Noul model compact OPC Opel – cel mai puternic Astra de pana acum

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul model compact OPC Opel – cel mai puternic Astra de pana acum

Noul model compact OPC Opel – cel mai puternic Astra de pana acum   – Motor pe benzina de 2 litri cu sistem de injectie directa, ce dezvolta o putere de 206 kW/280 cp   – Cuplu de 400 Nm, accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, viteza maxima de 250 km/h   – Sasiu exclusivist de înalta performanta cu sistem FlexRide si suspensie HiPerStrut   – Tractiune maxima datorita diferentialului autoblocabil multidisc   – Frâne Brembo cu greutate redusa si performante îmbunatatite datorita rezistentei sporite la temperaturi extreme   – Scaune tip bucket de înalta performanta, certificate de prestigioasa asociatie „AGR”   – Designul puternic al versiunii OPC exprima pasiunea în forma pura si sportivitate la interiorNoua gama de autovehicule Astra de la Opel are acum un nou membru de înalta performanta – puternicul Astra OPC echipat cu un motor de 206 kW / 280 cp – care desavârseste gama OPC, din care mai fac parte modelele Corsa OPC de mici dimensiuni si Insignia OPC de dimensiuni medii. Propulsat de un motor supraalimentat de 2 litri prevazut cu sistem de injectie directa, modelul Astra OPC (Opel Performance Center) atinge un cuplu maxim de 400 Nm si poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde.  Autovehiculul atinge o viteza maxima de 250 km/h. Niciun model Astra de pâna acum nu a fost atât de rapid.Motorul cu patru cilindri genereaza un cuplu maxim cu 25% mai mare decât versiunea anterioara a modelului Astra OPC, dezvoltând, de asemenea, o putere sporita cu 40 cp. Acest lucru înseamna 140 cp/litru, cea mai mare putere per litru furnizata de un autovehicul Opel de serie echipat cu motor pe benzina, comparativ cu valoarea de 120 cp dezvoltata de modelul Astra OPC anterior. Noul motor supraalimentat are la baza cel mai nou motor Opel de 2 litri pe benzina, dezvoltând o putere mai mare cu 30 cp decât acesta. Cu toate acestea, consumul de carburant a fost redus cu 12%, în timp ce emisiile de CO2 scad cu 14% fata de valorile înregistrate de modelul anterior. Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului Astra OPC a fost redus la 189 g/km (fata de 221 g/km la modelul anterior), iar consumul de carburant la 8,1 l/100 km (fata de 9,2 l/100 km la modelul anterior).Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cât mai mari de aer în turbocompresor. În plus, sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a îmbunatati circulatia gazelor de esapament si a spori performanta motorului. Si turbocompresorul a fost îmbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita în mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi.Sasiu de înalta performanta cu sistem FlexRide, suspensie HiPerStrut, diferential autoblocabilOpel a proiectat un sasiu de înalta performanta, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamica laterala si o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280 cp, care genereaza un cuplu de 400 Nm. Sasiul dispune de mai multe elemente importante care îmbunatatesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia fata de înalta performanta (HiPerStrut), sasiul mecatronic FlexRide, diferentialul autoblocabil mecanic multidisc si frânele Brembo.Sasiul FlexRide îi permite soferului sa obtina reactii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de directie si pedalei de acceleratie.  Soferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienta de conducere unica, de înalta performanta. Modul Standard ofera performante înalte si un nivel ridicat de confort pe tot parcursul calatoriilor zilnice. Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifica setarile suspensiei pentru a spori rigiditatea, mareste agilitatea reducând miscarile de ruliu si permite un raspuns direct al sistemului de directie. Pe de alta parte, modul OPC ofera cea mai avansata experienta de conducere: sistemul de directie ofera un raspuns mai direct fata de modul Sport, ca si acceleratia, iar sasiul este setat pentru oferi performanta maxima.Jantele din aliaj de 19”, incluse în dotarea standard, confera autovehiculului un plus de dinamism. În plus, inginerii OPC au reglat sasiul cu mare precizie conform standardelor OPC, modificând amortizoarele si sporind rigiditatea arcurilor si bucselor.În plus, modelul Astra OPC a fost echipat cu un diferential autoblocabil mecanic multidisc pe puntea fata, care transmite un cuplu maxim catre roti. Diferentialul, ce contine mai multe discuri de ambreiaj, reduce patinarea rotii, de exemplu sub actiunea fortelor laterale foarte mari generate la acceleratie sau la schimbarile suprafetei carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe pista de curse. Coordonarea dintre diferential si cuplul de baza static garanteaza un raspuns si o tranzitie armonioase dintre functionarea sub sarcina si rularea din inertie, elimina influentele asupra mecanismului de directie si efectul de auto-directionare la rularea din inertie, asigurând rezerve de tractiune în cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra rotilor.Sistemul de control al stabilitatii ESP din dotarea modelului Astra OPC are trei moduri diferite, care îi permit soferului sa aleaga între un stil de conducere relaxat sau unul dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul standard, care ofera un nivel maxim de siguranta în timpul calatoriilor zilnice. Cel de-al doilea, modul competitiv, ridica pragul la care intervin sistemele automate. În fine, cel de-al treilea mod îi permite soferului sa dezactiveze sistemul ESP, din acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de „mod ESP dezactivat”.Sistemul de frânare a fost special creat pentru a face fata cerintelor de înalta performanta ale modelului Astra OPC, chiar si în conditii de sarcina maxima. Inginerii OPC au echipat autovehiculul cu un sistem de frânare Brembo de 18” prevazut cu amplificator al fortei de frânare si discuri de frâna mai mari de 355 x 32 mm, ventilate, racite suplimentar si perforate transversal si etriere cu 4 pistoane pentru rotile din fata. Modelul Astra OPC utilizeaza, de asemenea, placute de frâna speciale de înalta performanta. Per ansamblu, frânele Brembo se caracterizeaza printr-o rezistenta mai buna la temperaturi ridicate în cazul frânarilor repetate si un raspuns performant în timpul frânarilor lungi ocazionale.Respectând cele mai nobile traditii OPC, autovehiculul a fost testat si reglat fin pe portiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania. Toate autovehiculele OPC sunt testate pe pista de curse „Green Hell”, considerata si în prezent a fi cea dificila si mai solicitanta din lume.  Pista a fost supranumita astfel de pilotul de curse britanic Jackie Stewart. În timpul fazei de dezvoltare, fiecare model OPC este supus unui test de anduranta pe o distanta de 10.000 de kilometri, la viteza ridicata, pe segmentul Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea acestei distante pe pista de curse este echivalenta cu parcurgerea a 180.000 de kilometri pe drumurile obisnuite. Durabilitatea tuturor componentelor autovehiculului testata în aceste conditii extreme asigura un grad maxim de satisfactie a clientilor.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *