Opel Insignia ecoFLEX face economie fara compromisuri
Opel Insignia ecoFLEX face economie fara compromisuri • Economic si curat, având emisii de CO2 cu mult sub valoarea de 140 g/km • Calitati exceptionale la rulare, datorate puterii de 160 cp si cuplului de 380 Nm • Cel mai ridicat nivel de aerodinamicitate din clasa sa, cu un coeficient de rezistenta la înaintare de 0,26 Geneva/Rüsselsheim. Noua versiune Opel Insignia ecoFLEX a modelului laureat cu distinctia Masina europeana a anului 2009 asigura o conducere ecologica, fara a face compromisuri. Spre deosebire de multi concurenti, aceasta nu este un model din segmentul inferior, ci un autovehicul cu un consum redus de energie, o propulsie puternica si o dinamica incitanta la rulare. Varianta Opel Insignia ecoFLEX este echipata cu un motor diesel puternic cu configuratie single turbo, care are o cilindree de 2,0 litri si o putere de 118 kW / 160 cp. Cu toate acestea, emite cu mult sub 140 g de CO2/km. „Din start, am proiectat modelul Insignia pentru a fi o masina extrem de eficienta. Pentru versiunea ecoFLEX, inginerii nostri au adus nenumarate îmbunatatiri grupului motopropulsor, coeficientului de rezistenta la înaintare si coeficientului aerodinamic, reducând astfel si mai mult consumul de carburant, fara însa a afecta dinamica de conducere”, a declarat Hans Demant, Directorul General al Adam Opel GmbH. „Modelul Insignia ecoFLEX este unic în clasa sa si ofera o combinatie remarcabila de randament ridicat si consum extrem de redus de carburant”. Comparativ cu modelele marcilor concurente care prezinta valori similare ale emisiilor de noxe, este evident de ce motoul modelului Opel Insignia ecoFLEX este „Economie fara compromisuri”. Acest model accelereaza de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde si atinge o viteza maxima de 218 km/h. Asigurând o forta de tractiune excelenta chiar si la o turatie redusa a motorului, cuplul maxim de 350 Nm este disponibil începând de la 1750 rpm si, timp de 15 secunde, poate fi sporit temporar pâna la 380 Nm, prin intermediul functiei „overboost”. La fel ca toate modelele Insignia, noul ecoFLEX este certificat Euro 5. Este echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte si cu pneuri Primacy HP de la Michelin, special concepute si care contribuie semnificativ la economia de carburant. Modelul Opel Insignia ecoFLEX va fi disponibil, mai întâi, cu caroserii sedan si hatchback. Livrarile catre clienti vor demara în vara aceasta. Varianta Sports Tourer (break) va fi disponibila în decursul acestui an. Gestionarea motorului cu eficienta constanta si optima Noul motor de 2,0 l cu tehnologie common-rail si 4 cilindri utilizeaza procesul inovator CleanTech pentru a asigura mentinerea celui mai scazut nivel de emisii pe întreaga durata de viata a motorului. Acest proces controleaza combustia cu ajutorul unui sistem electronic cu circuit închis, adaptând injectia de carburant la procesul de combustie în timp real. Senzorii piezo-rezistivi pentru presiunea din cilindri, integrati în bujii, sunt utilizati pentru masurarea presiunilor de combustie de pâna la 180 bar în fiecare cilindru, cu o frecventa de pâna la un milion de ori pe minut si cu o acuratete de 98%. Informatiile sunt trimise la sistemul central de comanda al motorului care regleaza proportional volumul si sincronizarea injectiilor de carburant. Acest sistem cu circuit închis asigura functionarea în permanenta a motorului cu o eficienta optima si un nivel minim al emisiilor de noxe. Acest sistem compenseaza pe întreaga durata de viata a modelului Insignia efectul factorilor de uzura, precum erorile de masurare a cantitatii de combustibil, tolerantele componentelor, fluctuatiile de calitate a combustibililor si conditiile de functionare. Îmbunatatit special, pentru un coeficient aerodinamic superior Datorita designului sau aerodinamic, liniei sportive a plafonului si reglajelor fine, varianta de baza a modelului Insignia sedan prezinta un coeficient excelent de rezistenta la înaintare de 0,27. Varianta Insignia ecoFLEX reduce si mai mult aceasta valoare. Valoarea Cd de 0,26 îl încadreaza în categoria celor mai aerodinamice modele sedan de serie din lume si aceasta performanta îi confera titlul de cel mai aerodinamic Opel sedan de pâna acum. În consecinta, comparativ cu autovehiculele mult mai mici, acesta necesita o putere mai redusa a motorului pentru a compensa rezistenta la înaintare. Acesta este un element esential, deoarece în momentul în care autovehiculul îsi dubleaza viteza, puterea necesara pentru a face fata rezistentei la înaintare creste de opt ori. Asadar, daca pentru reducerea rezistentei la înaintare la o viteza de 60 km/h este necesara o putere de 2 kW, la o viteza de 120 km/h sunt necesari 16 kW. Expertii în aerodinamica de la Opel au optimizat modelul Insignia ecoFLEX în multe privinte, utilizând metode traditionale, precum adaugarea unor panouri sub rezervorul de combustibil în fata puntii spate, ceea ce îmbunatateste coeficientul de rezistenta la înaintare si sporeste deportanta. De asemenea, acestia au coborât caroseria cu 10 mm pentru a reduce partea frontala si au închis partial grila radiatorului pentru a directiona spre partile laterale un volum mai mare de curenti de aer care vin din fata. Oglinda exterioara este un exemplu bun privind caracterul aerodinamic desavârsit al modelului Insignia. Comparativ cu predecesorul sau, oglinzile exterioare în forma de aripa ale acestui model genereaza un coeficient de rezistenta la înaintare cu 45% mai mic. Pentru a obtine un randament aerodinamic si mai mare, pe parcursul nenumaratelor simulari pe calculator si dupa peste 650 de ore în tunelul aerodinamic au fost rafinate multe alte detalii, dintre care amintim: • adaugarea unei buze flexibile la spoilerul fata • rotunjirea colturile barei de protectie fata • o usoara modificare adusa pozitiei stergatoarelor de parbriz • rotunjirea montantului A • asigurarea unor fluxuri de aer optime în zona plafonului • integrarea buzei spoilerului spate • integrarea unei margini separatoare în stopuri • separarea marginii pe bara de protectie spate • optimizarea formei bratului oscilant inferior al suspensiei spate • adaugarea unei margini de spoiler la partea din spate a pragului portierelor în fata rotilor din spate si optimizarea capacelor rotilor. Pe durata procesului, multe dintre aceste modificari au redus, de asemenea, zgomotul din habitaclu, obtinându-se astfel cel mai scazut nivel acustic în interior dintre toate modelele Opel de pâna acum. De asemenea, fata de modelele anterioare, noul Insignia este prevazut si cu garnituri suplimentare la portiere. Geamurile laterale au acum o grosime de 4,85 mm, contribuind si mai mult la reducerea nivelului de zgomot din habitaclu.