Noul Opel Astra primeste cinci stele la testele de siguranta Euro NCAP
• Siguranta extraordinara: noul Astra respecta criterii de testare foarte dure • Tetierele active ofera cel mai ridicat nivel de protectie din domeniu împotriva leziunilor cervicale la impactul din spate• Performanta remarcabila la testele de impact, datorita cabinei extrem de rigide
Rüsselsheim. Euro NCAP, organizatia europeana de evaluare a nivelului de siguranta al autovehiculelor noi, a acordat noului Opel Astra cinci stele pentru siguranta – cel mai mare punctaj conferit în baza noilor reglementari stricte intrate în vigoare în acest an.
Euro NCAP a oferit tetierelor active Astra cel mai mare scor acordat vreodata; acestea protejeaza împotriva leziunilor cervicale la impactul din spate, fapt deosebit de important, deoarece acestea reprezinta cele mai des întâlnite leziuni suferite de ocupanti în coliziunile din spate. Sistemul de tetiere active al Opel, parte integranta a scaunelor marcii, cele mai performante modele în domeniu, constituie în sine o inovatie tehnica. Acesta este complet reversibil, nefiind necesara resetarea la dealer dupa o coliziune din spate.
Euro NCAP a lansat acum un sistem de punctaj general, ajungând pâna la maxim cinci stele. Numarul de stele reflecta gradul de performanta în patru categorii: protectia adultilor, siguranta copiilor, protectia pietonilor si sistemele de asistenta pentru siguranta. Scorul este calculat evaluând punctele obtinute la cele patru categorii, asigurându-se în acelasi timp luarea în calcul a fiecarei sectiuni
Astra a primit un punctaj foarte bun pentru protectia asigurata pasagerului din fata în cazul unui impact frontal. NCAP a acordat de asemenea puncte suplimentare pentru ca sistemul electronic de control al stabilitatii Controlplus, o tehnologie computerizata care îmbunatateste stabilitatea autovehiculului prin detectarea si minimizarea deraparilor, constituie o dotare standard la toate variantele de modele oferite în toate cele 27 de tari care utilizeaza clasificarile Euro NCAP, precum si în Norvegia si Elvetia.
„Opel concepe, proiecteaza si construieste unele dintre cele mai sigure autovehicule din lume. Nu este o opinie, ci un fapt confirmat de organizatii independente de evaluare a nivelului de siguranta,” a declarat Hans Demant, director executiv la Adam Opel GmbH.
Structura caroseriei si sistemele de retinere a ocupantilor în cadrul modelului Astra sunt pregatite sa faca fata standardelor actuale si viitoare de siguranta la impact, atât celor europene cât si celor din orice zona a globului, oferind o protectie optima în situatii de viata reale.
Printre numeroasele functii de siguranta ale modelului Astra se numara noile pretensionatoare duble avansate pentru centuri de siguranta, care ajuta la prevenirea accidentarilor, întrucât mentin pozitia coapselor ocupantilor în timpul unui accident, eliminând nevoia de airbaguri pentru genunchi costisitoare si grele si oferind mai mult spatiu de depozitare.
Alte echipamente de siguranta pasiva din dotarea Astra sunt cele sase airbaguri, sistemul inteligent de avertizare pentru purtarea centurii de siguranta si o functie de dezactivare a airbagului pentru pasagerul din fata, care permite utilizarea în siguranta a scaunelor pentru copii în fata. Dotarile de siguranta mai includ ABS cu numeroase functii de asistenta, controlul tractiunii, sistemul ESPPlus de ultima generatie, luminile de frâna adaptive, sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFL+) si camera video Opel Eye.
Compartimentul pentru pasageri extrem de rigid contribuie la performanta remarcabila la testele de impact
Siguranta pasiva începe la noul Astra cu o celula de siguranta rigida pentru pasageri care este fabricata în principal dintr-un tip de otel de înalta rezistenta, proiectat de inginerii Opel pentru a asigura cea mai mica deformare si cea mai mare rata de conservare a spatiului posibile în caz de accident. Zona din fata si cea din spatele cabinei sunt înconjurate de zone de deformare care, în cazul unei coliziuni, protejeaza într-un mod sigur si controlat.
Partea din fata are un design cu trei directii de sustinere a sarcinii, incluzând subcadrul sasiului, care poate rezista la impact chiar si în coliziunile frontale la viteze mari, distribuind energia produsa în accident. Pentru protectia la impacturile laterale, caz în care ramâne putin spatiu de manevra pentru a proiecta o zona de deformare corespunzatoare, structura laterala rigida a caroseriei este conceputa pentru a distribui sarcinile. Portierele sunt construite din traverse ranforsate din otel ultra-rezistent, care sunt acum montate în diagonala, pentru ca montantul B, construit din otel de cea mai mare calitate, pragul lateral, podeaua si traversele plafonului sa conlucreze pentru a distribui sarcina.
Inginerii au lucrat de asemenea la îmbunatatirea continua a protectiei pietonilor, prin integrarea de spatii adecvate pentru toate zonele rigide de sub capota si prin utilizarea unei capote care ofera atât rigiditate, cât si protectie pentru capul pietonilor la impact. Modelul Astra a obtinut punctajul maxim NCAP pentru o subcategorie datorita barei de protectie fabricate din materiale din spuma care absorb energia, ce protejeaza împotriva accidentarilor gambelor pe aproape toata latimea autovehiculului.
Siguranta copiilor
Astra a obtinut punctaj maxim la testele NCAP de protectie a unui manechin ce reprezinta un copil de 3 ani, în cazul coliziunile frontale si laterale. Acest nivel este atins, în parte, datorita Scaunelor pentru copii Opel special concepute, care protejeaza atât la impact frontal, cât si în cazul unei coliziuni laterale. Pe lânga sistemul de fixare ISOFIX, Scaunele pentru copii Opel sunt prevazute standard cu o curea suplimentara top tether, astfel încât scaunul sa fie ancorat în siguranta de spatarul scaunului din spate. Echipamentele ISOFIX pentru scaunul pentru copii sunt montate pe scaunele laterale din spate. Airbagul pasagerului din fata poate fi dezactivat, astfel încât scaunele pentru copii pot fi utilizate în siguranta si pe locul din fata.
Strategie coerenta de siguranta
Inginerii Opel au sincronizat sistemele de siguranta activa si pasiva ale modelului Astra, pentru a obtine o strategie de siguranta coerenta. Multe dintre aceste tehnologii de ultima generatie stabilesc standardele în clasa compacta, asigurând cel mai înalt nivel de siguranta posibil.
Functiile de asistare a soferului includ: • Sistemul avansat de iluminare frontala (AFL+) cu functie de iluminare în viraje regleaza în mod automat fasciculul farurilor autovehiculului în functie de conditiile meteorologice si de drum. AFL+ are noua functii, pentru ca soferii sa aiba o vizibilitate mai buna asupra carosabilului, de exemplu în viraje sau la conducerea pe un drum de tara în timpul noptii. • Opel Eye – un sistem de avertizare la parasirea benzii de deplasare si de recunoastere a semnelor de circulatie (în prezent nu este disponibil pe modelele pentru România)• Control automat al iluminarii
Sistemele de siguranta activa, care asigura modelului Astra o manevrare si un control excelente pentru a preveni producerea accidentelor, includ: • Sistemul electronic de control al stabilitatii Controlplus, care intervine asupra a maxim trei roti. • FlexRide, sasiul mecatronic Opel cu Tehnologie adaptiva de control al stabilitatii ajuta autovehiculul sa se adapteze automat la conditiile de conducere predominante • Sistemul de asistare la frânare Brake Assist• Sistemul de control al tractiunii, care intervine asupra motorului si frânarii
Pe lânga compartimentul rigid pentru pasageri si cele sase airbaguri, Astra prezinta si alte dotari de siguranta pasiva: • Tetierele active previn leziunile cervicale• Pretensionatoare duble pentru centuri de siguranta • Limitatorul de sarcina elibereaza centurile de siguranta pentru a limita presiunea pe piept• Sistemul de eliberare a pedalei reduce pericolul de ranire a picioarelor soferului• Rampele anti-alunecare de pe toate scaunele previn deplasarea utilizatorilor pe sub centurile de siguranta• Coloana de directie ce absoarbe energia
Sistemele de siguranta si de avertizare: • Lumini de frâna adaptive avertizeaza autovehiculele care se deplaseaza în spatele modelului Astra în situatiile în care trebuie sa frâneze urgent sau daca sistemul de frânare antiblocare intervine la viteze de peste 30 km/h. • Dezactivarea automata a pompei de alimentare previne scurgerile de carburant în caz de accident • Indicatorul de avertizare se activeaza automat dupa impact • Activarea automata a iluminarii interioare asigura iluminat imediat pasagerilor si echipelor de interventie