Noul Porsche 911 GT3 RS
Modelul 911 – cea mai sportiva masina de strada
Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, trimite noul model 911 GT3 RS la linia de start. Dezvoltând o si mai mare putere a motorului, cu o greutate mai mica si rapoarte de transmisie mai scurte, precum si elemente de caroserie si suspensie la un standard si mai ridicat, noul model 911 GT3 RS stabileste bazele pentru omologarea versiunii de curse a modelului 911 GT3. Astfel, marca garanteaza un nou succes pe pista de curse, continuând seria de modele 911 sport omologate pentru strada.
„Inima” noului model 911 GT3 RS, grupul motopropulsor, se bazeaza pe motorul deja folosit la modelul 911 GT3. Ca si acesta din urma, grupul motopropulsor RS are acum 3,8 litri în loc de 3,6 litri, si dezvolta o putere sporita, cu rotatii mai rapide si mai dinamice.
Motorul folosit la noul model 911 GT3 RS dezvolta cu 15 cai putere mai mult decât echivalentul sau folosit la modelul 911 GT3, mai exact o putere maxima de 450 cai putere de la grupul motopropulsor aspirat natural si cu rotire rapida. Este vorba despre o putere specifica de peste 118 cai putere la litru de la motorul cu sase cilindri, si anume o cifra extrem de ridicata pentru tehnologia cu aspirare naturala. Spre deosebire de alte motoare de mare performanta, grupul motopropulsor al noului model 911 GT3 RS ramâne complet adecvat pentru utilizarea de zi cu zi.
Noul model 911 GT3 RS vine exclusiv cu cutia de viteze manuala în sase trepte optimizata pentru schimbarea scurta a vitezelor, greutate redusa si eficienta sporita. Pentru a îmbunatati nivelul de performanta a întregii plaje de turatie a motorului si viteza automobilului, cutiile de viteza vin cu un raport de transmisie mai scurt decât al modelului 911 GT3, facând concesii deliberate în ceea ce priveste viteza maxima sporita.
Pentru a îmbunatati si mai mult regimul sport, noul model 911 GT3 RS vine pentru prima oara cu o suspensie PASM dedicata si speciala, cu o punte mai larga nu numai la rotile din spate, ci si la axa fata. Astfel, caroseria noului model 911 GT3 RS este mai lata nu numai în spate, ci si în fata prin utilizarea de protectii suplimentare ale pavilionului rotii.
Axa fata vine cu roti late de 9” cu anvelope sport 245/35 ZR 19, axa spate având roti de 12” si anvelope sport 325/30 ZR 19.
Suporturile dinamice ale motorului din standard servesc si la îmbunatatirea dinamicii la condus la un nivel si mai ridicat. În functie de conditiile de condus, suporturile îsi modifica rigiditatea si efectul de amortizare, îmbunatatind legatura dintre motor si caroserie atunci când se conduce în conditii foarte dinamice.
Mai mult, aerodinamica masinii dezvolta o si mai mare deportanta decât modelul GT3, beneficiind astfel de calitatile masinii pe pista de curse. Calitatile de cursa sunt si motivul pentru care Porsche introduce o noua optiune în 2010, o baterie pe litiu-ion livrata cu masina; înlocuind bateria obisnuita cu plumb si reducând greutatea cu peste 10 kg.
Noul model 911 GT3 RS demonstreaza strânsa relatie cu motorsport-ul prin aspectul dinamic al masinii confirmat de garda sol joasa, noile aripi spate extra late din fibra de carbon cu suporturi special proiectate din aluminiu, tevile duble caracteristice ale tobei de esapament sport, foarte usoare, din titaniu, precum si componentele fata si spate speciale, folosite exclusiv pentru acest model.
În Germania vânzarile noului Porsche 911 GT3 RS vor începe în ianuarie 2010. Pretul de baza este de 122.400 EURO, fara TVA inclus. Data de lansare pe piata si pretul difera în functie de regiune sau tara.