Opel Insignia
• Diversificat: caroserii tip notchback si hatchback • Distins: silueta eleganta si sportiva • Versatil: sapte variante de motorizare, de la 110 la 260 CP Londra. Un nou nume, un nou autovehicul, o noua ambitie. Cu designul spectaculos si tehnologiile de vârf pe care le încorporeaza, noile modele Opel Insignia notchback si hatchback sunt prezentate în premiera mondiala la editia 2008 a Salonului Auto International al Marii Britanii, demonstrând intentia marcii de a revigora segmentul mediu traditional. „Noul Opel Insignia a fost proiectat pentru a aduce energie atât în segmentul din care face parte, cât si în viata clientului, oferind o combinatie redutabila de design îndraznet, comportament dinamic excelent si utilitate ridicata, la un pret accesibil”, declara Alain Visser, Chief Marketing Officer GM Europa. Designul elegant al modelului Insignia poate fi rezumat într-o singura propozitie: arta sculpturii se îmbina cu precizia germana, un principiu care va fi respectat si de viitoarele modele Opel. Cu modelul Insignia, Opel a reusit sa creeze un sedan din clasa medie cu design sportiv de coupé, fara a face vreo concesie în privinta spatiului interior.. De asemenea, acest autovehicul se dovedeste a fi foarte eficient din punct de vedere aerodinamic, având un coeficient aerodinamic de doar 0,27, ceea ce are un efect pozitiv asupra consumului de combustibil, caracteristicilor dinamice si acustice ale modelului. Ambele variante de caroserie au aceeasi lungime, de 4.830 mm, si acelasi ampatament, de 2.737 mm. Noul model va fi disponibil în Germania înainte de finele anului, iar pe alte piete din ianuarie 2009, cu o gama de sapte variante de motorizare. Toate sunt conforme cu normele de emisii Euro 5 si sunt livrate cu transmisii cu sase viteze, manuale sau automate. Cele patru motoare pe benzina pornesc de la o unitate cu patru cilindri de 115 CP si ajung la unitatea V6 de 260 CP. Cele trei noi motoare turbo-diesel cu injectie directa, dezvoltate exclusiv pentru modelul Insignia, au aceeasi cilindree de 2,0 litri. Acestea dezvolta puteri între 110 si 160 CP si valori excelente ale cuplului, de la 260 la 350 Nm. Toate variantele sunt foarte competitive din punct de vedere al emisiilor de CO2. În viitorul apropiat va fi lansata si o varianta ecoFLEX, cu consum de combustibil si emisii de CO2 remarcabil de scazute. Fiind dotat cu o suspensie excelenta, scaune ergonomice cu un design complet nou si numeroase compartimente de depozitare, noul model de top de la Opel este proiectat pentru a oferi o experienta confortabila si agreabila pe parcursul calatoriilor lungi. Noul Insignia este si suportul ales de Opel pentru a introduce numeroase inovatii tehnologice de vârf. Noul sistem cu camera de luat vederi Opel Eye poate sa citeasca si sa memoreze semnele de circulatie, dar si sa-l avertizeze pe sofer daca acesta paraseste accidental carosabilul. Sistemul de spalare a parbrizului Hot Shot, cu lichid încalzit, elimina unele din neplacerile condusului pe timp de iarna si ajuta la o curatare mai eficienta a geamurilor, pe timp de vara. Sistemul îmbunatatit de faruri adaptive (AFL) creste în mod semnificativ siguranta la volan. Fiind bazat pe o arhitectura a sasiului complet noua, modelul Insignia va fi oferit de la bun început cu tractiune pe puntea fata sau cu tractiune integrala. Sofisticatul sistem Adaptive 4X4 se remarca prin distribuirea proactiva, instantanee a cuplului, care asigura stabilitatea vehiculului, oferind în acelasi timp o tractiune optima si o manevrabilitate sporita. Pe modelul Insignia cu tractiune integrala, sasiul mecatronic FlexRide, cu Tehnologie Adaptiva de Stabilitate, permite autovehiculului sa se adapteze în permanenta la conditiile de rulare si, de asemenea, ofera soferului posibilitatea de a alege reglaje corespunzatoare propriilor sale preferinte. Sistemul FlexRide este disponibil si la versiunea cu tractiune pe puntea fata. Insignia hatchback ofera un impresionant volum pentru depozitarea bagajelor, de 500 pâna la 1.465 litri, fiind, de asemenea, dotat cu o deschidere pentru schiuri în spatarul banchetei din spate, pentru a permite transportul obiectelor foarte lungi. Acest model este important mai ales pentru piete precum Marea Britanie si Franta, unde modelele hatchback detin, în mod traditional, o cota ridicata de piata în segmentul mediu. Opel preconizeaza ca vânzarile la nivel european vor fi împartite în mod egal între cele doua variante de caroserie. Modelul Insignia a fost proiectat la centrul General Motors Europa din Rüsselsheim, unde va fi si construit. Fabrica din Rüsselsheim este una dintre cele mai avansate din lume. Deoarece inginerii si proiectantii au lucrat ca o echipa de la bun început, Insignia este dovada vie a preocuparii constante a marcii pentru calitatea executiei. Insignia demonstreaza pasiunea Opel pentru design, conceptie si fabricatie de calitate.