Noul Saab 93X

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Saab 93X
/
30 Views

Noul Saab 9-3X: All-rounderul destept pentru entuziastii activitatilor în aer liber • Un nou membru sportiv si robust al gamei Saab 9-3 • Pentru oameni cu un stil de viata activ, cu activitati în aer liber, care nu-si doresc un Crossover de mari dimensiuni • Liderul de clasa Saab XWD combinat cu BioPower pentru prima data La salonul auto de la Geneva din Martie, Saab va prezenta 9-3X – un nou membru al gamei 9-3 care va fi disponibil începând cu anul de model 2010. Saab 9-3X este o masina universala robusta, proiectata pentru a-i duce pe individualistii activi la începutul aventurii lor. Cu un aspect distinctiv, o caroserie versatila SportCombi, postura înaltata si tehnologie avansata de tractiune integrala, 9-3X ofera eficienta a consumului de combustibil si spatiu de depozitare functional fara a limita tipurile de drumuri circulabile. Este alternativa ideala la masinile crossover sau SUV, mari si grele. Pentru prima data, Saab cupleaza tehnologia motorului BioPower, care poate fi alimentat cu E85, si aclamatul sistem Cross Wheel Drive (XWD). 9-3X este disponibil si cu un motor pe benzina de 2,0 litri. O varianta diesel 1.9 TTiD este disponibila cu tractiune fata. Toate cele trei variante de combustibil alimenteaza motoare eficiente cu patru cilindri, cu turbocompresor pentru un plus de putere. 9-3X întruchipeaza filozofia Tehnologiei EcoPower a Saab, combinând o experienta de sofat dinamica si utilizarea eficienta a resurselor pentru a realiza performanta responsabila. Un farmec aparte Designerii Saab au înaltat sasiul cu 35 mm mai sus decât la modelele SportCombi standard cu tractiune fata, pentru a se descurca pe teren accidentat. Este proiectat special pentru cei care conduc frecvent pe drumuri cu pietris sau nepavate, fara a compromite experienta deplasarii pe asfalt. Saab 9-3X este o masina în acord cu cerintele “mai putin înseamna mai mult” ale clientilor de azi. “9-3X este un all-rounder eficient pentru oricine nu vrea sau nu are nevoie de o masina tip SUV” – spune Simon Padian, proiectant-sef al marcii Saab. “Simplu spus, oferim o gheata de drumetie care face tot ce este necesar cu mai mult confort si stil decât o pereche de bocanci mai grei.” Noile bare de protectie fata si spate au un învelis gri închis granulat, aplicat si pe praguri si pe arcul aripilor pentru protectia acestora în timpul deplasarii pe teren afânat sau noroios. Acest tratament este completat de panouri de protectie cu finisaj din aluminiu mat, în spate curbat în sus spre deschiderea haionului, iar în fata, în forma de aripa sub bara de protectie fata. Acestea sunt în armonie cu dungile decorative de pe partea inferioara a usilor, de culoarea aluminiului mat. Sinele de acoperis negre sunt echipament standard, optional sunt disponibile în varianta cromata. Tevile de esapament duble rotunde, vizibile sunt echipament standard pentru toate optiunile de motorizare. Proiectoarele de ceata înconjurate de un inel cromat confera înca un accent de robustete. Cu noile jante de aliaj de 17 inch cu mai multe spite, caracterul exterior al 9-3X reflecta capacitatea masinii de a se descurca pe orice tip de drum: accidentat sau lin, afânat sau pavat. Pe dinauntru, interiorul 9-3X se bazeaza pe specificatia vârfului de gama, adaugând un finisaj metalic de culoare închisa pe decoratia usilor, torpedou si în jurul schimbatorului de viteze. Scaunele sport unice prezinta tapiterie din piele neagra cu insertii din textil gri. Tractiune totala Inima modelului 9-3X este sistemul revolutonar XWD de la Saab. Este un sistem activ inteligent care distribuie încontinuu cuplul motor între axele fata si spate dupa necesitati, pentru a asigura stabilitate si aderenta optime în orice conditii. Echipamentul include un dispozitiv de transfer al cuplului motor (Torque Transfer Device – TTD) comandat electronic, care variaza distributia fortei între axe. O valva creste sau reduce presiunea hidraulica pe placile de ambreiaj umed în TTD pentru a cupla sau decupla în mod progresiv axa spate. Gradul de alunecare determina câta forta este transmisa rotilor spate. Un diferential spate cu alunecare limitata (eLSD) functioneaza pe baza aceluiasi principiu, distribuind cuplul motor pe axa din spate catre roata cu aderenta mai buna. 9-3X aduce laolalta pentru prima data un motor BioPower turbo de 2,0 litri (210 CP/ 155 kW/ 300 Nm) cu XWD, combinând posibilitatea alimentarii cu bioetanol si tractiunea integrala. Cutia de viteze manuala cu sase trepte completeaza stilul sportiv. Ca parte a strategiei de dimensionare optima a producatorului suedez, masina este disponibila si cu un motor turbo de 2,0 litri pe benzina, cu performanta similara. Motorul pe benzina este prevazut cu transmisie manuala sau automata cu sase trepte. Varianta pe motorina, un motor turbo în doua trepte 1.9 TTiD (180 CP/ 132 kW/400 Nm) cu tractiune fata, emite mai putin de 145 grame de CO2 pe kilometru. Si acest motor va fi disponibil cu transmisie manuala sau automata. Spre deosebire de alte modele, aceasta varianta 9-3X are sasiul înaltat cu 20 mm mai sus decât variantele 9-3 obisnuite cu tractiune fata, mentinând acelasi stil robust. Forma întâlneste functia în portbagaj Indiferent de motorul ales, 9-3X este proiectat pentru a usura încarcarea echipamentului de sport si agrement, combinând forma cu functia. Zona de portbagaj spate, cu o podea joasa, este surprinzator de spatioasa si bine proportionata. Designul compact al suspensiei spate a facut posibila crearea unui spatiu adânc, de forma unei cutii, fara intruziuni, oferind un volum util cu bancheta spate ridicata/pliata de 477/1331litri (VDA). Spatarul banchetei spate, divizat 60/40, contine o trapa pentru schiuri si poate fi pliat fara a fi necesara miscarea partii de jos fixe a banchetei spate. Cu spatarul banchetei spate pliat pot fi transportate chiar si obiecte de 2,5 metri lungime. Spatiul pentru bagaje din spate, complet tapitat, este iluminat de doua lumini interioare montate pe interiorul stâlpilor D. Se acceseaza printr-un haion usor care se deschide pâna la nivelul barei de protectie spate, cu amortizoarele complet înglobate în acoperis pentru a crea o deschidere libera, fara obstacole. Placa de podea neagra modelata, montata în linia podelei nu se zgârie în cazul utilizarii intensive. Facilitatea de depozitare TwinFloor din 9-3X ajuta de asemenea la transportul în siguranta si în ordine a bagajelor si echipamentelor. Sectiunea mediana a podelei se deschide în sus în linie transversala daca se trage de mâner, în asa fel încât muchia din fata se poate fixa în cele doua fante de fixare. În zona principala de încarcare exista si o priza de curent de 12 volti (de exemplu pentru lada frigorifica) si câte un compartiment separat pe cele doua laturi ale podelei, unul prevazut cu un suport modelat petru sticle mari.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *