top banci online straine

Noul motor Opel turbo cu 3 cilindri, fabricat in intregime din aluminiu

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul motor Opel turbo cu 3 cilindri, fabricat in intregime din aluminiu

Noul motor Opel turbo cu 3 cilindri, fabricat in intregime din aluminiu   – Noul motor turbo cu cilindree de 1,0 l si putere de 85 kW/115 cp ridica stacheta rafinamentului motoarelor cu trei cilindri   – Primul model din familia complet noua a motoarelor pe benzina cu sistem de injectie directa si cilindree mica va debuta pe Opel ADAM   – Cuplu mai mare, consum de carburant mai mic decât în cazul motorului de 1,6 l   – Galerie de evacuare integrata în chiulasa   – Împreuna cu o cutie de viteze cu sase trepte complet noua, are o greutate cu 30% mai mica decât cea a modelului anteriorO functionare uniforma si silentioasa: motor Opel cu trei cilindri complet nou va avea premiera mondiala în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, IAA. Pe lânga faptul ca este ecologic, motorul turbo pe benzina de 1,0 litri reprezinta un nou standard în materie de rafinament în gama motoarelor cu trei cilindri, datorita nivelului redus de zgomot si vibratii, caracteristici superioare multor unitati de propulsie cu patru cilindri.Dezvoltând o putere de 85 kW/115 cp, aceasta unitate de propulsie de dimensiuni mici genereaza si un cuplu ridicat în gama de turatii reduse, de 166 Nm între 1.800 si 4.700 rpm, în ciuda proportiilor sale. Motorul pe benzina cu injectie directa 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) genereaza, în gama de turatii de functionare, un cuplu mai mare decât motoarele de aceeasi putere, cu cilindree mai mare, în timp ce consumul de carburant este redus cu 20% în comparatie cu unitatea de propulsie Opel actuala de 1,6 litri, cu aspiratie naturala.Urmând sa fie lansat anul viitor pe ADAM, cu o cutie de viteze cu sase trepte, complet noua, motorul turbo de 1 l cu 12 supape este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzina cu trei si patru cilindri, cu cilindree de pâna la 1,6 litri. Tehnologii de ultima generatie precum injectie directa, sincronizarea variabila continua a supapelor si blocul de cilindri din aluminiu, cu greutate mica, reprezinta factorii cheie pentru asigurarea eficientei. Opel estimeaza ca noua familie de motoare va asigura o economie impresionanta de carburant si va reduce emisiile de CO2 la o valoare mult sub 100 g/km.„În dezvoltarea acestui motor de dimensiuni reduse nu am urmarit doar reducerea la minim a consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Am dorit, de asemenea, sa demonstram faptul ca un motor cu trei cilindri poate fi la fel de rafinat ca unul cu patru sau mai multi cilindri”, a declarat dr. Matthias Alt, Chief Engineer Small Gasoline Engines. „Am abordat direct la sursa problemele legate de echilibrare, zgomot si vibratii, tipice motoarelor conventionale cu trei cilindri si suntem convinsi ca vom surprinde în mod placut clientii prin rezultatele obtinute. Este un motor foarte puternic si rafinat cu trei cilindri, care nu face compromisuri din punct de vedere al placerii de a conduce.”Tehnologie germana pentru o acustica de prima clasaInginerii Opel au început proiectarea de la zero, fapt ce a permis implementarea unei serii de masuri pentru a elimina caracteristicile de rulare „defazata” ce au însotit în mod traditional atractia conducerii economice a motoarelor cu trei cilindri.Blocul de cilindri din aluminiu turnat la înalta presiune este proiectat astfel încât sa fie redus nivelul de zgomote transmise prin structura motorului, precum si pentru a reduce greutatea. Rampa de injectie si injectoarele de înalta presiune sunt, de asemenea, izolate structural de chiulasa pentru a reduce la minim transmiterea vibratiilor, iar pompa si conductele de carburant sunt izolate fonic.O alta contributie majora la asigurarea rafinamentului este montarea unui arbore de echilibrare în baia de ulei. Fiind actionat de un lant cu dinti inversati pentru o rulare silentioasa, arborele cu rotatie în sens opus se roteste cu viteza arborelui cotit si are o masa optimizata cu atentie, pentru a compensa vibratiile inerente functionarii în trei cilindri.Alte masuri pentru reducerea nivelului de zgomot includ: capace cu izolare fonica optimizata pentru partea superioara si cea frontala a motorului, izolare fonica a carcaselor galeriei de admisie si ale arborilor cu came; izolarea arborelui cotit prin insertii din fier ale lagarului principal; dinti inversati pentru lanturile de actionare a arborelui cu came; un turbocompresor cu nivel redus de zgomot si o baie de ulei din otel, pozitionata mai jos.Ca urmare a acestor caracteristici de proiectare, noul motor 1.0 SIDI Turbo nu este doar mai rafinat decât alte motoare cu trei cilindri, ci are si o functionare mai silentioasa decât a multor unitati de propulsie cu patru cilindri. De exemplu, în cadrul probelor la acceleratie maxima pe bancul de testare are niveluri de zgomot în toata gama de turatii mai mici decât motoare turbo pe benzina de putere similara, cu cilindree de pâna la 1,6 litri. Rafinamentul acestui motor este atât de avansat încât necesitatea de efectuare a unor izolari fonice suplimentare în interiorul autovehiculului sau de montari complexe ale motorului si sub-cadre este redusa semnificativ.Putere si cuplu mariMotorul 1.0 SIDI Turbo impresioneaza, de asemenea, prin cuplul generat, mai mare decât cel al motorului Opel actual de 1,6 litri, cu aspiratie naturala, dezvoltând aceeasi putere maxima, de 85 kW/115 cp.Galeria de evacuare este integrata în chiulasa din aluminiu printr-o tehnologie de precizia mecanismelor de ceas, chiulasa fiind fixata direct de turbocompresorul cu inertie redusa, racit cu apa. Aceasta montare compacta contribuie la asigurarea unei supraalimentari rapide, pentru o putere ridicata la turatii reduse. Cuplul maxim de 166 Nm de la turatii de numai 1.800 rpm este mai mare cu aproape 30% decât cel generat de motoarele de 1,6 litri la aceeasi turatie.Injectoarele de carburant cu sase orificii ale motorului sunt amplasate central, deasupra fiecarui piston, pentru a asigura o combustie eficienta, iar defazarea celor doi arbori cu came asigura sincronizarea variabila a supapelor pentru o admisie optima a aerului în motor. O pompa de ulei cu cilindree dubla si o pompa de apa comutabila, care este decuplata atunci când lichidul de racire al motorului este rece, pentru a accelera încalzirea, contribuie, de asemenea, la reducerea consumului de carburant.O cutie de viteze cu sase trepte complet noua, cu greutate redusaMotorul 1.0 SIDI Turbo este cuplat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte complet noua, creata special pentru valori medii ale cuplului. Având o greutate proprie de numai 37 de kilograme, aceasta este cu aproximativ 30% mai usoara decât echivalentul sau actual. Este, de asemenea, extrem de compacta, masurând doar 375 mm de-a lungul axei.Asigurând o comutare de calitate superioara, cu o cursa mica a manetei si cu efort redus, noua transmisie înglobeaza multe caracteristici de rafinament implementate recent pe cutiile de viteze Opel de ultima generatie. Acestea includ mecanisme de actionare cu dinti lati, decupati partial asimetric si sincronizatoare cu con triplu pentru treapta întâi/treapta a doua si cu con dublu pentru treapta a treia/treapta a patra. Treapta de marsarier este, de asemenea, sincronizata.Noua cutie de viteze va fi utilizata pentru o gama larga de modele Opel, de la cele de dimensiuni mici la cele subcompacte, cu motoare ce genereaza un cuplu de pâna la 220 Nm. Pentru o eficienta optima a sistemului de propulsie în orice aplicatie, schema treptelor de viteza cuprinde 12 seturi de raporturi de transmisie si sapte raporturi finale de transmisie.Etapa urmatoare a programului de reînnoire a sistemelor de propulsie OpelLansarea motorului 1.0 SIDI Turbo cu noua sa cutie de viteze cu sase trepte este cea mai recenta actiune de reînnoire a portofoliului de sisteme de propulsie Opel, care prevede lansarea a trei familii noi de motoare si a 13 motoare noi în perioada 2012 – 2016, plus o multime de transmisii noi.Programul a început cu lansarea primelor motoare din cadrul noilor familii de motoare pe benzina si diesel de dimensiuni medii. Acestor unitati turbo de 1,6 litri li se alatura acum motorul turbo de 1,0 l, în calitate de prim membru al noii familii de motoare cu cilindree redusa. Toate vor fi fabricate în cadrul uzinei GM din Szentgotthard, Ungaria, unde motoarele pe benzina si cele diesel sunt fabricate pe o linie de asamblare comuna.Noua generatie de sisteme de propulsie Opel este axata pe satisfacerea cererii din ce în ce mai mari a clientilor pentru motoare cu cilindree redusa, care sa asigure scaderea consumului de carburant si a emisiilor de CO2, combinata cu puterea si rafinamentul tipice motoarelor cu cilindree mai mare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *