Noutati importante pentru BMW Seria 5

Noutati importante pentru BMW Seria 5Cu începere din septembrie 2011, gamele BMW Seria 5 Sedan si BMW Seria 5 Touring vor dispune, în premiera, de noua generatie de motoare pe benzina, cu patru cilindri, echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo (520i si 528i). Noi propulsoare diesel, tot sub marca TwinPower Turbo si o si mai mare oferta de modele cu tractiune integrala întregesc gama de noutati. Una dintre cele mai importante noutati pentru piata româneasca va fi cu siguranta noul BMW 525d xDrive – echipat cu un propulsor de 2 litri ce va dezvolta 218 CP.Tot din aceasta toamna, BMW Seria 5 Touring va avea un nou vârf de gama, BMW 550i Touring, echipat cu un motor V8 de 407 cp. Un etalon de eficienta va fi BMW 520d EfficientDynamics Edition, cu un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 litri per 100 km si emisii CO2 de 119 grame per kilometru pentru un propulsor diesel de patru cilindri de 184 CP.La toate aceste noutati se adauga o serie de tehnologii EfficientDynamics si ConnectedDrive menite sa întareasca pozitia BMW Seria 5 de lider într-un segment deosebit de disputat.Astfel, comutatorul „Driving Experience” va fi o dotare standard pentru BMW Seria 5 Sedan si BMW Seria 5 Touring. La toate modelele echipate cu motoare cu patru sau sase cilindri, acest comutator va permite conducatorului sa aleaga modul ECO PRO, pentru un condus deosebit de economic. În acelasi timp, alte versiuni viitoare ale gamei vor fi echipate cu functia Auto Start-Stop ca dotare standard. Noi echipamente optionale vor include functii inovatoare de la BMW ConnectedDrive, precum noua generatie BMW Head-Up Display,Sistemul Real Time Traffic Information (disponibil acum numai pentru o serie de tari din Europa de Vest) si deschidere hands-free a hayonului sau a lunetei. BMW Seria 5 îsi confirma si pozitia de lider al sigurantei prin noua functie Active Protection.Si tot toamna 2011 va aduce lansarea unui pachet M Sport pentru BMW Seria 5 Gran Turismo, dezvoltat special pentru acest model. Noile optiuni din gama BMW Individual pentru acest model, care cuprind culori exterioare suplimentare, jante din aliaj si echipamente interioare, evidentiaza caracterul exclusivist al BMW Seria 5 Gran Turismo.BMW TwinPower Turbo pentru patru cilindri.Dupa ce au debutat în primavara pe noul BMW X1 xDrive28i, noile propulsoare de doi litri, patru cilindri benzina, BMW TwinPower Turbo sunt disponibile acum si pe BMW Seria 5: 520i si 528i. Ambele versiuni înlocuiesc motorizari de trei litri, sase cilindri, oferind un nivel echivalent de putere în contextul unui consum redus considerabil. Aceasta schimbare este un pas istoric pentru marca BMW, ultimul model propulsat de un motor turbo cu patru cilindri era BMW 2002 Turbo în anii ’70. Acesta impresiona printr-o putere maxima de 127 kW/ 170 CP la 5800 rpm si un cuplu de 241 Nm obtinut la 4000 rpm.Astfel BMW 520i înlocuieste versiunea 523i si vine cu o reducere a masei cu 30 kg. Dezvolta 135 kW/ 184 CP la 5000 rpm, un cuplu maxim de 270 Nm între 1250 si 4500 rpm si asigura un sprint 0-100 km/h în 7,9 secunde (8,0 secunde cutie automata) pentru versiunea Sedan si 8,3 secunde (8,0 secunde cu transmisie automata) pentru Touring. În acelasi timp, consumul pentru Sedan este de 6.8 – 7.0 l/100 km (cu transmisie automata: 6.5 – 6.7l) si emisii CO2 157 – 163g (149 – 155g) per km, iar pentru BMW 520i Touring: 7.0 – 7.3 l/100 km (cu transmisie automata: 6.7 – 7.0 l) si 163 – 170g (156 – 163g) per km, valori ce corespund ciclului de testare EU, cu variatii în functie de dimensiunea pneurilor. Pretul pentru România este de 34,300 Euro fara TVA pentru versiunea Sedan (36,500 Euro pentru Touring).Noul BMW 528i înlocuieste aceeasi versiune cu sase cilindri si ofera o reducere a masei cu 25 kg. Dezvolta 180 kW/ 245 CP între 5000 rpm si 6500 rpm si un cuplu maxim de 350 Nm între 1250 si 4800 rpm, asigurând o acceleratie 0-100 km/h în 6,3 secunde (cu transmisie automata: 6,4) pentru Sedan si 6,4 secunde (cu transmisie automata: 6,6) pentru Touring. Consumul, conform ciclului de testare EU este de 6.8 – 7.1 l/100 km (cu transmisie automata: 6.5 – 6.8 l) cu emisii de CO2 de 159 – 165g (152 – 158g) per km pentru Sedan si 7.1 – 7.4 l/100 km (cu transmisie automata: 6.8 – 7.1 l) si 165 – 172g (cu transmisie automata: 159 – 166 grams) pentru Touring. Pretul pentru România este de 37,650 Euro fara TVA pentru versiunea Sedan (39,850 Euro pentru Touring).BMW 520d EfficientDynamics Edition: unic în segment – un sedan premium cu emisii CO2 de 119 g/km.Din toamna anului 2011, în paralel cu modelul obisnuit BMW 520d, va fi disponbila si o versiune ultraeficienta a acestui sedan: BMW 520d EfficientDynamics Edition. Cu o putere maxima (135 kW/184 CP) si un cuplu (380 Newton metri) care nu au suferit modificari, acest model înregistreaza un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 l/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 119 grame per kilometru. Aceste date reprezinta o îmbunatatire de aproape 10% fata de cel mai eficient adversar din segment, în ciuda faptului ca BMW 520d EfficientDynamics Edition este mai puternic decât modelele concurentei.Cu o acceleratie 0-100 km/h de 8,2 secunde si o viteza maxima de 231 km/h, chiar si acest model – cel mai eficient din gama BMW Seria 5 – dispune de performantele sportive specifice BMW. Motorul diesel de 2,0 litri, foarte eficient, este echipat, asemenea celui de la BMW 520d, cu o volanta dubla cu pendul centrifugal care permite rularea rafinata si într-un regim de turatii foarte joase. De asemenea, motorul este combinat cu o gama de masuri pentru sporirea eficientei. Prin acestea se numara functia Auto Start-Stop, indicatorul de schimbare a treptelor de viteza, recuperarea energiei la frânare si control activ al lamelelor de aerisire din grila radiatorului, un raport mai lung al treptei finale si jante aerodinamice cu design „Streamline”.„BMW 520d EfficientDynamics Edition surclaseaza orice model echivalent nu numai prin consumul redus, dar si prin performantele dinamice. Este ilustrarea perfecta a filozofiei noastre de marca. Costurile de utilizare sunt deosebit de mici datorita consumului, pachetului standard Basic Service Inclusive care acopera operatiile de baza pentru revizii si valorii foarte bune de revânzare. Acest model trebuie sa fie alegerea numarul unu pentru clientii corporate”, explica Cristian Vlasin, Sales Manager BMW Group România. Noul model va fi disponibil la acelasi pret cu modelul obisnuit 520d: 35.950 Euro fara TVA.Noi motoare diesel pentru BMW Seria 5: mai multa putere si eficienta, gratie tehnologiei BMW TwinPower Turbo.Un nou motor diesel BMW cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo debuteaza pe Seria 5, 525d. Propulsorul de 2,0 litri, cu carter integral din aluminiu, dispune de supraalimentare Variable Twin Turbo în doua faze si de injectie directa common-rail cu injectoare piezoelectrice. Noul motor are masa redusa si, datorita tehnologiei VNT a turbocompresorului mic, o reactie instantanee. Turbocompresorul mic intra în functiune la turatii reduse ale motorului, în timp ce contributia turbinei mari variaza raspunsul în functie de acceleratie.Noul BMW 525d ofera o crestere a puterii de 10 kW fata de modelul anterior, dezvoltând acum 160 kW/218 CP la 4.400 rpm. Vârful curbei de cuplu – 450 Newton metri – este disponibil pe un interval al turatiilor cuprins între 1.500 si 2.500 rpm. Agilitatea suplimentara si puterea de accelerare sunt reflectate într-o noua îmbunatatire a timpilor de acceleratie 0-100 km/h, care acum sunt de 7,0 secunde pentru Sedan si de 7,2 secunde pentru versiunea Touring. Vitezele maxime sunt de 243 km/h (cu transmisie automata: 239 km/h) pentru noul BMW 525d Sedan, respectiv de 236 km/h (cu transmisie automata: 233 km/h) pentru BMW 525d Touring. Consumul mediu de combustibil (în ciclul de testare EU, în functie de dimensiunile pneurilor) variaza între 5,0 si 5,3 l/100 km (cu transmisie automata: 4,8-5,0 litri/ 100 km) pentru Sedan si între 5,3 si 5,5 litri (cu transmisie automata: 5,1-5,4 litri/ 100 km) pentru Touring – o reducere de 20% fata de modelul anterior. Emisiile CO2 corespunzatoare se situeaza între 132 si 138 grame (cu transmisie automata: 126-132 grame) per kilometru la versiunea Sedan si între 138 si 145 grame (cu transmisie automata: 135-142 grame) pentru Touring. Suplimentar, propulsorul de doi litri si patru cilindri asigura o reducere a masei totale a automobilului cu 40 kg fata de versiunea precedenta de trei litri si sase cilindri.„Trecerea de la versiunea cu sase cilindri la noua generatie cu patru, mai puternica si eficienta, ofera suplimentar si avantajul unor taxe semnificativ mai scazute. Acestea, alaturi de posibilitatea de a opta pentru versiunea xDrive, confera lui 525d un potential de bestseller pe piata din România, o piata orientata puternic catre diesel si tractiune integrala,” explica Cristian Vlasin, Sales Manager BMW Group România. BMW 525d va fi disponibil pe piata din România începând de la 38,950 Euro fara TVA.BMW Seria 5 Sedan: o gama si mai variata de optiuni.BMW Seria 5 Sedan este un succes la nivel mondial. A câstigat o multitudine de premii si teste comparative si a primit calificative maxime pentru calitate, siguranta si valoarea reziduala. Pretutindeni în lume, cererea pe piata auto este într-o crestere continua. Acum, noile versiuni de motorizari si actualizarile specificatiilor vor face ca acest model sa fie mai versatil si mai atractiv.Vor fi disponibile si alte versiuni xDrive. Sistemul inteligent de tractiune integrala, care furnizeaza atât tractiune mai buna pe diverse suprafete, dar si o dinamica mai buna în viraje, va fi prezent împreuna cu sase versiuni de motorizare BMW 528i xDrive, BMW 535i xDrive, BMW 550i xDrive, BMW 525d xDrive, BMW 530d xDrive si BMW 535d xDrive.Acest sistem, care gestioneaza electronic distributia puterii de tractiune, va fi disponibil din toamna anului 2011 si la BMW 528i xDrive Touring, BMW 535i xDrive Touring, BMW 525d xDrive Touring, BMW 530d xDrive Touring sau BMW 535d xDrive Touring.Noul vârf de gama va fi BMW 550i Touring, al carui motor V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo dezvolta o putere maxima de 300 kW/407 Cp si un cuplu maxim de 600 Newton metri. Timpul de acceleratie 0-100 km/h – 5,1 secunde – aseaza acest model pe picior de egalitate cu masinile sport din clasa superioara. Consumul mediu de combustibil (în ciclul de testare EU, în functie de tipul de pneuri) este de 10,7 litri/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 249-250 grame per kilometru.Functia Auto Start-Stop si Driving Experience Control, cu modul ECO PRO, stabilesc noi standarde de eficienta.Din toamna acestui an, comutatorul Driving Experience Control va fi în dotarea standard a modelelor BMW Seria 5 Sedan si BMW Seria 5 Touring. Acest comutator de pe consola centrala permite conducatorului sa-si personalizeze modul în care reactioneaza acceleratia, raspunsul motorului, caracteristicile servodirectiei, pragul de interventie Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii) si, la modelele cu transmisie automata, caracteristicile de schimbare ale treptelor de viteza. Conducatorii pot alege între modurile „COMFORT”, „SPORT” sau „SPORT+”. Suplimentar, pentru toate modelele cu motoare cu patru si sase cilindri, este disponibil si modul ECO PRO care sustine un stil de condus mai relaxat, la turatii reduse si mai eficient. În acelasi timp, modul ECO PRO programeaza functiile de confort gestionate electric, precum încalzirea scaunelor, oglinzilor exterioare sau functionarea aerului conditionat. Un afisaj special de pe panoul de instrumente informeaza conducatorul cu privire la cresterea suplimentara a autonomiei prin utilizarea modului ECO PRO si regimul optim de apasare a acceleratiei pentru un condus eficient.Auto Start-Stop contribuie si mai mult la sporirea eficientei. Acest sistem, care opreste automat motorul când automobilul stationeaza în ambuteiaje sau la intersectii, este disponibil la modelele cu transmisie automata, cât si la cele cu cutie de viteze manuala. Acesta va fi disponibil la toate modelele diesel, precum si la BMW 520i, BMW 528i sau BMW 535i. La BMW 535i de exemplu, functia Auto Start-Stop în combinatie cu o transmisie optimizata reduce consumul de combustibil cu pâna la noua procente.Siguranta, confort si infotainment îmbunatatite cu noile functii BMW ConnectedDrive.BMW Seria 5 este lider al segmentului si în alte domenii importante: siguranta activa si cea pasiva. Euro NCAP, US NCAP si Australasian NCAP sunt printre testele de impact în care Seria 5 Sedan a atins calificativul maxim de cinci stele. Notabil este ca modelul a fost primul model din istorie cu 100% la siguranta activa în Euro NCAP.Din toamna acestui an, gama de echipamente pentru siguranta va fi extinsa cu inovatorul sistem Active Protection (disponibil optional, 323 Euro cu TVA). Daca este detectata posibilitatea unui accident, sistemul electronic central de siguranta va închide automat geamurile laterale si trapa din acoperis (daca exista ca dotare). În acelasi timp, centurile de siguranta din fata sunt pretensionate si, daca în echipare exista scaunele de confort optionale, spatarele acestora sunt aduse în pozitie verticala.