O noua victorie pentru BMW Team Hungary in cursa de 24h din Dubai
O noua victorie pentru BMW Team Hungary EfficientDynamics in cursa de 24h din Dubai
Modelul BMW 120 diesel a încheiat cele 24 de ore înaintea multor masini cu motoare pe benzina mai puternice, s-a impus în clasa motoarelor de patru cilindri si a motoarelor diesel.
BMW Team Hungary with EfficientDynamics s-a dovedit a fi cea mai rapida dintre modelele diesel si a ocupat locul al 11-lea în cursa de 24 ore de la Dubai. Victoria la clasa a parut a fi o certitudine înca din sesiunea de calificari, dar clasarea pe o pozitie în imediata vecinatate a Top 10 la general a reprezentat o mare surpriza din moment ce a demonstrat ca BMW Seria 1 diesel a fost capabil sa devanseze mai multe modele concurente echipate cu motoare pe benzina mai puternice, printre care s-au numarat Aston Martin, Ferrari sau Porsche. Aceasta s-a datorat în mare parte consumului redus – în consecinta, s-a efectuat unui numar mai mic de pit stopuri -, si vitezei mai mari în viraje. De asemenea tactica excelenta nu trebuie omisa dintre factori care au contribuit la acest rezultat.
Pilotii echipei au fost implicati în mai multe incidente minore de-a lungul cursei, dar din fericire acestea nu au avut consecinte asupra clasarii finale a echipei. Cea mai mare provocare a fost reprezentata de incredibilile fluctuati de temperatura de-a lungul cursei, care a început vineri, la ora 14.00, si s-a încheiat la ora 14.00 a zilei de sâmbata. Aderenta pneurilor a fost principala grija pe timpul noptii, în timp ce, pe timpul zilei, prioritatea a fost mentinerea lichidului de racire sub punctul de fierbere. Aceasta ultima problema a fost deranjanta în special pe parcursul ultimelor 90 de minute ale cursei, când pilotul aflat în cockpit a fost obligat sa reduca viteza, ceea ce a dus la pierderea pozitiei a noua.
László Palik, János Vida, Csaba Walter si Gábor Wéber au parcurs în total 560 de tururi, care au însumat 3.018 kilometri. Si de aceasta data, Gábor Wéber a stabilit cel mai rapid tur (2:16,35). IMSA Performance (Porsche 997 GT3 RSR) a fost modelul învingator în clasamentul general, în timp ce podiumul a fost completat de doua echipe care au aliniat la start modele BMW Z4 M Coupé.
Henning Putzke, director general al BMW Group Ungaria, a fost prezent la cursa, unde a ajutat echipa, li s-a aratat foarte multumit de rezultat. „În primul rând, vreau sa felicit echipajele învingatoare în toate categoriile. O strategie deosebita ne-a ajutat sa încheiem aceasta întrecere în postura de cel mai bine clasat automobil cu motor cu patru cilindri si sa triumfam în ambele categorii diesel, cu un avans de aproximativ 40 de tururi înaintea ocupantilor locului secund. Aceasta reprezinta înca o dovada a eficacitatii de care dispune tehnologia BMW EfficientDynamics. Supraîncalzirea lichidului de racire a facut ca finalul cursei sa devina palpitant, dar în cele din urma am terminat fara vreo problema. Suntem foarte fericiti si ne vom revedea la Nürburgring”.
Csaba Walter a fost foarte multumit de rezultat si este deja concentrat pe ceea ce va urma în acest an. „Aceasta cursa a reprezentat o ocazie de a ne pregati pentru cele 24 ore de la Nürburgring, din luna mai. Am avut posibilitatea de a încerca mai multe tactici care s-au dovedit de succes aici si la fel vor fi si în Germania.”
Membrii echipei se vor afla din nou în cockpitul modelului 120d la editia din acest an a cursei de 24 ore de la Nürburgring, care va avea loc în perioada 13-16 mai.
Modelul de curse BMW 120d
Date tehnice:Lungime: 4.227 mmLatime: 1.845 mmÎnaltime: 1.360 mmAmpatament: 2.660 mmEcartament: 1.650 mmMasa ma?inii: 1.135 kg (cu pilot)Rezervor / combustibil: 100 litri, motorinaSasiu / caroserie: constructie unitara din otel, cu celula de securitate sudata, realizata din tuburi de otel deosebit de rigideTransmisie: cutie de viteze manuala, 6 trepteSuspensie: ax cu arcuri si dublu brat, cu bara antiruliu reglabila (fata) ax cu multibrat, cu bara antiruliu reglabila (spate)Amortizoare: KW, reglabile, cu patru pozitii
Motor:Tip: diesel, cu patru cilindri în linie, cu turbocompresor pe evacuareCapacitate: 1.995 cmcAlezaj x cursa: 84 mm x 90 mmRaport de compresie: 15:1Putere maxima: 245 CP @ 4.200 rpmCuplu maxim: 450 Nm @ 3.000 rpmTuratie maxima: 5.000 rpmChiulasa: fonta cenu?ie
Electronica:Gestiune a motorului: electronica DDE, monitorizare pe alimentare