Noul Opel Agila

• Concept: automobil mini-monovolum cu cinci usi si cinci scaune separate • Functionalitate: versatil datorita detaliilor practice • Stil: proportii echilibrate, linii distinctive • Propulsie: doua motoare pe benzina, un motor turbodiesel, transmisie automata “Noua Agila se comporta bine în toate situatiile. Datorita sasiului agil si celor trei motorizari puternice ce se mândresc cu un consum si emisii de CO2 reduse, automobilul asigura un sofat agreabil.” Hans Demant, Director General, Opel Cu cinci usi si cinci locuri, noul Opel Agila nu este doar la fel de practic precum predecesorul sau, care s-a vândut în peste 440.000 de unitati, ci are acum un design mult mai agil si mai dinamic. Noul automobil mini-monovolum Opel vine în Romania în septembrie. Este caracterizat de proportii echilibrate, curbe line si un aspect distinctiv al partilor laterale. Pasagerii au o pozitie de sedere înalta cu trunchiul la verticala, iar înaltimea pavilionului a fost redusa în mod dinamic, acesta coborând într-un arc lin spre spate. Acest element ajuta la obtinerea unui coeficient aerodinamic al automobilului Agila de 0,32, o cifra relativ redusa pentru un automobil de asemenea dimensiuni. Automobilul urban este acum cu douazeci de centimetri mai lung, cu sase centimetri mai lat, dar cu sapte centimetri mai scund decât predecesorul sau. Design: Farmec distinctiv în interior si în exterior Automobilul Agila a fost întotdeauna practic. Dar obiectivul pentru a doua generatie Agila a fost si mai mare: „Am dorit sa conferim celui mai mic automobil al nostru mult mai mult farmec fara a-i compromite functionalitatea,” declara proiectantul sef Uwe Müller în descrierea fazei de concepere a noului Agila. „Cu alura sa îndrazneata, noual Agila se încadreaza perfect în portofoliul curent de modele Opel.” Partea frontala beneficiaza de o stilizare tipica Opel. Cu farurile rotunde integrate în blocurile optice în forma de migdala ce aduc aminte de noul Corsa, Agila vede lumea cu „ochii” larg deschisi. Alte elemente de design Opel includ barele ascutite de protectie fata si spate, precum si protuberanta tipica de pe capota. Partea posterioara poseda, de asemenea, câteva elemente rotunjite. Pozitionarea blocurilor optice verticale înguste a permis proiectantilor sa creeze un hayon mare ce faciliteaza încarcarea. Aspectul partii posterioare este accentuat suplimentar de lampile cu forma sferica. Agila se mândreste cu o gama larga de culori vii si stiluri moderne. Acest fapt creeaza o ambianta interioara evidentiata de spatiul generos din partea superioara a habitaclului. Pozitia de sedere înalta oferita de versatilul automobil cu cinci locuri asigura o vizibilitate adecvata iar maneta schimbatorului pozitionata ergonomic si volanul reglabil cu taste de comanda asigura o utilizare usoara. Turometrul este pozitionat separat pe panoul de instrumente. Toate celelalte afisaje informative sunt furnizate prin instrumente rotunde, distinctive, de mari dimensiuni. Piata: perspective excelente pentru noul Agila Pozitionat în segmentele de crestere automobil urban si automobil de clasa mica monovolum, noul Agila are perspective de piata excelente. În 2006, aproximativ 1,1 milioane de clienti din Europa de Vest si Europa Centrala au achizitionat un automobil urban, acest segment reprezentând 6,5 procente din piata auto europeana. Cercetatorii de piata considera ca acest segment va cunoaste o crestere puternica din 2008, anticipând vânzari de 1,3 milioane de unitati. Segmentul mini-monovolum în sine indica o crestere si mai impresionanta. În ultimii zece ani, aceasta categorie de autovehicule a crescut de la, practic, un nivel aproape inexistent la un volum de aproximativ 750.000 de autovehicule pe an. Si prognozele pentru urmatorii opt ani anticipeaza o crestere cu mult peste un milion de înmatriculari, ceea ce ar însemna o cota de piata de 5,5 procente. Modelul Agila completeaza gama de automobile monovolum Opel ce include, de asemenea, modelele de succes Zafira si Meriva. Deoarece noul Agila este si foarte atractiv, femeile tinere sau cu suflet tânar sunt primul , dar nu si singurul, grup tinta al Opel. „Acest automobil mini-monovolum modern este perfect adecvat stilurilor de viata urbane, deoarece combina dimensiunile compacte cu un exterior stilat, niveluri înalte de functionalitate si un sofat agreabil,” declara Alain Visser, director de marketing principal al General Motors Europe. Automobilele monovolum: segment de autovehicule ce îsi continua succesul european Designul monovolum continua sa se bucure de un succes deosebit în portofoliul de modele Opel: 20 de procente din toate autovehiculele Opel vândute sunt automobile monovolum. Chiar înainte de lansarea pe piata a noii Agila, Opel era înca din 2003 lider de piata în segmentul modelelor monovolum în Europa, cu aproape 335.000 de modele Zafira si Meriva vândute în 2007. Zafira s-a situat, de asemenea, în fruntea segmentului de automobile cu sapte locuri, cu aproape 195.000 de înmatriculari si Meriva a fost cel mai bine vândut automobil monovolum de clasa mica, cu 140.000 de înmatriculari. Caroseria: automobil cu cinci locuri separate cu flexibilitate de top Cu cinci locuri separate, cinci centuri de siguranta cu fixare în trei puncte si cinci usi standard, Agila ofera spatiu suficient pentru familie si prieteni. Acest model reprezinta, de asemenea, o exceptie într-un segment de autovehicule plin de automobile cu patru locuri si trei usi. Ocupantii automobilului Agila nu experimenteaza senzatia de automobil mic, multumita în parte si masurilor extinse de reducere a zgomotului din habitaclu. Pozitia de sedere confortabila, usor ridicata, cu trunchiul la verticala, permite o vizibilitate excelenta iar pavilionul înaltat joaca de asemenea un rol important în senzatia placuta de spatiu la bord. Chiar si adultii asezati pe locurile din spate nu se simt înghesuiti. Capacitatea standard a modelului Agila pâna la hayon este de 225 de litri, spatiu suficient pentru un carucior, de exemplu. Rotirea unui mâner rabateaza scaunul banchetei din spate, sporind volumul de încarcare la cifra impresionanta de 1050 litri – o valoare de top în acest segment. Bancheta din spate si spatarul acesteia sunt fractionabile 60:40. Rabatarea unei sectiuni a spatarului banchetei coboara de asemenea perna locului corespunzator pentru a crea o suprafata de încarcare complet plata. Ca automobil urban, acest model ofera, de asemenea, o multitudine de compartimente si casete. Dotare: sistemul ABS precum si airbagurile frontale sunt dotari standard În Romania, noua Agila va fi disponibilla în varianta Enjoy, având dotari generoase: • radio CD cu MP3 • comenzi sistem audio pe volan • computer de bord • ABS • airbag-uri sofer si pasager • proiectoare ceata • închidere centralizata cu telecomanda • geamuri electrice fata • servodirectie • coloana de directie reglabila pe înaltime • scaun sofer si pasager reglabil pe înaltime • bancheta rabatabila 60/40 • oglinzi si mânere usi exterioare în culoarea caroseriei • computer de bord • elementele de montaj pentru sistemul de fixare a scaunelor pentru copii ISOFIX • dezactivare airbag • avertizare decuplare centura de siguranta • jante otel 185/60 R15 • suport ochelari pentru sofer • buzunar pentru harta în spatele scaunului soferului • spatiu portbagaj, aditional Motorizari: Opel Agila este sprinten si economic Doua motorizari pe benzina sunt lansate în premiera pentru noul Agila. Furnizate de partenerul Suzuki, acestea împart acelasi design: blocul motorului si chiulasa din aluminiu si doi arbori cu came în cap. Motorizarea de baza consta dintr-un motor pe benzina cu trei cilindri de un litru. Motorul cu patru supape produce 48 kW/65 CP si propulseaza automobilul Agila la o viteza maxima de 160 km/h. Motorul Agila de 1,2 litri pe benzina are patru cilindri ce produc 63 kW/86 CP si accelereaza de la zero la 100 km/h în 12,3 secunde. Agila 1.2 atinge o viteza maxima de 175 km/h (valori pentru versiunea cu transmisie manuala cu cinci trepte). Acest motor va fi în curând disponibil si cu o transmisie automata optionala cu patru trepte – o alternativa atragatoare în special pentru sofatul în mediul urban. Maestrul în economia de carburant între motorizarile Agila este motorul turbodiesel cu rampa comuna de 1,3 litri. Dezvoltat de GM Powertrain, motorul diesel este un adevarat multitalent, oferind, de asemenea, o alternativa interesanta pentru modelele Corsa si Astra. Cu acest motor, noul Agila produce 55 kW/75 CP, atinge o viteza maxima de 165 km/h si accelereaza de la zero la 100 km/h în 13,9 secunde. Eficientul motor diesel Agila (cuplu maxim de 190 Nm) este si foarte economic, consumând în medie doar 4,5 litri la 100 km. Acest consum corespunde unei emisii de 120 g CO2/km. Consumul: Agila se situeaza pe o pozitie fruntasa în comparatiile internationale cu doar 120 g CO2 Noul Agila – cu motorul pe benzina de 1,0 litri sau motorul diesel de 1,3 litri – respecta limita de emisii de 120 g CO2/km, ceea ce antreneaza avantaje la impozitare în mai multe tari europene. Automobilul cu cinci locuri economic si spatios obtine aceasta valoare fara a utiliza tehnologie hibrida suplimentara si, în consecinta, costisitoare. Împartind cifra de emisii de CO2 la cinci pentru cele cinci locuri pentru pasageri ale modelului Agila situeaza automobilul aproape de vârful listei automobilelor celor mai economice: cu doar 24 g/CO2 per kilometru si loc, un automobil Agila 1.0 sau 1.3 CDTI este remarcabil de ecologic. Si, spre deosebire de modelele concurente, acest nou Opel bine dotat este un automobil cu cinci locuri complete. Modelul Agila 1.2 este caracterizat, de asemenea, de un consum economic de carburant si emisii reduse: un consum mediu de 5,5 litri la 100 km corespunde unei emisii de 131 g/CO2 per kilometru sau 26,2 g/CO2 per loc. Sasiul: Agila este acum mult mai agil „Faceti Agila si mai agila – acesta a fost obiectivul clar în timpul dezvoltarii sasiului, pentru a transpune noul aspect dinamic în agilitate corespunzatoare,” declara directorul tehnic Agila Marcus Lott. Sasiul modelului Agila, ce contine brate în A si suspensii McPherson în fata si suspensii spate semi-independente, este conceput pentru un sofat agreabil. Sistemul ABS figureaza ca dotare standard. Optional, se poate opta si pentru programul electronic de stabilitate (Electronic Stability Program (ESP)) si airbaguri tip cortina.