Noul Opel Meriva deschide usa flexibilitatii si ergonomiei
Noul Opel Meriva deschide usa flexibilitatii si ergonomiei
– Sistemele inovatoare consolideaza pozitia de lider a noului model Meriva, datorita nivelului ridicat de flexibilitate si designului ergonomic
– Aspect estetic si functionalitate: portierele cu balamale posterioare FlexDoors faciliteaza accesul în autovehicul
– Eleganta si eficienta ridicata, datorita designului si tehnologiei pline de rafinament
Cea de-a doua generatie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibila si stilata, având totodata un design deosebit de elegant. Este prevazuta cu o serie de functii inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea simpla si flexibila a spatiului interior si care-i confera în acelasi timp caracteristici ergonomice inegalabile.
Odata cu prima generatie a modelului Meriva, lansata în 2003, Opel a creat un nou segment de piata, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un pret avantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, pozitiei înalte a pasagerilor si spatiului interior generos, Opel Meriva si-a mentinut în permanenta rolul de lider în clasa sa, înregistrând cel mai mare numar de vânzari în cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unitati) si fiind în acelasi timp un reper în ceea ce priveste calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scazuta rata de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TÜV în 2007.
Cea de-a doua generatie a modelului Meriva nu traieste din gloria generatiei anterioare, preferând în schimb sa iasa în evidenta prin propriile capacitati. Conceputa si dezvoltata în Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel într-un monovolum dinamic si elegant, în ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotarile flexibile si accesibile ale noului Opel Meriva ofera o noua dimensiune a functionalitatii, caracterului ergonomic si aspectului estetic.
La exterior, autovehiculul prezinta sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevazute cu balamale posterioare, care faciliteaza accesul în autovehicul, o dotare extrem de importanta pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezinta, de asemenea, o premiera pentru un producator auto de serie. Iar suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil optional, este usor de utilizat si nu ocupa spatiu în partea din spate a autovehiculului.
La interior, noutatile sunt complet inovatoare, cu clasa, un versatilitate inovatoare si o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevazut cu sistemul îmbunatatit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spatiu de depozitare marit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consola centrala care ofera spatiu de stocare flexibil, scaune fata cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul sau, dar si scaune fata optionale ergonomice, certificate de experti, care ofera o sustinere optima a spatelui.
Toate aceste dotari ergonomice au convins o asociatie independenta de medici specialisti si terapeuti din Germania ca dotarile speciale ale modelului Meriva au în vedere mentinerea pe termen lung a sanatatii spatelui. Astfel, asociatia Aktion Gesunder Rücken (AGR, „actiune pentru un spate sanatos”) a acreditat sistemul de portiere FlexDoors si sistemul de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, incluse în dotarea standard a noului Meriva, precum si scaunele fata optionale cu numeroase posibilitati de reglare si suportul FlexFix pentru transportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cu atât de multe functii recomandate de specialisti în sanatate.
FlexDoors deschide o noua era în ceea ce priveste accesul în autovehicul
Sistemul unic de portiere spate cu balamale posterioare al autovehiculului Meriva deschide o noua dimensiune a accesibilitatii pentru locurile din spate. Designul portierelor cu deschidere înainte FlexDoors optimizeaza spatiul de urcare si coborâre din autovehicul: acestea se deschid independent de portierele din fata, datorita utilizarii unui montant B sigur si robust, care sporeste rigiditatea si nivelul de siguranta pasiva.
Portierele FlexDoors faciliteaza urcarea în autovehicul si coborârea din acesta fara a fi nevoie de miscari incomode, chiar si în spatii strâmte. Pentru un acces optim, portierele FlexDoors se deschid într-un unghi de pâna la 84 de grade, mult mai larg decât unghiul de 67 de grade al portierelor obisnuite, si sunt prevazute cu mânere rezistente cu utilizare intuitiva, dispuse pe montantul B. Atât ocupantii locurilor din fata, cât si cei ai locurilor din spate beneficiaza de acelasi spatiu generos de acces în autovehicul si de patru unghiuri de deschidere a portierelor.
Sistemul FlexDoors este, de asemenea, deosebit de confortabil pentru parintii care trebuie sa se aplece spre interior pentru a instala un scaun pentru copii sau pentru a fixa centura de siguranta a celor mici. Atunci când portierele din fata si cele din spate sunt deschise simultan, FlexDoors creeaza o zona de siguranta: parintii si copiii pot coborî din autovehicul în acelasi timp, fara a fi separati de o portiera, iar copiii pot fi supravegheati. De asemenea, soferul sau pasagerul din fata poate deschide mai simplu si mai confortabil una din portierele din spate pentru a aseza o haina, o servieta sau o umbrela în spatele scaunului din fata.
FlexDoors adauga, de asemenea, un plus de stil autovehiculului Meriva. Prin intermediul acestui sistem, urcarea în autovehicul si coborârea din acesta sunt mult mai naturale si elegante.
O inovatie în adevaratul sens al cuvântului, sistemul FlexDoors a fost dezvoltat în permanenta începând din 2005, fiind caracterizat prin calitate desavârsita, nivel ridicat de functionalitate, ergonomie si siguranta. Printre altele, inginerii au dezvoltat un sistem mecatronic extrem de sofisticat, patentat, pentru încuierea automata a portierelor, care asigura faptul ca pasagerii sunt întotdeauna protejati în timpul deplasarii.
Noi standarde în materie de flexibilitate la bordul autovehiculului
Noul Meriva are un nivel extins de flexibilitate la bord. Sistemul inovator de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, mostenit de la modelul Meriva anterior, a fost îmbunatatit si rafinat. Pentru deplasarea scaunelor din spate si schimbarea configuratiei acestora sunt necesare acum miscari mai putine si mult mai intuitive. Puteti glisa aceste scaune în spate si înspre partea centrala a habitaclului pentru a crea un spatiu de relaxare mai lat pentru doi pasageri si o zona pentru picioare mai extinsa. Sau puteti glisa scaunele laterale în fata pentru a extinde spatiul de depozitare a bagajelor, chiar si în conditiile în care transportati trei pasageri. Plierea scaunelor pentru a obtine un volum de încarcare a portbagajului de pâna la 1500 de litri este acum mai simpla datorita unui sistem de curele care pot fi manevrate cu o singura mâna. Curelele suplimentare faciliteaza plierea scaunelor din spate atât din habitaclu, cât si din portbagaj.
De asemenea, sistemul FlexSpace permite pasagerilor din spate sa aiba o pozitie de sedere mai înalta fata de ocupantii locurilor din fata, printr-o dispunere tip „amfiteatru”, care sporeste vizibilitatea acestora asupra drumului parcurs.
Compartimentele de depozitare au fost extinse în mod semnificativ peste tot în habitaclu; noul Meriva dispune de un numar total de 32 de compartimente usor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel mai frecvent transportate în interiorul unui autovehicul. Printre acestea, sistemul inovator de consola centrala FlexRail alcatuit din unitati de stocare mobile care gliseaza pe sinele din aluminiu amplasate între scaunele din fata îmbunatateste nivelul de ergonomie al noului Meriva si ofera o cotiera confortabila cu posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost posibila prin amplasarea manetei schimbatorului de viteze într-o pozitie mai înalta si montarea unei frâne de parcare electrice ca dotare standard pentru toate versiunile.
Noile scaune din fata cu proportii generoase au aceeasi structura cu cea a modelelor Astra si Insignia. Gama de reglare a acestora nu a fost egalata de niciun alt autovehicul din segmentul respectiv – 240 mm în fata/spate si 65 mm în înaltime; astfel, persoanele de orice talie si constitutie îsi pot gasi cea mai confortabila pozitie de sedere. În plus, Opel pune la dispozitia clientilor scaunele optionale complet reglabile certificate de AGR si prevazute cu functie suplimentara de înclinare a spatarului, suport lombar si pentru coapse extins si tetiere reglabile în patru directii.
Transpunerea noului design Opel la un autovehicul din clasa monovolum
Meriva perfectioneaza noul limbaj de design expresiv al marcii Opel, în care maiestria sculpturala se îmbina cu precizia germana si reia aceeasi eleganta dinamica si calitate întâlnite la modelele Insignia si la noul Astra.
Linia mai coborâta a acoperisului, partea laterala a caroseriei etalând motivul taisului, caracteristic pentru modelele Opel, si linia curbata a geamurilor din spate îi confera noului Meriva un aspect modern si distinct. Acestea sporesc, de asemenea, vizibilitatea pasagerilor din spate, în special a copiilor.
În interior, senzatia de spatiu generos este sporita de panoul de instrumente arcuit, în forma de aripa, care a fost coborât si deplasat înainte, iar consola centrala înclinata înainte adauga o perceptie sculpturala. Interiorul este disponibil în sase combinatii diferite de culori si finisaje, cea mai larga gama oferita vreodata de Opel pentru un singur model.
Performante cu un consum redus de carburant
Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament fata marit cu 39 mm si un ecartament spate cu 45 mm mai mare decât prima generatie a modelului, pentru o manevrabilitate îmbunatatita si un nivel sporit de confort în timpul calatoriei. Puntile fata si spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind si mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirectia electrohidraulica înlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior. Printre dotarile de siguranta activa standard se numara sistemul de frânare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilitatii si sistemul de control al tractiunii.
Noua gama de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentreaza pe obtinerea unor performante ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor si introducerea functiei de supraalimentare pentru reducerea reala a consumului de carburant, asigurând o calatorie confortabila si echilibrata. Acestea dezvolta o putere de la 55 kW/75 cp pâna la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din aceasta gama respecta norma de emisii Euro 5.
Gama sistemelor de propulsie pe benzina include trei variante ale noii generatii a motorului de 1,4 litri:
* Versiunea de baza de 1,4 litri si o putere de 100 cp este singura unitate aspirata natural cu sincronizare variabila a supapelor pentru o admisie îmbunatatita a aerului. * Noul motor 1.4 Turbo care dezvolta o putere de 88 kW/120 cp si genereaza un cuplu de 175 Nm este introdus în premiera mondiala în dotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cu o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 si consumul de carburant, asigurând în acelasi timp o crestere cu 15% a puterii dezvoltate. * O versiune mai puternica a motorului 1.4 Turbo, care dezvolta o putere de 103 kW/140 cp reprezinta cea mai performanta unitate a gamei. Aceasta genereaza un cuplu de 200 Nm si este echipata cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza. Comparativ cu varianta de 1,8 litri din dotarea generatiei anterioare a modelului Meriva, noul motor 1.4 Turbo asigura o crestere cu 12% a puterii dezvoltate si o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Doua motoare diesel sunt disponibile la lansare:
* Versiunea de baza diesel 1.3 CDTI, care dezvolta o putere de 55 kW/75 cp si este prevazuta cu tehnologia în bucla închisa. Opel este primul producator auto care utilizeaza acest sistem de control pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree mica. Tehnologia permite noului Meriva sa parcurga 100 km cu un consum de carburant de numai 4,9 litri si un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km. * Varianta 1.7 CDTI dezvolta o putere de 74 kW/100 cp si genereaza un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipata cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza, dotare noua pentru autovehiculul Meriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama de motoare mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scazute de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp. Doua variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, vor furniza o putere de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.
Noul campion al flexibilitatii este lider si în ceea ce priveste ergonomia
„Prin intermediul sistemelor de dispunere a scaunelor Flex7 din dotarea modelului Zafira si FlexSpace al autovehiculului Meriva, am creat o noua dimensiune, complet integrata a flexibilitatii la bordul autovehiculului, care în esenta este mai ergonomic decât conceptele flexibile anterioare”, afirma Alain Visser, Vicepresedinte Vânzari, Marketing si Servicii Post-vânzare al Opel/Vauxhall.
„Am dorit sa facem din noul Meriva un campion în materie de ergonomie si flexibilitate în industria de autovehicule. Niciun alt autovehicul nu ofera atât de multe functii inovatoare, inteligente, nu se preocupa atât de mult de confortul pasagerilor sau usureaza într-atât de mult experienta la bord. Desi modelul Meriva este încadrat în segmentul monovolumelor de mici dimensiuni, am dorit sa ne asiguram ca designul, calitatea si functiile acestuia amintesc de cele ale unui autovehicul din clasele superioare, lucru de care suntem foarte mândri”.
Productia de seria a modelului Meriva se realizeaza la Zaragoza, în Spania.