Noul Seat Leon Cupra 240 CP
Noul Leon Cupra este pe sosele un automobil in care SEAT a implementat toate cunostintele dobandite in actualul sezon de succes World Touring Car Championship; marca spaniola este in fapt una din favoritele la titlul constructorilor si pilotilor din WTCC. Pentru SEAT, recunoscut pentru automobile sport cu design avangardist si tehnologie de ultima ora, sosirea lui Leon Cupra nu este doar o sursa de satisfactie si mandrie; este esentiala. Noul Cupra marcheaza cateva recorduri: este cel mai puternic model SEAT pana in prezent. Cu 240 CP, noul model se instaleaza in topul celor mai sportive modele ale constructorului iberic. Tehnologia avansata din Leon Cupra impreuna cu sasiul agil sunt gata sa porneasca o revolutie in lumea hot hatch-urilor. Una din caracteristicile de varf ale noii serii Cupra este stilul mai agresiv si puternic in comparatie cu restul gamei. Acesta este si cazul lui Leon Cupra. De la exterior, SEAT Leon Cupra cere atentie. Bara parasoc fata exclusivista are prize mai mari de aer decat in mod obisnuit, in scopul de a furniza un flux de aer suficient pentru a raci motorul de 240 CP. O caracteristica iesita din comun la spatele masinii este partea inferioara a spoilerului finisata in negru, care simuleaza difuzorul de la masina Leon WTCC. Un alt element unic este evacuarea ovala polisata. Inscriptionarea mare CUPRA care apare sub logo-ul din spate, delimiteaza noul model de alte versiuni. Din profil ies in evidenta fenomenalele jante de 7,5J x 18 inch, ca si oglinzile avand carcasa vopsita in culoare negru “ebano”. Dar pentru a te bucura de senzatiile la bordul unei masini sport adevarate, trebuie sa iei loc in postul de pilotaj. Scaunele ultra sport sunt prima caracteristica care capteaza privirea. In fapt, acestea sunt atat de bine profilate incat pot fi considerate precum cele sport de curse. Se ofera un excelent sprijin lateral, iar tetierele sunt incluse in corpul scaunului. A doua caracteristica care delimiteza Cupra de alte versiuni Leon este interiorul negru. Montantii caroseriei si plafonul sunt negre in loc de culoarea obisnuita crem-gri. Combinatia de culori pentru interior corespunde perfect caracteristicilor masinii: frapanta piele perforata de pe volan contrasteaza cu un background rosu, panoul instrumentelor de bord este alb si pedalierul sport este din metal. Fiecare din aceste componente, ca si levierul schimbatorului de viteze, au incrustate logo-ul Cupra. Si acum sa ne intoarcem la caracteristica cea mai importanta a lui Leon Cupra, motivul pentru care clientii vor alege acest model inaintea oricarui altuia: spectaculosul motor 2.0 TFSI de 240 CP. Acesta este cel mai puternic motor instalat vreodata intr-o masina SEAT de serie. Cu acest motor, Leon Cupra atinge performante apropiate de o masina de circuit din WTCC cu o viteza maxima de 247 km/h. Cupra accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,4 secunde. Mai mult, ea acopera primii 1000 metri in doar 26,4 secunde. In ceea ce priveste reprizele, Cupra accelereaza de la 80 la 120 km/h in treapta a cincea in 6,4 secunde. In treapta a sasea aceeasi repriza dureaza 8,2 secunde. Chiar daca performantele sunt de inalt nivel sportiv, consumul este impresionant de redus cu o medie de 8,6 l/100 km. (Performantele si consumul sunt valabile la momentul prezentarii si pot suferi modificari pana in momentul lansarii oficiale). Pentru a asigura un transfer eficient al puterii motorului la sol, elementele de suspensie ale sasiului agil, remarcabile si la SEAT Leon, au fost adaptate special, in timp ce greutatea lor a fost redusa. Servodirectia a fost de asemenea modificata. Toate aceste transformari au ca rezultat o inalta precizie in conducere, asa cum era de asteptat de la cel mai sportiv model al gamei SEAT. Performantele inalte ale lui Cupra necesita frane impresionante – si noul model le ofera, puternicul sistem de franare dispunand de etriere vopsite in rosu. Discurile ventilate pe fata au dimensiunea 345 x 30 mm, mai mare ca la restul gamei. Si daca acest lucru nu este suficient, Cupra poate fi echipata optional cu sistem de franare Brembo si mai performant. Acest sistem cu etriere cu patru pistonase ofera distante de oprire si mai scurte si un regim si mai bun de functionare la solicitari sustinute. O alte caracteristica a lui Leon Cupra realizata de SEAT este distinctivul sunet al motorului. A fost dezvoltat un nou sistem de evacuare SEAT SOUND, pentru ca soferii sa traiasca din plin natura sportiva a lui Cupra. Acest sistem creaza un sunet plin si induce un sentiment de putere, putand fi auzit la turatii mici atat din interiorul, cat si din exteriorul masinii. Acustica sportiva si puterea motorului se accentueaza la acceleratiile de pe loc, la manevrele la viteze mici, accelerari si franari la si de la viteza maxima si la turatii scazute. León Cupra, o adevarata versiune de strada a lui Leon WTCC, arata aptitudinile tehnologice utilizate in proiectarea masinii, dezvoltate si produse de SEAT. In acest moment in Campionatul Mondial de Tursime (WTCC), producatorul din Spania este pe prima pozitie in clasamentul constructorilor cu prototipul SEAT Leon WTCC, in timp ce nu mai putin de cinci piloti ai echipei iberice sunt clasati in primele sapte locuri. Prezentat in avanpremiera pe 18 iulie la Salonul Auto de la Londra, noul SEAT Leon Cupra este asteptat pe piata din Romania la sfarsitul acestui an.