Noutatile toamnei 2010 pentru gama de modele BMW
Noutatile toamnei 2010 pentru gama de modele BMW
• Variante suplimentare de motoare si pachetul M Sport pentru noul BMW Seria 5 Sedan si noul BMW Touring • Tehnologie BMW xDrive de tractiune integrala pentru noul BMW Seria 5 Sedan si alte variante ale gamelor BMW Seria 5 Gran Turismo si BMW Seria 7 • Pachetul Design Pure Impulse pentru BMW Z4 • Toate modelele gamei BMW Seria 1 îndeplinesc acum standardele de emisii EU5 • Noi dotari pentru BMW Seria 3, BMW Seria 1, BMW X1 si BMW Z4.
Cu începere din toamna anului 2010, o larga extindere a portofoliului de motoare si a gamei de echipamente pentru un numar vast de versiuni va aduce o noua crestere a diversitatii gamei de modele BMW. Dupa succesul lansarii, noul BMW Seria 5 Sedan poate fi echipat în premiera, cu începere din septembrie 2010, cu sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive. Acesta va fi disponibil initial pe BMW 550i xDrive Sedan care este propulsat de un motor pe benzina cu opt cilindri.
O noua premiera importanta este BMW 535d Sedan, al doilea propulsor diesel al marcii care depaseste bariera de 100 CP pe litru. Aceasta versiune devine vârful de gama al motorizarilor diesel pentru BMW Seria 5. Este un propulsor cu sase cilindri dispusi în linie, putere de 220 kW/300 CP si care beneficiaza de tehnologia BMW TwinPower Turbo. 535d va echipa de asemenea si BMW Seria 5 Touring. Portofoliul de motoare al acestui model va fi completat, imediat dupa lansarea pe piata, cu alte doua variante de motorizare: BMW 525d Touring (150 kW/204 CP) si BMW 528i Touring (190 kW/258 CP), ambele disponibile din toamna acestui an.
Din septembrie 2010, pachetul de echipare Design Pure Impulse va fi disponibil pentru BMW Z4, pentru un plus de eleganta si o prezenta deosebit de sportiva.
Modelul de baza al gamei BMW Seria 1, BMW 116d, îndeplineste acum standardele de emisii EU5. BMW X1 xDrive23d va fi disponibil acum cu o transmisie manuala cu sase trepte. Alte inovatii vor fi introduse în pachetele de echipamente optionale pentru BMW Seria 3, BMW Seria 1, BMW X1 si BMW Z4.
BMW Seria 5 Sedan: premiera pentru BMW xDrive si pentru cel mai performant motor diesel cu sase cilindri dispusi în linie din lume.
Sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive asigura un nivel excelent de aderenta în orice conditii privind starea meteo si suprafata drumului. Sistemul de tractiune integrala – permanent si controlat electronic – garanteaza un transfer optim al puterii în orice situatie printr-o distributie variabila si exacta a cuplului între cele doua punti.
În conditii normale, cuplul este transferat în proportie de 40% catre axul fata, restul de 60 de procente mergând spre spate.
Acest raport de distributie este schimbat într-o fractiune de secunda daca senzorii care monitorizeaza patinarea rotilor detecteaza cerinta respectiva. Sistemul xDrive intervine anticipativ pentru a stabiliza automobilul, înainte de orice interventie a conducatorului automobilului.
Sistemul este optimizat pentru un comportament dinamic: el transfera puterea catre rotile spate imediat ce automobilul intra într-un viraj pentru o stabilitate optima. La iesirea automobilului din curba, sistemul xDrive revine la setarile de baza în favoarea unei tractiuni si a unei aderente optimizate.
Sistemul echipeaza noul model BMW 550i xDrive Sedan. Cel mai puternic model al gamei este propulsat de un motor V8 ce dezvolta 300 kW/407 CP, cu BMW TwinPower Turbo si injectie directa, si care este dotat standard cu o transmisie automata cu opt trepte. Accelerarea de la 0 la 100 km/h se realizeaza în 4,8 secunde, iar consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 11 litri/100 km.
Luna septembrie a anului 2010 va consemna si lansarea celei de-a patra versiuni diesel – cea mai puternica -, BMW 535d Sedan. Motorul cu sase cilindri dispusi în linie, cu BMW TwinPower Turbo si injectie directa Common Rail, dezvolta o putere maxima de 220 kW/300 CP la 4.400 rpm, totul dintr-o capacitate de trei litri.
Cuplul maxim este de 600 Nm si devine disponibil de la 1.750 rpm. Sistemul de supraalimentare, aflat în echiparea celui mai puternic motor diesel cu sase cilindri dispusi în linie din lume, dispune de Variable Twin Turbo: o turbina de dimensiuni mai mici asigura functionarea la turatii reduse, în timp ce la turatii mai mari un turbocompresor mai puternic asigura un plus de cuplu.
Puterea spontana si constanta a motorului permite modelului BMW 535d Sedan sa accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 5,7 secunde. Aceste performante sportive sunt combinate cu o eficienta remarcabila. Aceasta se datoreaza în principal sistemului Common Rail disponibil la toate motoarele cu carter integral din aluminiu, care opereaza la o presiune maxima de 2.000 bar, ceea ce garanteaza o alimentare deosebit de precisa cu combustibil. BMW 535d Sedan atinge un consum mediu mixt de 6,1 litri/100 km.
În total, BMW Seria 5 Sedan ofera acum patru motoare pe benzina si tot atâtea versiuni diesel. Cel mai bine plasat din punct de vedere al eficientei este modelul de baza al gamei, BMW 520d.
Versiunea sedan, propulsata de un motor diesel cu patru cilindri, capacitate de 2,0 litri, dezvolta 135 kW/184 CP. Echipata cu functia Auto Start Stop, aceasta versiune îsi consolideaza pozitia de lider în cadrul acestui segment competitiv datorita unui consum mediu de combustibil de 4,9 litri/100 km si unui nivel al emisiilor CO2 de 129 grame per kilometru, date obtinute în ciclul de testare EU.
BMW Seria 5 Touring cu o gama extinsa de motoare.
Imediat dupa lansare, noua gama BMW Seria 5 Touring primeste un impuls suplimentar prin introducerea unei noi variante de motorizare. Cu începere din septembrie 2010, vor fi disponibile doua motoare diesel si o a treia versiune pe benzina cu sase cilindri dispusi în linie.
Cel mai puternic model diesel este – la fel ca si în cazul variantei sedan – BMW 535d Touring. Gratie motorului cu sase cilindri dispusi în linie, care dezvolta 220 kW/300 CP, cu BMW TwinPower Turbo si injectie directa Common Rail, varianta Touring sprinteaza – de la 0 la 100 km/h – în 5,7 secunde. Conform ciclului de testare EU, consumul mediu de combustibil al modelului BMW 535d Touring este de 6,3 litri/100 km.
BMW 525d Touring completeaza gama de versiuni diesel disponibile. Cu o capacitate de 3,0 litri si sase cilindri dispusi în linie, la care se adauga turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei si injectie directa Common Rail. Propulsorul dezvolta 150 kW/204 CP la o turatie de 4.000 rpm, iar cuplul maxim de 450 Nm este disponibil pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 1.750 si 2.500 rpm. BMW 525d Touring accelereaza de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde si are un consum mediu de combustibil de 6,3 litri/100 km în ciclul de testare EU.
Motorul cu sase cilindri dispusi în linie si capacitate de trei litri, cu injectie directa (High Precision Injection), aflat sub capota modelului BMW 528i Touring furnizeaza o putere de 190 kW/258 CP la 6.600 rpm, iar vârful curbei de cuplu – 310 Nm – este atins între 2.600 si 5.000 rpm. BMW 528i Touring sprinteaza de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde, iar consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 8 litri/100 km.
Pachetul M Sport pentru noul BMW Seria 5 Sedan si noul BMW Seria 5 Touring.
Pachetul M Sport va fi prezentat în luna septembrie 2010 simultan pentru noul BMW Seria 5 Sedan si pentru noul BMW Seria 5 Touring. Pachetul, care a fost dezvoltat de BMW M GmbH, cuprinde componente care au fost adaptate special pentru a se potrivi cu suspensia, aerodinamica si designul interior si exterior al fiecarui model.
Suspensia sport M, pachetul aerodinamic M si jantele M de aliaj, de 18 toli, cu spite duble contribuie la o îmbunatatire a dinamicii si la o aparitie deosebit de puternica. Mai mult, particularitatile disponibile optional includ jante M din aliaj, de 19 toli, si un spoiler spate M pentru versiunea sedan.
Scaunele sport sunt îmbracate într-o combinatie de Alcantara si tapiterie sintetica, special dezvoltata pentru pachetul M Sport, ceea ce ofera interiorului o ambianta deosebit de sportiva. Caracterul exclusivist al tapiteriei este subliniat de materialele de calitate, cusaturile contrastante si emblema M aplicata pe scaune.
Lista dotarilor de interior incluse în pachetul M Sport cuprinde, printre altele, volan M îmbracat în piele, cap M pentru levierul schimbatorului de viteze, sprijin M pentru picior, tapiterie BMW Individual de culoarea antracitului pentru acoperis si capitonaj M din aluminiu, tip fagure.
BMW Seria 5 Gran Turismo: alte doua versiuni dispun de BMW xDrive.
Septembrie 2010 va consemna si aparitia unor noi variante ale gamei BMW Seria 5 Gran Turismo care beneficiaza de tractiune integrala. Pe lânga BMW 550i xDrive Gran Turismo si BMW 530d xDrive Gran Turismo, alt doua modele cu motor cu sase cilindri vor putea fi echipate cu inteligentul sistem de tractiune integrala.
Tehnologia de distributie variabila a cuplului, prezenta la BMW 535i xDrive Gran Turismo, este combinata cu cel mai puternic motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie.
Propulsorul de 225 kW/306 CP, ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si control complet variabil al supapelor VALVETRONIC, faciliteaza accelerarea de la 0 la 100 km/h în aproximativ 6,3 secunde, cu un consum mediu de combustibil de 9,3 litri/100 km. Cel mai puternic motor diesel din portofoliul BMW, prezent la BMW 535d xDrive Gran Turismo, furnizeaza o acceleratie de 6,0 secunde si un consum mediu de 7,1 litri/100 km. Puternicul motor cu sase cilindri si sistemul inteligent de tractiune integrala prezente la ambele modele vin echipate standard cu transmisia automata cu opt trepte.
BMW Seria 7: premiera pentru BMW xDrive, combinat cu motorizare diesel.
Cu începere din septembrie 2010 se extinde si suita de modele din gama Seria 7 care beneficiaza de tractiune integrala. Pe lânga BMW 750i xDrive, BMW 740d xDrive este, în premiera, primul model BMW din gama care combina tractiunea integrala cu un propulsor diesel.
Motorul cu sase cilindri dispusi în linie de la BMW 740d xDrive dispune de tehnologia TwinPower Turbo si de injectie directa Common Rail. Acesta dezvolta o putere maxima de 225 kW/306 CP la 4.400 rpm si atinge vârful curbei de cuplu la 600 Nm pe o plaja a turatiilor cuprinsa între 1.500 si 2.500 rpm.
Limuzina de lux accelereaza de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, iar consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 7 litri/100 km.
Gama de echipamente optionale disponibile pentru toate modelele BMW Seria 7 va fi si ea extinsa. Scaunele confortabile optionale pentru compartimentul din spate sunt acum disponibile pentru versiunea cu trei locuri.
Estetica sportiva la superlativ: pachetul Design Pure Impulse pentru BMW Z4.
Prin proportiile sale de roadster clasic, BMW Z4 este, în egala masura, o întruchipare a placerii sportive a condusului si a elegantei premium. Pachetul Design Pure Impulse, disponibil din septembrie 2010, reprezinta sansa perfecta pentru accentuarea esteticii sportive a acestui model cu doua locuri, totul într-o maniera exclusiva. Acesta cuprinde o combinatie speciala de culori si materiale prezente pe elementele din interior care accentueaza caracterul dinamic al automobilului si o culoare exclusiva pentru interior.
Asemenea pachetului Design Pure White, care accentueaza eleganta premium a modelului roadster si care a fost deja prezentat la lansarea BMW Z4, configuratia acestui pachet se bazeaza pe recomandarile echipei de design de la BMW.
Componente exclusive pentru pachetul Design Pure Impulse sunt scaunele sport Circuit cu tapiterie din Alcantara de culoare neagra si piele Nappa, la care se adauga accentele galbene, o suprafata de decor pe lateralul scaunului pasagerului din fata – cu piele Alcantara neagra si cusaturi galbene contrastante -, precum si benzi BMW Individual la nivelul pragurilor, finisate în negru lucios.
Ambianta sportiva este completata de captuseala BMW Individual a acoperisului, de culoarea antracitului, insertiile galbene Alcantara din panourile usilor, sectiunea inferioara a panoului de instrumente – de asemenea, de culoare galbena -, precum si covorasele sintetice.
Cotierele de pe consola centrala si de pe usi sunt acoperite cu piele Nappa de culoare neagra. Pachetul Design Pure Impulse este completat de culoarea exterioara Atacama Yellow. Alternativ, se poate opta si pentru Alpine White, Black pur, Space Grey metalizat, Titanium Silver sau Sapphire Black metalizat.
BMW X1 xDrive23d disponibil acum cu transmisie manuala cu sase trepte.
Septembrie 2010 va consemna si sporirea diversitatii de motoare si de transmisii disponibile pentru gama BMW X1. BMW X1 xDrive23d va putea fi comandat acum si în combinatie cu transmisia manuala cu sase trepte. Cea mai puternica versiune diesel a modelului BMW X compact propune un motor cu patru cilindri, cu tehnologie TwinPower Turbo si injectie directa Common Rail, cu injectoare piezoelectrice care opereaza la o presiune maxima de pâna la 2.000 bar. Puterea maxima atinsa este de 150 kW/204 CP, iar vârful curbei de cuplu este la 400 Nm. Transferul acestei puteri prin intermediul transmisiei manuale cu sase trepte permite o accelerare de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Consumul mediu de combustibil al modelului BMW X1xDrive23d în regimul de testare EU este de 6 litri/100 km. Nivelul emisiilor CO2 ajunge la 158 grame per kilometru.
Noi optiuni de echipare pentru BMW Seria 3, BMW Seria 1, BMW X1 si BMW Z4. BMW 116d îndeplineste acum standardele de emisii EU5.
Cu începere din luna septembrie 2010, dotarile optionale vor beneficia de suplimentari atractive care au rolul de a optimiza confortul si functiile de entertainment si comunicare si care vor fi disponibile pentru BMW Seria 3, BMW Seria 1, BMW X1 si BMW Z4.
Functia Acces confort, disponibila la toate modelele, include acum un sistem de iluminare a intrarii în automobil, sursele de lumina fiind integrate în mânerele exterioare ale usilor. Tunerul pentru programele Digital Audio Broadcast (DAB), disponibil ca optiune, a fost revizuit pentru a include standard si DAB+.
Din septembrie 2010, modelul de baza al gamei BMW Seria 1 va îndeplini si el standardul de emisii EU5. BMW 116d, propulsat de motorul diesel cu patru cilindri, capacitate 2,0 litri, ce dezvolta 85 kW/115 CP, este disponibil atât pentru versiunea cu cinci usi, cât si pentru ca cu trei usi, iar consumul mixt de combustibil – 4,5 litri/100 km în ciclul de testare EU – ofera o economie mai mare decât orice alt model al acestei game.
Prin noua clasificare primita de BMW 116d, toate modelele gamei BMW Seria 1 îndeplinesc acum standardele EU5.