Opel Cascada cu motor de 200 cp in premiera la Salonului Auto de la Frankfurt

Opel Cascada cu motor de 200 cp in premiera la Salonului Auto de la Frankfurt – Noul motor turbo cu injectie directa de înalta performanta, cu cilindree de 1,6 l si cuplu de pâna la 300 Nm – Experienta conducerii cu acoperisul coborât si o viteza maxima de pâna la 235 km/h – Rafinament de prima clasa si consum moderat de carburant – Premiera va avea loc în septembrie la Frankfurt, vânzarile vor începe în toamna lui 2013Versiunea extrem de puternica a noii generatii de motoare Opel 1.6 SIDI turbo ce dezvolta o putere de 147 kW/200 cp, genereaza un cuplu maxim de 300 Nm si atinge o viteza maxima de 235 km/h va avea premiera mondiala pe Opel Cascada în cadrul editiei de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA), din 12 – 22 septembrie. Cu aceasta ocazie, Opel va expune pentru prima data versiunea de înalta performanta a noii decapotabile de dimensiuni medii clasata în vârful portofoliului Cascada pe benzina si care poate fi recunoscuta cu usurinta si datorita celor doua tevi de esapament. Motorul face parte din gama de unitati de propulsie Opel cu patru cilindri si injectie directa de benzina (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) cu design complet nou si este a doua varianta noua care atinge nivelul maxim de putere din clasa de motoare Opel de 1,6 litri. Aceasta se alatura motorului 1.6 SIDI turbo de 125 kW/170 cp, care a debutat deja cu ocazia lansarii pe piata a modelului Cascada în cursul primaverii trecute.„Motorul 1.6 SIDI turbo complet nou, chiar si mai puternic, de 200 cp ce debuteaza la Salonul Auto IAA face ca modelul nostru Cascada de dimensiuni medii sa devina o oferta extrem de atragatoare pentru cumparatorii de decapotabile. Noul motor pe benzina, cel mai performant din gama sa, mareste portofoliul de motoare pentru Cascada, fiind un campion al cuplului si puterii, gamele noastre de motorizari pe benzina si diesel îmbogatindu-se acum cu doua motoare de top, foarte puternice – SIDI turbo de 200 cp si cuplu de 300 Nm si BiTurbo CDTI de 195 cp si cuplu de 400 Nm. Astfel, Cascada ofera o combinatie rara între performante ridicate si placerea de a conduce cu acoperisul coborât”, a declarat Martin Vögler, Global Chief Engineer MGE Engines.Prima clasa: cel mai înalt nivel al cuplului, puterii si rafinamentuluiPe lânga faptul ca dezvolta o putere mai mare cu 11%, noua unitate de propulsie 1.6 SIDI turbo de 147 kW/200 cp genereaza si un cuplu maxim de 300 Nm cu functie de amplificare, cu 70 Nm mai mare decât predecesorul sau, motorul turbo de 1,6 litri, o crestere de nu mai putin de 30%. În acelasi timp, noul motor cu putere de 125 cp per litru de cilindree se claseaza pe cel mai înalt nivel în mediul competitiv al clasei din care face parte.Datorita acestor caracteristici, modelul Cascada atinge o viteza maxima de 235 km/h. Desi are performante puternice, decapotabila de dimensiuni medii consuma doar 6,7 litri de carburant per 100 km (158 g de CO2/km, date preliminare, în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007).Inima motorului SIDI turbo este noul bloc motor care poate rezista unei presiuni maxime de combustie în cilindru de pâna la 130 bar. Blocul motor este fabricat din fonta cenusie si are o placa de baza din aluminiu. Pentru modelul de 200 cp a fost dezvoltat un tip diferit de piston fata de cel al versiunii de 170 cp, iar raportul de compresie a fost redus de la 10,5 la 9,5:1. Inginerii Opel au dorit sa îmbine puterea ridicata dezvoltata cu o rulare uniforma placuta, pentru a asigura un confort de exceptie. Pentru aceasta, au efectuat numeroase optimizari ale sistemelor de admisie si evacuare. Ca urmare a acestor masuri de proiectare, soferul si pasagerii vor beneficia de o rulare la ralanti silentioasa si uniforma si de un sunet placut, chiar si la viteze, turatii si sarcini ridicate. Suspensia fata exclusivista HiPerStrut (High Performance Strut) îmbunatateste si mai mult aceste caracteristici rafinate de conducere.Noul motor 1.6 SIDI turbo cu o putere de 147 kW/200 cp întregeste portofoliul de motoare pentru modelul Cascada, fiind cel mai puternic membru al acestuia, astfel ca acum sunt disponibile patru sisteme de propulsie pe benzina. Din aceeasi categorie mai fac parte motoarele 1.4 turbo de 88 kW/120 cp si de 103 kW/140 cp, precum si unitatea de 1,6 litri cu injectie directa de benzina si putere de 125 kW/170 cp. În materie de diesel sunt disponibile motorul turbo diesel de 2,0 litri si putere de 121 kW/165 cp si motorul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Ambele au un consum de numai 5,2 litri de carburant la 100 km si emisii de CO2 de 138 g/km, câstigând eticheta de clasa energetica A în UE.Motorul cu injectie directa de benzina, de 200 cp, face parte din ofensiva Opel de modele si unitati de propulsie. Producatorul auto va lansa pe piata 23 de modele noi într-un interval de cinci ani. Pâna în anul 2016, Opel va lansa si trei familii de motoare complet noi si 13 unitati de propulsie noi, înnoindu-si astfel întregul portofoliu de motoare în proportie de 80%. Noile motoare 1.6 SIDI turbo cu cilindree redusa se evidentiaza prin densitatea mare de putere, precum si printr-un rafinament de exceptie, combinat cu un consum scazut de carburant si emisii de CO2 reduse. În acelasi timp sunt lansate numeroase transmisii ultramoderne, manuale si automate. Modelul Cascada 1.6 SIDI turbo de 147 kW/200 cp cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza poate fi comandat începând din toamna. Motorul va fi prezentat publicului la Salonul Auto IAA pe modelul cabriolet de dimensiuni medii si ulterior va fi disponibil succesiv pe diverse model Opel.