, sustinând în acelasi timp încarcarea bateriei. Acest mod de functionare extinde autonomia totala la peste 500 de kilometri, pâna când bateria poate fi reîncarcata (în aproximativ trei ore, la o sursa de 230 V) conectând sistemul de încarcare de la bordul autovehiculului la o priza casnica standard. Spre deosebire de autovehiculul electric conventional cu baterie, modelul Ampera elimina nelinistile provocate de problema autonomiei. Acesta ofera soferilor încrederea si siguranta ca nu vor ramâne în pana din cauza unei baterii descarcate.
Cele peste 280 de celule litiu-ion din pachetul de baterie în forma de T asigura o putere sustinuta. Unitatea de propulsie electrica aproape fara zgomot dezvolta instantaneu un cuplu de 370 Nm, echivalentul a 150 cp, accelereaza de la zero la 100 km/h în aproximativ noua secunde si atinge o viteza maxima de 161 km/h.
Ampera va fi disponibila si cu volan pe partea dreapta în Marea Britanie, fiind comercializata de Vauxhall.