top banci online straine

Noul sedan Chevrolet Cruze

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul sedan Chevrolet Cruze

 
Noul Chevrolet Cruze
 
Noul Chevrolet Cruze:   Combinatie de confort, calitate, sportivitate, design expresiv si dotari standard de lux la un pret surprinzator 9 Aprilie, 2009
Echipare premium în standard (aer conditionat, 6 airbaguri, ABS + EBD, ESC+TCS,….) la 13.200 Euro tva inclus.
Sedan in stil „coupé cu 4 usi”  cu dimensiuni compacte si un design exterior specific modelelor din segmentul premium
Dotari de lux si finisaje de calitate superioara integrate intr-un interior spatios si armonios cu dispunere tip „cabina dubla” inspirat de la Chevrolet Corvette
Punctaj maxim estimat în cadrul clasificarii privind siguranta la impact
Motoare pe benzina cu o cilindree de 1,6/1,8 litri cu sincronizare complet variabila a supapelor care indeplinesc normele de poluare EUR 5
Motorul diesel (2.0 – 150 cp) cu turbocompresor asigura un consum de combustibil de doar  5,6 l/100 km în regim mixt
Noua berlina Chevrolet Cruze ridica stacheta în ceea ce priveste designul atractiv, calitatea constructiei si rafinamentul în timpul conducerii între produsele din segmentul european al autovehiculelor compacte.
Cu un punctaj înalt estimat în cadrul clasificarii EuroNCAP privind siguranta la impact si o noua gama de sisteme de propulsie, Cruze anunta, de asemenea, introducerea unui nou limbaj international în materie de design pentru marca Chevrolet.
„Chevrolet a reprezentat întotdeauna simbolul valorii, iar modelul Cruze materializeaza aceasta promisiune mai mult decât toate modelele lansate pâna în prezent” afirma Wayne Brannon, Vicepresedinte GM Europe, Chevrolet. „Acesta da o noua definitie valorii prin designul, calitatea, materialele si elementele de stilizare prezente atât la interior, cât si la exterior”. în România, Chevrolet Cruze se poate comanda începând cu luna aprilie 09.
Chevrolet considera ca introducerea modelului Cruze a „ridicat stacheta” pentru autovehiculele concurente care doresc sa  se bucure de succes în cadrul acestui segment.
Design exterior
Echipa internationala de design, cu sediul în Coreea, dar care colaboreaza cu colegii din Germania, Statele Unite ale Americii si Australia, a avut ca sarcina conceperea unei noi berline notchback compacte care sa revitalizeze marca Chevrolet.
„Obiectivul nostru a fost sa fim revolutionari, nu evolutionisti”, a declarat Taewan Kim, Vicepresedinte al Centrului de Design GM DAT din Coreea. Atât la interior, cât si la exterior, echipa a creat un nou limbaj international în materie de design pentru marca Chevrolet, introducând noi elemente vizuale si cautând sa confere noi sensuri elementelor stilistice traditionale ale marcii.
Linia arcuita a plafonului, care se întinde de la profilul abrupt al parbrizului pâna la montantii posteriori înclinati, este elementul care defineste aspectul exterior al noului Cruze. Alaturi de capota scurta, aceasta confera acestei berline compacte proportii asemanatoare unui coupé cu 4 usi.
Mai lat si mai lung decât modelul anterior, Cruze afiseaza o garda la sol coborâta, o atitudine hotarâta prin intermediul rotilor sale amplasate la marginile exterioare ale caroseriei cu aspect încordat. O linie concava caracteristica a aripilor care parcurge partile laterale pâna la capota este gândita sa devina o trasatura de design specifica marcii  Chevrolet. La aspectul de înalta calitate al noului Cruze contribuie, de asemenea, îmbinarile cu aspect vizibil compact ale panourilor caroseriei si utilizarea cumpatata a ornamentelor exterioare.
Grila radiatorului prevazuta cu doua prize de aer poarta cu o noua atitudine mândra însemnul marcii Chevrolet. Aceasta este încadrata în partile sale laterale de carcasele îndraznete ale farurilor, cu efect stralucitor, care se rasfrâng peste colturile frontale si se prelungesc ca niste sageti spre aripi. Printre elementele de stilizare ale partii din spate a autovehiculului se numara blocurile optice montate la acelasi nivel, cu montura dubla, care amintesc de motivul traditional cu becuri duble al marcii Chevrolet.
Aspectul puternic al autovehiculului este sustinut de coeficientul aerodinamic de 0,31, o calitate care denota o anumita atentie la detaliu caracteristica produselor de lux. Îmbinarile vizibil ferme ale panourilor si liniile de închidere se adauga aspectului de autovehicul construit din material solid, aducând calitatea designului din clasa premium în segmentul de top al pietei.
„Este un autovehicul cu un caracter puternic, de lux si o atitudine hotarâta”, adauga Taewan Kim. „Consideram ca va iesi în evidenta în raport cu modelele concurente”.
Design si detalii interioare
Creând o atmosfera sportiva, dar totusi confortabila, habitaclul cu cinci scaune este caracterizat prin linii armonioase si utilizarea materialelor granulate, fine. Calitatea habitaclului se ridica peste cea oferita de segmentul premium al autovehiculelor din clasa compacta.
Printre detaliile de lux se numara panourile montate la acelasi nivel, cu rosturi extrem de reduse si spatiul generos pentru picioare, cap si umeri oferit pasagerilor de pe locurile din spate, în ciuda liniei arcuite a plafonului specifica modelului Cruze.
Habitaclul reproduce într-o maniera moderna o tema stilistica distincta pentru marca Chevrolet – dispunerea de tip „cabina dubla” proprie modelului Corvette, menita sa ofere soferului si pasagerului din fata ocazia împartasirii unei experiente unice în timpul calatoriei. Panourile acoperite cu material textil de diverse culori sau materiale granulare din vinil se ramifica în ambele parti ale consolei centrale, asortându-se cu insertiile scaunelor si capitonajul usilor.
Elementul central al simetriei „cabinei duble” este reprezentat de consola centrala atent integrata, unde se afla afisajele si butoanele de comanda ale sistemului de infotainment si de climatizare. Aceasta este montata usor în unghi si are o forma lina, care elimina liniile drepte si aspectul traditional de „rama de tablou” al panourilor.
Modelarea matematica tridimensionala a fost utilizata la proiectarea panoului principal de instrumente. Cele trei indicatoare analoge au iluminare de fundal cu leduri albe si albastru deschis pentru ca valorile acestora sa fie citite mai clar.
În comparatie cu scaunele modelului anterior, principalele îmbunatatiri aduse modelului Cruze constau în constructia cu plasa metalica pentru o distribuire uniforma a greutatii, pernele si spatarele scaunelor din fata si din spate mai ferme si o sustinere optima.
Tapiteria din material textil este prevazuta cu cusatura franceza de înalta calitate, care asigura o rezistenta ridicata si elimina aspectul de „tiv întins” al acesteia în timp. Tapiteria din piele pentru scaunele fata încalzite, este inclusa în dotarile optionale ale modelului de vârf LT.
Distanta de rabatare în fata/spate a scaunelor din fata a fost marita cu aproximativ 50 mm, cea mai lunga distanta din segmentul premium al autovehiculelor compacte.
Sistemul de climatizare cu comanda manuala este inclus ca dotare optionala pentru varianta de baza si ca dotare standard pentru variantele LS, în timp ce sistemul automat de climatizare pe doua zone reprezinta o dotare standard pentru varianta LT. Un filtru de particule si de polen care decontamineaza aerul care patrunde în habitaclu este inclus în dotarea standard a întregii game, la fel ca si luneta încalzita.
Sistemul audio AM/FM/CD, cu posibilitate de receptionare a semnalelor digitale RDS, functie de redare a fisierelor MP3 si afisaj bicolor, este inclus în dotarea standard a variantei de baza si a variantelor LS. Sistemul LT mai include un schimbator automat de CD-uri, cu 6 discuri, integrat în plansa de bord si un port USB pentru conectarea unui iPod situat în consola centrala. Sistemul de navigatie pe baza de DVD este inclus în dotarea standard a tuturor variantelor si include un afisaj color de 7 inch pentru harta, o premiera pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.
Structura si sistemele de siguranta
Structura caroseriei noului Cruze este una dintre cele mai solide din clasa sa, având o rezistenta la torsiune cu 140 % mai mare decât cea a modelului anterior. Acest lucru ofera o baza solida pentru reducerea nivelului de zgomot, a vibratiilor si duritatii (NVH). Structura joaca un rol esential în asigurarea unui punctaj bun în cadrul clasificarii privind siguranta la impact si a unei manevrabilitati optime.
Componentele structurii autovehiculului au fost proiectate si realizate prin cooperarea unitatilor GM din Germania, Statele Unite ale Americii, Australia si Coreea. „În ceea ce priveste anumite parti esentiale, cum ar fi structura caroseriei, suspensiile, sistemele electrice si de siguranta, am folosit „cele mai bune practici” GM la nivel international”, declara Peter Mertens, directorul diviziei GM Global Vehicle Line pentru autovehicule compacte.
Structura principala reprezinta o constructie unitara din grinzi de otel, elemente presate si sectiuni în forma de cheson, cu o rezistenta totala la torsiune de 17,66 KNm/ nivel de abatere. Circa 65% din structura este alcatuita din otel ultrarezistent (HSS), cu 50% mai mult decât cea a modelului anterior. Structura include, de asemenea, cu 30% mai multe puncte de sudura.
Zonele eficiente cu deformare controlata asigura o protectie optima a pasagerilor în cazul unui impact din orice directie. Grinzile lungi, precum si pragurile, montantii de tip B si A consolidati prin utilizarea otelului ultrarezistent si a tehnicii de sudura în sistem „tailored blank” contribuie la sporirea rezistentei la impact a autovehiculului.
Zonele de deformare din fata si din spate care absorb forta de impact sunt extrem de eficiente în a asigura mentinerea integritatii habitaclului, protejat de o celula de siguranta ranforsata cu sectiuni tubulare care încadreaza deschiderile usilor si sustin plafonul. Îmbinarea structurii laterale dintr-o singura bucata cu grinzile usilor din otel ultrarezistent asigura, de asemenea, protectie eficienta în cazul unui impact lateral.
La viteze mai mici de 4 km/h, învelisul barelor de protectie fata si spate este conceput pentru a absorbi forte usoare de impact, pentru a reduce la minim deteriorarile caroseriei.
Pe lânga faptul ca reduce nivelul de zgomot si vibratiile, structura rigida a autovehiculului asigura, de asemenea, amortizarea zgomotului rezidual provenit de la agregatul de propulsie, a zgomotului de drum si a celui cauzat de vânt, pentru un confort acustic de exceptie în habitaclu. Noul Cruze se caracterizeaza prin punctaje pentru zgomotul în habitaclu si cel provocat de vânt printre cele mai ridicate pentru segmentul premium al berlinelor compacte.
Toate cele cinci scaune sunt prevazute cu centuri de siguranta cu prindere în 3 puncte. Dotarea standard a autovehiculului include airbaguri frontale pentru sofer si pasagerul din fata, airbaguri cortina, airbaguri laterale montate în scaunele din fata si un pedalier pliabil. Printre masurile de siguranta activa se numara sistemul de antiblocare la frânare (ABS), sistemul de control al tractiunii (TCS) si, optional, sistemul electronic de control al stabilitatii (ESC).
Sistemul de propulsie
Noua gama de motoare pe benzina si diesel include agregatele pe benzina de 1,6 si 1,8 litri, cu o structura din aluminiu si un motor turbodiesel de 2 litri cu 16 supape.
Ambele motoare pe benzina sunt echipate cu sincronizare variabila a supapelor atât în partea de admisie, cât si în cea de evacuare. Varianta de 1,6 litri dezvolta o putere maxima de 113 cp/83 kW la o turatie de 6.400 rpm si genereaza un cuplu maxim de 153 Nm la o turatie de 4.200 rpm.
Versiunea de 1,8 litri ofera o performanta dinamica sporita, dezvoltând o putere de 141 cp/104 kW la o turatie de 6.200 rpm si un cuplu maxim de 176 Nm la o turatie de 3.800 rpm, 85% din acesta în intervalul de turatie situat între 2.000 rpm si 6.300 rpm. Acesta este unul dintre cele mai eficiente motoare existente pe piata în materie de putere nominala/litru de combustibil.
Dotate cu transmisie manuala, aceste motoare propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h în 11,8, respectiv 10 secunde, cu un consum de combustibil în regim mixt de  6,8 l/100 km.
Noul motor turbo diesel cu 16 supape si o cilindree de 2 litri, care dezvolta o putere de 150 cp/110 kW, adauga un plus de putere cu un consum si mai redus de combustibil. Datorita unei economii de combustibil impresionante – 5,6 l/100 km în regim mixt – autovehiculul se poate deplasa pe distante de peste 1.000 km. Motorul este echipat standard cu un filtru de particule care nu necesita întretinere.
Designul cu injectie common rail multipunct include un turbocompresor cu geometrie variabila (VGT). Generând un cuplu performant de 320 Nm începând de la numai 2.000 rpm, motorul propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde si obtine o performanta si mai impresionanta cu autovehiculul în viteza, accelerând de la 80-120 km/h în treapta a cincea de viteza în numai 12,5 secunde. Pe parcursul acestui an va fi lansata versiunea de 125 cp/92 kW.
Motorul de 1,6 litri este inclus în dotarea standard a variantei de baza si a variantelor LS, în timp ce motorul de 1,8 litri este prevazut în dotarea standard a variantei LT si în dotarea optionala a variantei LS. Ambele motoare sunt disponibile cu o transmisie manuala cu cinci trepte de viteza sau cu noua transmisie automata cu sase trepte de viteza, o premiera pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.
Motorul turbo diesel de 2 litri este prevazut  în dotarea variantelor LS si LT, iar versiunea de 125 cp/92 kW este inclusa în dotarea variantei de baza si a variantelor LS. Ambele motoare sunt disponibile numai cu transmisie manuala.
Pentru toate variantele de motorizare, un sub-cadru frontal universal, care sustine motorul si transmisia, este fixat în pozitie cu 4 mansoane de cauciuc. Aceasta montare „izolata” împiedica transmiterea vibratiilor produse de motor si a zgomotului de drum în habitaclu.
Suspensiile, sistemul de frânare, sistemul de directie
Suspensiile, sistemul de frânare si sistemul de directie ale noului Cruze au fost dezvoltate pe reteaua rutiera europeana, pentru a satisface gusturile soferilor europeni. Stabilind un echilibru fin între agilitate si confort în timpul conducerii, Cruze asigura o conexiune unica între sofer si drum, oferind în acelasi timp relaxare si rafinament în timpul calatoriei.
În comparatie cu modelul anterior, Cruze beneficiaza de o latime sporita pentru mai multa stabilitate în timpul conducerii. Ecartamentul fata a crescut la 1.544 mm (mai mare cu 64 mm), iar ecartamentul spate a ajuns la 1.558 mm (mai mare cu 78 mm), în timp ce ampatamentul de 2.685 mm a fost marit cu 85 mm. Cresterile proportionale ale ecartamentului asigura o stabilitate îmbunatatita.
Suspensia fata este de tip McPherson, cu compensare a sarcinii laterale pentru a reduce frecarea la alunecare. Sub-cadrul frontal asigura o pozitionare mai ferma a elementului de montare al bratelor A inferioare. Bucsele hidraulice – dotari asociate de cele mai multe ori autovehiculelor scumpe – sunt utilizate pentru a asigura un nivel ridicat de izolare si o absorbtie controlata a fortei motrice.
În partea din spate, este utilizata o versiune avansata cu arbore compus (bara de torsiune). Asigurând o reglare permanenta a unghiului de cadere al rotilor, acest sistem de suspensie ofera în plus economie de spatiu si greutate, avantaj important pentru autovehiculele compacte.
Bara de torsiune, cu pereti dubli si profil în forma de U, este atasata bratelor nemotoare printr-un proces patentat de sudare cu arc electric în câmp magnetic. Aceasta tehnologie de productie permite varierea grosimii grinzii si a unghiului de atasare în functie de greutatea motorului si a autovehiculului, facilitând reglarea fina a caracteristicilor de ruliu si de tangaj.
Frânele cu discuri, ventilate în fata si rigide în spate, sunt incluse în dotarea standard a întregii game.
Sistemul de antiblocare la frânare (ABS) a celor patru roti, sistemul de control al tractiunii (TCS) si sistemul electronic de distributie a fortei de frânare (EBD), care controleaza forta de frânare fata-spate, sunt incluse în dotarea standard .
Sistemul electronic de control al stabilitatii (ESC), de asemenea dotare standard , utilizeaza functiile ABS si TCS pentru a contracara cu usurinta manevrele sau deciziile pripite ale soferului. De asemenea, sistemul permite soferului sa mentina controlul autovehiculului în timpul manevrelor de evitare în situatii de urgenta.
Sistemul de directie cu cremaliera si pinion este asistat hidraulic si intervine într-un timp foarte scurt, fiind necesare mai putin de trei rotiri ale volanului pentru a ajunge la capatul cursei.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *