Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva

Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva • Urmatorul pas în cea mai mare ofensiva de produse noi Saab din toate timpurile• O optiune alternativa distinctiva în segmentul break-urilor premium• Stilul duce mai departe limbajul de design îndraznet al variantei sedan• Registrul de comenzi se deschide în martie, primele livrari catre clienti începând din septembrieTrollhättan, Suedia: Saab Automobile face urmatorul pas în cea mai mare ofensiva de produse noi din istoria marcii prin dezvelirea mult-asteptatului 9-5 SportCombi la Salonul Auto de la Geneva. Elegant si distractiv de condus, SportCombi adauga flexibilitate la mult aclamatele atribute ale sedanului 9-5 si va reprezenta o optiune alternativa distinctiva în segmentul masinilor break mari din clasa premium. Are acelasi aspect îndraznet, inspirat de Aero X, ca si sedanul si prezinta o linie a acoperisului alungita, în panta, culminând într-o luneta cu înclinatie abrupta, flancata de geamurile laterale panoramice specifice Saab. Rezultatul este un break impozant si sportiv, cu o postura joasa si un aspect dinamic si atractiv care nu face niciun fel de concesie necesitatii de a transporta obiecte. Elementele pentru gestionarea inteligenta a bagajelor includ podeaua pliabila adaptabila, sistemul flexibil U-rail de configurare a spatiului în portbagaj si spatiile de depozitare de sub podea cu un compartiment impermeabil pentru obiecte ude. Este disponibil si un hayon programabil, actionat electric. Oferit cu aceeasi gama de motorizari turbo pe benzina, bioetanol si diesel ca si 9-5 sedan, SportCombi este echipat cu sistemul avansat de tractiune integrala Saab XWD si functii avansate cum ar fi controlul adaptiv al sasiului Saab DriveSense, tempomat adaptiv, faruri adaptive Bi-Xenon Smart Beam, acces si demaraj fara cheie, climatizare cu trei zone si afisajul Pilot Head-up Display care proiecteaza informatia pe parbriz ca în avioane.Registrul de comenzi pentru SportCombi se deschide în martie, primele livrari catre clienti urmând a avea loc în septembrie. Acesta va extinde în mod semnificativ atractia noii game 9-5 într-un segment în care Saab, cu traditia sa în proiectarea unor vehicule multifunctionale, s-a bucurat de vânzari ale modelelor break egale în volum cu variantele sedan.„Lansarea 9-5 SportCombi este mult-asteptatul pas urmator în derularea ofensivei noastre de produse noi” – spune Jan Åke Jonsson, director executiv al Saab Automobile. „Un pas care va readuce Saab în segmentul break-urilor mari, unde ne-am impus cu succes în multe dintre cele mai importante piete cu ofertele noastre anterioare.”Caracter sportivProiectat în paralel cu geamanul sau sedan, 9-5 SportCombi are în comun cu acesta acelasi stil îndraznet al botului, la care adauga un aspect cursiv, panoramic al lunetei. Acesta oglindeste tema frontala specifice marcii a liniei 9-5 si îi confera o identitate aparte modelului SportCombi. Linia dramatica, cursiva a acoperisului este extins de un spoiler spate integrat în partea de sus a hayonului. Sinele de acoperis ultra-subtiri montate ca standard nu afecteaza silueta zvelta a masinii. Teme specifice Saab ca stâlpul C puternic, cu extinderea în forma unei crose de hochei a liniei de brâu, sunt combinate cu un contur proeminent al umarului din spate pentru a conferi modelului SportCombi un aspect puternic si dinamic.Hayonul este înclinat înspre fata pentru a sublinia caracterul sportiv al masinii. Acesta este echipat cu o bara optica spate în stil „bloc de gheata” pe întreaga latime a masinii si extinsa pâna la unitatile de iluminare de pe laterale, continuând o tema stilistica specifica Saab întâlnita pentru prima data la 9-5 sedan si crossover-ul 9-4X.Dinamic si functional Platforma de bagaje adânca este complet tapisata si optimizata din punct de vedere al spatiului disponibil si al usurintei de utilizare. Spatarul banchetei spate, divizat în raport 60/40 poate fi rabatat aproape pâna la orizontala, fara a fi nevoie de repozitionarea banchetei sau îndepartarea tetierelor. Fonoizolarea atenta a partii din spate a caroseriei atenueaza zgomotele, vibratiile si rezonanta pentru ca pasagerii sa se bucure de un rafinament al interiorului de acelasi nivel cu al modelului sedan. Cu spatarele rabatate, platforma de bagaje are o lungime de aproape 2 metri (1962 mm) si ofera o capacitate de încarcare adaptabila de pâna la 1.600 litri (527 litri cu bancheta spate în pozitie normala). Peretii laterali ai spatiului de bagaje sunt perfect plate si verticale, pentru a crea un spatiu deschis cu linii elegante, fara colturi greu de folosit sau arce de roata proeminente. Compartimentele din peretii laterali ofera spatii de depozitare convenabile pentru obiecte mici. Patru inele pentru ancorarea bagajelor si o priza electrica de 12 volti sunt de asemenea echipament standard.O sina în forma de U optionala în jurul exteriorului podelei ofera posibilitatea configurarii flexibile a spatiului. Ca si la 9-5 sedan, acesta contine o balustrada adaptabila, telescopica pentru divizarea spatiului de bagaje dupa necesitati, pentru ca obiectele de diferite marimi sa fie separate si tinute la locul lor. Podeaua, cu un mâner în forma de avion specific Saab, se pliaza în mai multi pasi pentru a permite accesul la compartimentele de depozitare de sub podea. Daca este pliata de doua ori, se dezveleste un compartiment suplimentar în cazul masinilor care sunt echipate cu seturi de reparatie a rotii în loc de o mini-roata de rezerva. Un brat de sustinere poate fi extras si agatat pentru a tine podeaua pliata într-o pozitie fixa. Aceasta asigura sustinerea suplimentara a obiectelor depozitate în compartimentul de sub podea, fiind o alternativa flexibila la utilizarea întregii platforme de bagaje.Pe dosul podelei se gasesc doua suporturi pentru depozitarea separatorului U-rail. Acesta contine, de asemenea, cârlige pentru organizarea bagajelor. Un învelis impermeabil din plastic, disponibil optional, poate fi introdus în compartiment pentru a crea o zona separata pentru îmbracaminte uda sau bocanci noroiosi.Daca masina este prevazuta cu o mini-roata de rezerva, aceasta este acoperita de un panou plat care creeaza un spatiu cu înaltimea de 65 mm sub podea – ideal pentru depozitarea separata a obiectelor plate sau de mici dimensiuni.Hayon inteligentPentru si mai mult confort, hayonul este disponibil cu actionare electrica cu telecomanda. Poate fi deschis si închis complet printr-un buton rotativ montat în usa soferului sau un buton de pe brelocul masinii. O placa tactila de pe exteriorul hayonului, deasupra numarului de înregistrare si un buton din tapiseria interioara declanseaza de asemenea deschiderea si închiderea actionata electric. Un mod de functionare programabil poate fi utilizat pentru a ridica hayonul într-o pozitie mai joasa daca nu exista destul spatiu deasupra masinii, de exemplu într-un garaj. Înaltimea pâna la care se deschide hayonul poate fi configurata cu butonul rotativ, care permite si dezactivarea actionarii electrice. Pentru a usura încarcarea portbagajului, hayonul se deschide în jos pâna la nivelul barei de protectie, pentru ca bagajele sa fie ridicate la numai 648 mm. Podeaua platformei pentru bagaje este de asemenea la aceeasi înaltime cu deschiderea hayonului pentru a usura glisarea în portbagaj a obiectelor grele. O lumina îndreptata în jos, montata în hayon si doua lumini laterale mici asigura iluminarea excelenta a spatiului pentru bagaje pe timp de noapte.Un acoperis retractabil al spatiului de bagaje poate fi fixat în canelurile din peretii lateral amplasate în spatele banchetei spate. Acesta ascunde obiectele transportate si dispune de o actionare cu o atingere care permite glisarea capetelor barei de fixate prin canalele dispuse în interiorul stâlpilor D pentru usurarea accesului la platforma de bagaje.