O noua motorizare diesel pentru Mazda6

• Compania estimeaza ca 66% dintre modelele Mazda6 comercializate în România vor fi echipate cu motoare diesel Bucuresti, 14 noiembrie 2008 – Gama de motorizari care echipeaza modelul Mazda6 este completata de constructorul nipon cu un nou propulsor de 2,2l diesel. Acesta va fi disponibil în trei trepte de putere – 125 CP, 163 CP si 185 CP. Motorul este complet nou, iar nivelurile superioare de putere oferite vor atrage noi cumparatori, care tind catre performante dinamice superioare si catre dotari premium. Mazda estimeaza ca versiunea TE Plus (echipata cu motorizarea de 163 CP) va putea fi achizitionata la un pret cu toate taxele incluse de 25.990 euro, iar versiunea GTA (echipata cu motorizarea de 185 CP), la un pret de 28.890 euro. În România, clasa medie îsi mentine constanta ponderea din totalul de autovehicule noi din import comercializate anual. Pe fondul acestei tendinte obiectivul Mazda este sa creasca cota de piata pentru Mazda6 de la 1,7% (din segmentul mediu) în 2007, la 2,9% în 2008 si 3,5% în 2009. În termeni absoluti, aceasta cota de piata va echivala cu 450 de unitati vândute în România anul acesta, respectiv 600 de unitati pentru anul viitor. Compania estimeaza ca 66% dintre modelele Mazda6 comercializate în România vor fi echipate cu motoare diesel, iar dintre acestea, versiunea cu 163 CP va fi cea mai populara, generând 44% din vânzari. Noua motorizare diesel va fi disponibila în România începând cu primul trimestru al anului viitor si va înlocui actualul motor CD140 din echiparea Mazda6. Noul motor, dezvoltat integral de Mazda, este unul dintre cele mai puternice si mai silentioase din clasa. Câteva dintre elementele tehnice care au permis aceste performante sunt: cresterea numarului de fante de injectie pentru fiecare injector (10 fata de 6 la actualul motor de 2l diesel), turbina cu geometrie variabila (care genereaza un cuplu mai mare la orice nivel de rotatii), cresterea presiunii injectoarelor (2000 bar fata de de 1800 bar la motorul CD140) si modificarea arhitecturii motorului. Consumul combinat al propulsorului diesel variaza între 5,5l si 5,7l la 100 de km în functie de versiune. Aceste valori se numara printre cele mai scazute din segment si au facilitat obtinerea unor nivele de emisii situate între 147 si 152 g/km. O contributie semnificativa o are si noul filtru de particule (DPF), care a fost reproiectat de inginerii Mazda. Filtrul, primul de acest gen din lume care foloseste o structura ceramica si o arhitectura speciala, permite înjumatatirea numarului de regenerari necesare si, totodata, reducerea de trei ori a duratei procesului de regenerare. Odata cu noua motorizare, Mazda prezinta si un sistem de siguranta care va echipa modelul de clasa medie. Rear Vehicle Monitoring System (RVM) include doi senzori de tip radar, care monitorizeaza o distanta de 50 de metri în spatele si lateralul autovehiculului. Acesti senzori actioneaza la viteze mai mari de 60 km/h si anunta soferul despre apropierea unor vehicule prin intermediul a doi martori amplasati în habitaclu, la baza montantilor din fata. Daca soferul va semnaliza stânga sau dreapta în momentul în care RVM detecteaza un alt vehicul care se apropie din spate, martorul va lumina intermitent si sistemul va genera un sunet de atentionare. RVM va fi integrat în ansamblul Lane Change Asistant (LCA) si va fi oferit standard pentru nivelurile de echipare GTA si GT indiferent de motorizare, începând cu primul trimestru din 2009.