Noul Porsche Cayman R

Noul Porsche Cayman RCayman R – noul model de vârf al coupé-urilor cu motor pozitionat central Premiera în Los Angeles: Cayman R – noul model de vârf al coupé-urilor cu motor pozitionat centralConstructie usoara cu ambitii deosebit de sportiveStuttgart. Alfabetul Porsche a rezervat litera R pentru masini sport foarte speciale: R de la rafinat si radisant- mai ales însa de la rasa pura. Noul Cayman R reuneste aceste atribute, fara a recurge însa la nici un compromis. Mai usor cu 55 de kilograme si mai puternic cu 10 CP decât Cayman S, noul coupé cu motor pozitionat central al Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, este setat întru totul pe dinamica la condus. Cu sasiul sau construit special pentru modul sportiv, ofera o experienta la condus chiar mai precisa decât Cayman S. Cayman R îsi face dubutul mondial astazi la Los Angeles Autoshow. Noul coupé cu motor pozitionat central este propulsat de un motor cu performanta îmbunatatita de 3,4 litri în sase cilindri cu 330 CP (243 KW). Puterea este transmisa în serie catre rotile din spate prin cutia de viteze în sase trepte, care permite o accelerare de pe loc la 100 km/ h în 5,0 secunde. Optional se poate alege si cutia de viteze Porsche în sapte viteze cu dumblu ambreiaj (PDK) care scurteaza durata de accelerare la 4,9 secunde. Cayman R devine si mai puternic în sprint cu un pachet optional Sport Chrono, cu ajutorul caruia sprinteaza în 4,7 secunde la viteza de 100 km/h. Viteza maxima a noului coupé cu motor pozitionat central este de 282 km/h la cutia de viteze normala si 280 km/ h la PDK. Consumul în NEDC este de 9,7 l/100 km la cutia de viteze în sase trepte si de 9,3 l/100 km la PDK. Scopul principal la conceptul lui Cayman R a fost îmbunatatirea repetata a autovehiculului cu doua scaune în ceea ce priveste performanta, dinamica la condus si agilitatea. Cu o greutate proprie DIN de 1.295 kilograme, inginerii de la Porsche au reusit sa reduca raportul dintre capacitate si greutate la 3,9 kilograme per CP, pentru cutia de viteze de serie, si la 4 kilograme per CP pentru PDK. Cele mai importante economii s-au obtinut prin utilizarea componentelor de constructie usoara si prin renuntarea la dotari pentru confort. Optional este disponibila, ca si la 911 GT3/GT3 RS si Boxster Spyder si o baterie Litiu- Ion cu masa redusa. Noul model de top al coupé-urilor cu motor pozitionat central ruleaza pe cele mai usoare roti de 19„, pe care le ofera întregul program Porsche: un set complet de jante cântareste mai putin de 40 kilograme. Determinarea si caracterul purist sunt vizibile deja de la prima vedere. Silueta alungita a caroseriei, care, în comparatie cu cea de la Cayman S, este cu 20 milimetri mai aproape de sosea, în combinatie cu marcantul spoiler spate fix, cu rotile vopsite în argintiu de înalta calitate si cu numeroasele accente sportive din interior si de la exterior asigura o imagine unicat. Farurile conturate cu negru, oglinzi exterioare negre si inscriptia decorativa laterala „PORSCHE“ – în functie de culoarea exterioara la contrast în negru sau argintiu- marcheaza aparitia clasicelor masini sport Porsche. Chiar inscriptia mai sus mentionata a fost si semnul distinctiv al primului Porsche cu denumirea „R“, al lui 911 R din 1967. El a fost construit în scopul sporturilor cu motor într-o serie limitata de 19 exemplare. „R”-ul era un prototip construit pe un coupé de serie cu motor de Carrera 6 cu 210 CP, si cântarea, datorita numeroaselor piese din material sintetic si unei dotari extrem de sarace, 830 de kilograme.