Noul Opel Astra – caracteristici aerodinamice excelente pentru eficienta maxima

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Opel Astra – caracteristici aerodinamice excelente pentru eficienta maxima
/
416 Views

Noul Opel Astra – caracteristici aerodinamice excelente pentru eficienta maxima   – Cel mai aerodinamic Astra de pâna acum: coeficient aerodinamic remarcabil, de numai 0,285   – Design inteligent: dimensiunile mai compacte reduc coeficientul aerodinamic   – Atentie la detalii: spoilerul spate, montantul C si partea inferioara a caroseriei au fost optimizate   – Eficienta sporita: caracteristicile aerodinamice excelente se îmbina cu motoarele de ultima generatie Mai usor, mai economic si mai agil – noul Opel Astra reprezinta un salt important în procesul de dezvoltare si doreste sa atinga eficienta maxima. Designul si structura autovehiculului stabilesc, de asemenea, noi standarde în materie de aerodinamica si continua un avantaj Opel clasic – la lansarea sa în 1984, Kadett E GSi era cel mai aerodinamic model sedan din lume, cu un coeficient aerodinamic de 0,30. Caracteristicile aerodinamice excelente sunt strâns asociate cu valorile reduse ale consumului de carburant – un alt punct forte Opel traditional.Un alt avantaj esential al noului Astra sunt dimensiunile sale mult mai compacte fata de cele ale modelului anterior. Acesta este cu circa 2,5 cm mai coborât si cu 0,5 cm mai subtire, având inclusiv rotile mai subtiri. Însa pentru a atinge performante aerodinamice maxime a fost nevoie si de un nivel înalt de precizie si atentie la detalii. Inginerii au acordat o atentie deosebita liniei plafonului, montantului C si constructiei partii inferioare a caroseriei. Rezultatul este elocvent: noul model Opel compact se numara printre cele mai aerodinamice din clasa sa, având un coeficient aerodinamic de 0,285.„Noul Astra este acum mai aerodinamic ca niciodata. Coeficientul sau aerodinamic este mai bun decât cele mai bune valori obtinute de modelul anterior. Am obtinut câteva date importante în urma testelor pe care le-am desfasurat în tunelul aerodinamic ultramodern al Universitatii din Stuttgart cu care colaboram de mai multi ani”, a declarat Reiner Weidemann, directorul departamentului de aerodinamica din cadrul Opel. „Acestea ne-au ajutat sa facem din noul Astra cel mai aerodinamic autovehicul compact produs vreodata de Opel”.Designul si structura autovehiculului: noi standarde în materie de aerodinamicaMai suplu, mai inteligent si mai inovator ca niciodata – noul Astra este simbolul eficientei absolute si reflecta urmatoarea etapa în evolutia filosofiei de design a marcii Opel, „Maiestria sculpturala întâlneste precizia germana”. Din punct de vedere aerodinamic, acest lucru se traduce prin: noul Astra are un coeficient aerodinamic de 0,285 cu aspectul sau atletic si dinamic, alaturi de multe alte masuri luate la partea superioara si cea inferioara a caroseriei. Noul Astra are o lungime totala de 4,37 m, fiind cu circa 5 cm mai scurt decât modelul anterior. Înaltimea a fost redusa cu 2,5 cm pâna la 1,48 m, iar latimea cu 0,5 cm pâna la 1,81 m. Aceste dimensiuni au un impact pozitiv si asupra caracteristicilor aerodinamice, cu o sectiune transversala de circa 0,642 m2 (fata de 0,770 m2 în cazul modelului anterior), si, în consecinta, asupra consumului de carburant.Totusi, arta obtinerii unor performante aerodinamice exemplare se concentreza pe atentia acordata detaliilor. Inginerii au decis sa lase acoperisul sa „curga” lin înspre partea din spate a autovehiculului, pentru a reduce rezistenta la înaintare. Spoilerul spate delicat are rolul unei margini de separare eficiente, care taie fluxul de aer în partea superioara fara a crea curenti de aer neplacuti. Chiar si montantul C cu marginile sale mici a fost conceput pentru a directiona fluxul de aer într-un mod mai eficient decât în cazul modelului anterior Astra, reducând astfel coeficientul aerodinamic.Inginerii au reusit sa aduca noi îmbunatatiri prin reproiectarea partii inferioare a caroseriei. Spre deosebire de multi alti producatori auto, Opel a hotarât sa nu foloseasca panouri pentru întreaga parte inferioara a caroseriei. În schimb, toate componentele au fost examinate si reproiectate pentru a asigura un flux mai bun de aer. Partea inferioara a caroseriei are acum structuri si un suport pentru baterie aerodinamice, noua punte spate este mai ridicata fata de cea a modelului Astra anterior, nemaiconstituind astfel un obstacol pentru aerul directionat sub autovehicul. Toate aceste masuri joaca un rol esential în obtinerea valorilor aerodinamice exemplare. În cifre, cea mai ecologica versiune a modelului Astra anterior avea un coeficient aerodinamic de 0,325. Versiunea de baza a noului Astra are un coeficient aerodinamic remarcabil de numai 0,285. Chiar si modelul diesel cu transmisie automata din noua generatie, cu jante de 18″, este mai bun din acest punct de vedere decât cea mai aerodinamica versiune a modelului anterior, cu un coeficient aerodinamic de 0,31. Si aceasta nu este totul – în viitor este planificata constructia unei versiuni ecoFlex si mai aerodinamice si mai economice.Eficienta dubla: caracteristicile aerodinamice excelente se îmbina cu motoarele de ultima generatieDecizia asumata de a nu folosi panouri pentru întreaga parte inferioara a caroseriei a dus si la reducerea greutatii si, în consecinta, a consumului de carburant si a costurilor de productie. Avantaje cu un impact pozitiv asupra pretului, un lucru de care clientii pot profita.Si având în vedere faptul ca noul Astra va fi propulsat de un motor de ultima generatie cu puteri cuprinse între 70 kW/95 cp si 147 kW/200 cp, clientii au numai de câstigat. Toate motoarele din noua generatie combina performantele excelente si consumul redus de carburant cu reactii rapide, având în acelasi timp o functionare uniforma si un nivel redus de zgomot. De exemplu, noul Astra echipat cu motorul turbo de 1,0 l si transmisia Easytronic 3.0 este cel mai economic motor pe benzina din clasa sa. Eficienta specifica Astra!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *