Noul Opel Insignia – revolutie in motorizari si infotainment

Noul Opel Insignia – revolutie in motorizari si infotainment – Motor turbo diesel exemplar de 103 kW/140 cp cu un consum de numai 3,7 l/100 km si emisii de CO2 de doar 99 g/km – Motoare turbo pe benzina noi cu injectie directa de 125 kW/170 cp si 184 kW/250 cp – Noua generatie inovatoare de sisteme infotainment cu tastatura tactila – Noul design al caroseriei si interiorului confera un caracter si mai exclusivist – Atleticul Insignia Country Tourer cu tractiune integrala – Senzatia pura a sportului cu motor oferita de modelul Insignia OPC cu sasiu de ultima generatieNoul Opel Insignia a fost prezentat în premiera mondiala în cadrul Salonului Auto International de la Frankfurt. Modelul de vârf se remarca printr-un interior si mai atragator si un exterior mai stilizat, ducând filosofia de design premiata a marcii Opel, „maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”, la un nivel superior. Noile motoare puternice si extrem de eficiente cu injectie directa, cum ar fi cele doua unitati de propulsie turbo pe benzina si noul turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g se adauga portofoliului vast de motorizari. Noul motor turbo diesel de 2,0 litri se încadreaza în clasa de eficienta A+ datorita acestui nivel scazut de emisii. În cazul modelelor cu patru si cinci usi cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop, ambele variante de putere (88 kW/120 cp si 103 kW/140 cp) consuma doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007), iar modelul Sports Tourer are un consum de 3,9 l/100 km. Prin urmare, modelul Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient motor diesel din clasa sa din punctul de vedere al consumului de carburant. În acelasi timp, inginerii au proiectat o caroserie si mai aerodinamica pentru noul Insignia. Cu un coeficient aerodinamic sub 0,25, modelul Insignia este în prezent cel mai aerodinamic hatchback cu cinci usi din lume.O multime de îmbunatatiri aduse sasiului asigura un confort mai mare si o agilitate sporita. Iar în momentul de fata, pentru modelul Insignia este disponibila o generatie complet noua de sisteme de infotainment. Acestea integreaza multe functii pentru smartphone în autovehicul, ce pot fi actionate simplu si intuitiv prin intermediul tastaturii tactile de pe consola centrala.„De la introducerea sa, peste 600.000 de Insignia au fost construite. Noul Insignia va produce si mai multe emotie, datorita designului mai expresiv, postului de conducere de înalta calitate, modului intuitiv de utilizare a sistemelor de infotainment si unitatilor exceptionale de propulsie, cum ar fi motorul nostru inovator turbo diesel cu emisii de 99 grame/km”, descrie CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann, revolutia modelului. „Vârful nostru de lance este acum si mai sofisticat si mai atragator, dar, înconjurati de toata aceasta eleganta, nu uitati caracteristicile sale definitorii: faptul ca ofera soferului si pasagerilor o experienta de conducere confortabila si sigura, cu tehnologii de ultima ora la un pret foarte atragator. Clientilor care au un stil de viata foarte activ le oferim acum noul Insignia Country Tourer, disponibil în portofoliul nostru. Iar Insignia OPC, modelul nostru cel mai puternic, vârful de gama, va atrage în mod deosebit soferii pasionati de stilul de conducere sportiv.”Eleganta: postul de conducere bine organizat, cu noua generatie de sisteme infotainmentÎn timpul optimizarii postului de conducere, accentul a fost pus pe trei criterii: utilizare simpla, clara si intuitiva, personalizarea ofertei de infotainment si, desigur, confortul si siguranta soferului si pasagerilor, care sunt sporite si mai mult datorita distragerii cât mai putin posibil a atentiei de la trafic.Consola centrala confera o senzatie complet noua de delicatete si rafinament, integrând în acelasi timp numeroase functii si tehnologii de ultima ora. Panoul de comanda a fost simplificat semnificativ. Acesta are acum doar câteva butoane, astfel încât actionarea sistemului de infotainment si, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapida si intuitiva.Noua generatie de sisteme de infotainment pentru modelul Insignia poate fi controlata prin intermediul unui ecran tactil color de 8 inch. De pe ecranul de pornire soferul poate accesa toate functiile principale si submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile pieselor, conexiunea smartphone sau harta de navigatie 3D, prin intermediul butoanelor de pe volan, prin comanda vocala sau cu ajutorul tastaturii tactile revolutionare, care are si o functie de recunoastere a scrisului de mâna. Iar sistemul de infotainment poate fi personalizat, putând fi memorate pâna la 60 de preferinte personale (de exemplu liste de redare, numere de telefon, adrese de navigatie).Panoul de instrumente cu design nou si ecran color de pâna la 8 inch, de înalta rezolutie, asigura intensificarea schimbului de informatii om-masina. Pe lânga valorile clasice, cum ar fi viteza, turatia si nivelul de combustibil din rezervor, chiar în câmpul de observatie al soferului sunt afisate informatii suplimentare referitoare la navigatie, utilizarea smartphone-ului si optiunile audio.Produs de vârf: noua generatie a motorului turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 grame/km si unitatea turbo pe benzina SIDINoul Opel Insignia se afirma si din punctul de vedere al sistemului de propulsie si al sasiului. Desi modelul de dimensiuni medii a primit deja multe premii pentru confortul conducerii, manevrabilitate si tinuta la drum, noua editie îl depaseste. Inginerii Opel au efectuat numeroase îmbunatatiri ale sasiului, inclusiv ale amortizoarelor, barelor antiruliu si sistemului de directie, rezultatul fiind scaderea nivelului de zgomot si vibratii si un confort si mai mare.Portofoliul mare de motoare, extins de curând, este orientat catre performanta si confort, fara a face niciun compromis. Noul Opel Insignia ofera posibilitatea alegerii între trei alternative de propulsie, pe benzina, diesel si GPL (gaz petrolier lichefiat), cu puteri între 81 kW/110 cp si 239 kW/325 cp.Noul Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant si al conducerii ecologice. Noul motor turbo diesel de 2,0 litri, cu putere de 88 kW/120 cp sau 103 kW/140 cp, are emisii de CO2 de doar 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007, fapt care îl plaseaza în clasa de eficienta A+. Modelele cu patru si cu cinci usi, cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop consuma doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km): cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Ambele variante se mândresc, de asemenea, cu un cuplu de exceptie, unitatea turbo diesel de 88 kW/120 cp generând pâna la 320 Nm, iar modelul de 103 kW/140 cp chiar pâna la 370 Nm, datorita unei functii de amplificare automata care este activata la sarcina maxima.Cea mai performanta unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Acest motor diesel de înalta performanta dezvolta un cuplu impresionant de 400 Nm si se distinge prin reactii foarte prompte, precum si o forta de tractiune de exceptie, la o gama larga de turatii, datorita celor doua turbocompresoare secventiale în doua trepte.Cele mai impresionante motoare pe benzina sunt cele doua unitati de propulsie turbo noi cu injectie directa: motorul turbo 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) cu putere de 184 kW/250 cp si cuplu maxim de 400 Nm si motorul turbo 1.6 SIDI complet nou, cu putere de 125 kW/170 cp si cuplu de 260 Nm (pâna la 280 Nm cu amplificare). Ambele dezvolta o putere de exceptie si se mândresc cu o rulare uniforma prin excelenta si un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi combinate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop sau o transmisie automata cu sase trepte de viteza noua, cu frecare redusa. Pe lânga versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibila pe anumite piete si cu tractiune integrala.O alta optiune, extrem de economica, este unitatea de propulsie Insignia 1.4 LPG (gaz petrolier lichefiat) de 103 kW/140 cp, ce genereaza un cuplu maxim de 200 Nm. La fel ca unitatea pe benzina, aceasta respecta cerintele exigente ale viitorului standard de emisii Euro 6.Consumul de carburant extrem de redus este, de asemenea, rezultatul designului optimizat din punct de vedere aerodinamic al caroseriei noului Insignia, ce integreaza multe masuri de reducere a coeficientului aerodinamic. O caracteristica ultramoderna este obturatorul activ de aer din partea frontala pentru modelele diesel de 88 kW/120 cp, 103 kW/140 cp si 120 kW/163 cp. Acest obturator din partea de jos a grilei frontale se închide automat, pentru a preveni patrunderea aerului si crearea de turbulente. Cu toate îmbunatatirile, inginerii de la Opel au reusit sa îi asigure noului Insignia un coeficient aerodinamic extrem de redus, având o valoare sub 0,25, respectiv 0,28 pentru Insignia hatchback si Sports Tourer, acestea devenind astfel cele mai aerodinamice autovehicule de serie din clasa lor.Un stil aparte: elegantul limbaj de design Opel, câstigator al multor premiiNoul Insignia asigura evolutia filozofiei de design Opel, câstigatoare a multor premii, „maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”, în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii. Tema de design îmbina aspiratiile premium si caracterul dinamic cu un aspect inconfundabil al partii frontale, coborâte si late, pentru a accentua postura lata a autovehiculului.Vederea din lateral a noului Insignia hatchback se diferentiaza mai mult ca pâna acum de cea a versiunii notchback, prin designul unic al hayonului si al spoilerului integrat. Linia plafonului modelului cu cinci usi este estompata doar la întâlnirea cu marginea inferioara a spoilerului, pentru a accentua silueta clasica de coupé. În cazul variantei cu patru usi, aceasta continua de-a lungul marginii spoilerului, creând un profil elegant de sedan.Acesta este evocat si în partea din spate, care la noul Insignia are un design mai lat si mai coborât. Bara cromata, ultra-lucioasa, cu logo-ul marcii a fost pozitionata mai jos pe hayon. Aceasta se extinde spre lampile spate, pentru a include functiile pentru marsarier cu aspect subtire. Lampile de pozitie/frâna ale blocurilor optice spate, formate din 2 parti, sunt echipate în totalitate cu LED-uri pentru versiunile hatchback si notchback. Trasatura caracteristica a tuturor versiunilor de caroserie este designul în forma de aripa, specific marcii Opel.Inseparabile: confortul si siguranta merg mâna în mânaNoul Opel Insignia ofera, de asemenea, numeroase tehnologii si functii de siguranta si confort. Acestea includ sistemele de asistenta pe baza de radar si camera video de ultima generatie, de la tempomatul adaptiv si pâna la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala. Tempomatul adaptiv mentine viteza selectata de sofer, si în acelasi timp distanta de siguranta fata de autovehiculul din fata, preselectata individual. În cazul autovehiculelor cu transmisie automata, sistemul frâneaza atunci când este necesar, pâna la oprire completa. Camera video pentru mers înapoi, inclusiv functia de avertizare privind traficul din spate, cea referitoare la schimbarea benzii de rulare si avertizarea privind unghiul mort lateral asigura o vizibilitate optima, în lateral si în spate. Sistemul de iluminare frontala adaptiva AFL+ sporeste siguranta, în special în conditii de vizibilitate redusa sau atunci când este întuneric, prin diverse functii, cum ar fi lumina de oras, lumina pentru drum extraurban, lumina pentru autostrada, precum si iluminarea dinamica si statica în viraje.Noul Opel Insignia ofera cea mai buna protectie posibila a pasagerilor prin intermediul sistemelor standard ESPPlus, ABS cu Controlul stabilitatii în viraje si Sistemul de asistenta la frânare, al dotarilor de siguranta pasiva, cum ar fi airbagurile frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din fata, precum si airbagurile tip cortina în fata si spate. Acest lucru este confirmat si de rezultatele de exceptie obtinute la testele de impact Euro NCAP, modelul Insignia primind calificativul maxim, de cinci stele.