Noul Opel Astra
Noul Opel Astra – Zvelt: cu pâna la 200 de kilograme mai usor – Agil, frugal si tacut: disponibil numai cu motoarele Opel de noua generatie – Design inteligent: dimensiuni exterioare mai mici, mai spatios si mai confortabil la interior – Conectivitate remarcabila: primul model complet nou cu Opel OnStar – Debut în infotainment: IntelliLink R 4.0 compatibil cu Apple Auto si Android CarPlay – Premiera în segment: matrice inteligenta complet-LED IntelliLux LED® – Ajutor inteligent: tehnologii si sisteme de asistenta din segmente superioare – Scaune wellness: functie de masaj, ventilatie si reglare pe latimeOpel si modelele din clasa compacta: aceasta poveste de succes începe cu Opel Kadett în 1936 si va fi continuata de noul Astra, a unsprezecea generatie a compactei de la Opel. Pâna în prezent, 24 de milioane de masini din clasa compacta, Kadett si Astra, au iesit de pe portile fabricilor. Acum, Opel este pregatit sa adauge un nou capitol la istoria bestseller-ului sau. Urmatoarea generatie Astra se bazeaza pe o arhitectura usoara complet noua, care fi condusa doar de motoare de ultima generatie, noul Astra aducând caracteristici cunoscute anterior numai în segmentele superioare. Designul suplu face ca noul Astra sa arate mai atletic decât oricând. Pe scurt, noul Astra combina eficienta cu eleganta si va redefini clasa compacta prin inovatiile sale. Noul Opel Astra îsi va celebra premiera mondiala la Salonul Auto International de la Frankfurt din aceasta toamna (17-27 septembrie).”Trei valori sunt decisive pentru noul Astra – eficienta, inovatie si performanta dinamica”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group. „Inginerii nostri l-au dezvoltat de pe proverbiala foaie alba de hârtie. Noul Astra este cu pâna la 200 kg mai usor decât predecesorul sau, iar designul sau atletic face aceast lucru vizibil si la exterior. Dimensiunile sunt mai mici, dar atât spatiul, cât si confortul au crescut considerabil. Sub capota, Astra va avea numai motoare de ultima generatie. Numeroase tehnologii si sisteme de asistenta din segmentele superioare vor spori confortul si siguranta pasagerilor Astra, în frunte cu asistenul nostru personal în conectivitate si servicii, Opel OnStar, integrarea ultra-moderna a telefonului si noua matrice complet LED inovatoare IntelliLux.”Economii acolo unde conteaza: noua arhitectura a vehiculuiMai usoar, mai frugal, mai agil si, în acelasi timp, chiar mai confortabil – noul Opel Astra îndeplineste toate aceste cerinte datorita programului sau de fitness de succes. Vizionarul Monza Concept, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, a fost mentorul celei de unsprezecea generatii a modelului compact Opel. Potrivit Dr. Karl-Thomas Neumann, fiecare element si fiecare caracteristica de design a conceptului Monza reflecta eficienta. Noul Astra urmeaza riguros aceasta viziune. În functie de model si de nivelul de echipare, va fi cu pâna la 200 kg – dar cel putin 120 kg – mai usor decât predecesorul sau. Arhitectura complet noua a vehicului joaca un rol major în reducerea greutatii. Fiecare componenta are un design compact si integreaza materiale usoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusa cu 20 la suta, de la 357 la 280 kilograme. Masuri suplimentare, legate de sasiu, au dus la înca 50 de kilograme reduse.Rezultatul final al acestui program de fitness: agilitatea si confortul la conducere sunt îmbunatatite în noul Astra. Masina este mult mai receptiva si ofera o experienta generala mult mai directa la condus. Pe scurt, noul Astra este mult mai distractiv la condus decât oricând înainte.Doar ce-i mai bun: cel mai nou portofoliu de propulsoareMotorul de pe noul Opel Astra sustine aceasta afirmatie. Sub capota fiecarui nou Astra va putea fi gasit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variaza de la 70 kW / 95 cp la 147 kW / 200 CP. Toate motoarele diesel si benzina cu o cilindree de pâna la 1,6 litri au trei lucruri în comun: combina cea mai mare eficienta cu o reactie excelenta si functionare lina.Motorul 1.6 CDTI cu o gama larga de puteri ce încep de la 70 kW / 95 CP acopera oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injectie directa (77 kW / 105 CP) este motorul pe benzina de la nivelul de baza. Punctul culminant din portofoliul de motorizari al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injectie directa, o unitate cu patru cilindri din aceeasi familie ca si motorul mai mic, dar puternic de un litru cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debuteza cu 107 kW / 145 CP. Acesta impresioneaza prin raspunsul dinamic si performanta superioara, în timp ce realizeaza reducerea consumului de combustibil. Motorul livreaza un cuplu maxim de pâna la 250 Nm foarte devreme. Puterea maxima este disponibila între 1.800 si 4.000 rpm – conditii perfecte pentru placerea condusului în combinatie cu eficienta. În baza constructiei sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injectie directa adauga mai putina greutate masinii. Doar blocul motor din aluminiu cântareste cu zece kilograme mai putin decât blocul de otel forjat al actualului turbo de 1.4 litri.Designul atletic întâlneste spatiul: simbioza perfecta Astrasi designul noului Astra reda eficienta si, înca o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evolutia filosofiei de design Opel, „maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”, asigura ca noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai usor, mai atletic în loc de o prezenta musculoasa. Logo-ul Opel Blitz amplasat în centrul barei cromate pe grila si „lama” caracteristica ce urca spre spate fac ca noul Astra sa fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se topesc în grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafica. Cel mai semnificativ element de design, stâlpul C divizat, creaza impresia unui acoperis plutitor. Interactiunea dintre lumina si umbra este accentuata de bara transversala orizontala de deasupra logo-ului, ce leaga luminile din spate.Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totala de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul sau. Cu o înaltime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii si eficientei, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30.Mai mic la exterior, dar mai mare pe dinauntru – inginerii Opel sunt responsabili pentru închiderea cu succes a acestui cerc. Ampatamentul a fost redus cu doi centimetri, dar valoarea spatiului interior a crescut. În combinatie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 de milimetri la picioare. În plus, distanta dintre scaunele din fata si spate a fost crescuta – aceasta îmbunatateste confortul la drum si senzatia de spatiu. Cabina de înalta calitate si panoul de instrumente transfera perfect estetica designului exterior la interior, aducând astfel o noua generatie a designului interior, introdusa pe noul Astra. Acesta se caracterizeaza printr-o imagine mai clara, de asemenea reflectata de numarul redus al elementelor de control si butoanelor, împreuna cu ecranul tactil color de dimensiune mare.