Opel incepe reinnoirea ampla a sistemelor de propulsie

Opel începe reînnoirea ampla a sistemelor de propulsie – Trei familii noi de motoare, 13 motoare noi, cinci sisteme de transmisie noi pâna în 2016 – Portofoliul de motoare va fi nou în proportie de 80% pâna în anul 2016 – Noile motoare turbo pe benzina si diesel de 1,6 litri asigura performante de prima clasa – Reducerea cilindreei pentru putere mai mare, consum mai mic de carburant si emisii de CO2 reduse – Masurile extinse de „proiectare a comportamentului acustic” asigura un rafinament de prima clasa – Cutii de viteze manuale reproiectate, pentru a asigura o calitate superioara a comutariiOpel lanseaza trei familii noi de motoare si 13 motoare noi în perioada 2012 – 2016, reînnoindu-si în proportie de 80% portofoliul de motoare. În aceeasi perioada compania va lansa, de asemenea, sisteme de transmisie noi.Opel începe acum procesul de reînnoire a portofoliului de sisteme de propulsie, prin introducerea motoarelor pe benzina si diesel de 1,6 litri, complet noi, alaturi de a doua generatie de cutii de viteze cu cinci si sase trepte. Pâna la finalul acestui an, li se va alatura o familie de motoare pe benzina pe dimensiuni mici. Toate sunt proiectate pentru a asigura performante si rafinament de prima clasa.Fiind axate pe satisfacerea cererii din ce în ce mai mari pentru motoare cu cilindree redusa si putere mai mare, precum si reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2, noile sisteme de propulsie pe benzina si diesel sunt introduse în mod treptat în cadrul gamei de produse Opel.Ambele familii noi de motoare 1.6 litri sunt caracterizate prin cele mai bune valori ale puterii si cele mai mari niveluri de rafinament din clasa din care fac parte, iar cutiile de viteze îmbunatatite asigura schimbarea lina a treptelor de viteza, calitate care egaleaza standardele cele mai înalte ale rivalilor marcii Opel. În viitorul apropiat vor urma o cutie de viteze cu sase trepte si o transmisie manuala automatizata, complet noi.De prima clasa: motorul turbo 1.6 SIDI pe benzina, complet nouAvând un sistem de injectie directa SIDI (Spark Ignition Direct Injection), acest motor pe benzina complet nou, cu patru cilindri, este disponibil în doua configuratii. Versiunea Eco Turbo, care dezvolta o putere de 125 kW/170 cp si genereaza un cuplu maxim de 280 Nm, este axata pe economia optimizata de carburant, generarea unui cuplu ridicat la turatii scazute si o elasticitate de exceptie. Versiunea Performance Turbo, dezvoltând o putere de 147 kW/200 cp si generând un cuplu maxim de 300 Nm, asigura o putere impresionanta, de 125 cp per litru de cilindree, clasându-se pe primul loc în clasa sa printre competitorii Opel.În comparatie cu motorul turbo anterior al Opel, de 1,6 litri, emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 13 procente, în timp ce valorile puterii si ale cuplului au crescut cu pâna la 30 de procente. Elasticitatea de exceptie a versiunii Eco Turbo este demonstrata printr-o îmbunatatire cu 20% a accelerarii în treapta a cincea de viteza, de la 80 la 120 km/h, în timp ce versiunea Performance Turbo, care dezvolta o putere de 200 cp, confera un caracter si mai sportiv noului motor.Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numara: – Rafinament de prima clasa: Este singurul motor din clasa sa echipat cu arbori de echilibrare, pentru o functionare uniforma. Bloc de cilindri inovator, cu pereti subtiri si masa redusa, carter din doua piese si placa de sprijin din aluminiu turnat. O multime de masuri de „proiectare a comportamentului acustic” pentru un nivel redus de zgomote si vibratii, inclusiv reglaj fin pentru aplicatii specifice autovehiculelor. – Consum optim de carburant, cu nivel minim de emisii de CO2: unitati bujii cu scânteie/injector de carburant amplasate central, la partea superioara a camerei de combustie. – Raspuns rapid la accelerare: strategie de supraalimentare puternica a turbocompresorului, asigurând un raspuns rapid, comparabil cu cel oferit de un turbocompresor cu design twin-scroll, plus un design îmbunatatit. Compresor cu dispozitive de reducere a zgomotului de joasa si înalta presiune, pentru eliminarea zgomotelor si vibratiilor produse de vânt.De prima clasa: motor diesel 1.6 CDTI complet nouMotorul turbo diesel de 1,6 litri de noua generatie Opel, asigura performante de prima clasa din punctul de vedere al tuturor parametrilor cheie. Îsi face debutul pe modelul Zafira Tourer si va fi produs pentru a înlocui unitatea curenta de 1,7 litri si motoarele diesel de putere mai mica, cu capacitate de 2,0 litri, montate pe numeroase modele Opel, urmând sa fie produse versiuni si mai puternice.Dezvoltând o putere de 100 kW/136 cp si un cuplu generos, de 320 Nm, primul motor Opel fabricat în întregime din aluminiu se mândreste cu o putere de 85 cp per litru, clasându-se pe primul loc în clasa sa. Consumul sau redus de carburant si emisiile scazute de CO2 au fost demonstrate deja de modelul Zafira Tourer, ce a obtinut cele mai bune performante din clasa din care face parte.La fel ca varianta pe benzina, motorul 1.6 CDTI beneficiaza de o serie de masuri de „proiectare a comportamentului acustic” referitoare la design si reglaje fine pentru a minimiza nivelul de zgomote, vibratii si duritate. Acesta a înregistrat cel mai scazut nivel de zgomot în cadrul testarilor efectuate pe modelul Zafira Tourer, comparativ cu alte autovehicule ce utilizeaza motoare turbo diesel de 1,6 litri.Datorita sistemului de reducere catalitica selectiva (SCR) BlueInjection dezvoltat de Opel sau tehnologiei de absorbtie a oxizilor de azot (LNT), care asigura respectarea standardului de emisii Euro 6, motorul 1.6 CDTI este la fel de ecologic ca un motor pe benzina în functiune.Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numara: – Bloc de cilindri, chiulasa si placa de sprijin integral din aluminiu, având astfel o greutate redusa cu peste 20 de kilograme. – Performante optimizate, cu un sistem de control al combustiei în bucla închisa si injectia în puncte multiple a carburantului, de pâna la 10 per ciclu, pentru o functionare eficienta, ecologica si linistita. – Raspuns rapid la accelerare datorat geometriei variabile, turbocompresor racit cu apa ce poate functiona la valori de vârf ale presiunii de 1,7 bar. – Cel mai scazut coeficient de frecare interna a motorului, pompa de apa variabila si capacitatea variabila a pompei de ulei contribuie la realizarea economiei de carburant si reducerea emisiilor de CO2.Portofoliu îmbunatatit de sisteme de transmisie manuale si automateDatorita numarului mare de revizii asupra mecanismelor interne ale transmisiei si celor de comutare, cea de-a doua generatie de cutii de viteze cu cinci si sase trepte de la Opel asigura o calitate superioara a comutarii, având în vedere ca punct de referinta oferta concurentei. În momentul de fata sunt produse pentru modelele ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira si Insignia, în combinatie cu motoarele ce genereaza un cuplu mai mare de 130 Nm.Pentru autovehiculele de dimensiuni mici si subcompacte, cu motoare ce genereaza un cuplu maxim de 235 Nm, Opel va dezvolta o cutie de viteze cu sase trepte, complet noua. Aceasta este mult mai usoara decât cutiile de viteze similare si înglobeaza multe dintre modificarile unitatile de a doua generatie.Pentru modelele ADAM si Corsa se dezvolta un sistem nou de transmisie manuala care asigura schimbarea vitezelor în mod secvential si functia start/stop, precum si un sistem de transmisie automata, cu cinci trepte de viteza.Pe termen lung, dupa îmbunatatirile implementate pe generatia actuala de sisteme de transmisie automata cu sase trepte de viteza Opel, va urma debutul unei transmisii complet noi, cu opt trepte de viteza. Intervalul mai mare de comutare va asigura reducerea consumului de carburant cu peste trei procente în medie.
Am avut ocazia să testez noile motoare și sisteme de transmisie de la Opel, iar experiența a fost cu adevărat remarcabilă. Cu toate îmbunătățirile aduse, de la rafinamentul acustic la eficiența în consumul de carburant și emisii reduse, pot confirma că Opel a reușit să livreze performanțe de primă clasă. Inovațiile, precum motorul turbo de 1.6 SIDI și motorul diesel eco-friendly de 1.6 CDTI, au transformat semnificativ experiența de condus, oferind o putere impresionantă la un consum redus. Pentru cei ce își doresc un automobil care să îmbine performanța cu sustenabilitatea, gama reînnoită de la Opel va fi, fără îndoială, o alegere excelentă.