Noul Mercedes-Benz Sprinter 2013
Noul Mercedes-Benz Sprinter• Noi sisteme de siguranta în premiera mondiala • Primul autovehicul comercial din lume care respecta viitorul standard de emisii Euro VI• Cel mai economic autovehicul comercial usor din clasa sa• Exteriorul si interiorul beneficiaza de numeroase îmbunatatiri• Testat pe trasee de milioane de kilometri, Sprinter va fi lansat la începutul lunii iunieO întreaga clasa de autovehicule comerciale usoare a primit numele sau: în întreaga lume, Mercedes-Benz Sprinter este sinonim cu autovehicule comerciale cu o masa maxima adimisa de 3.5 tone. Sprinter a fost întotdeauna lider în clasa sa în ceea ce priveste inovatia, iar acum demonstreaza înca o data acest lucru. Cu cinci noi sisteme de siguranta, motorizare care respecta viitorul standard de emisii Euro VI si un design îndraznet, noul Sprinter devine înca o data un punct de reper în clasa sa. Iar un lucru este clar: cu un consum extrem de redus, pâna la 6,3 l/100 km, Sprinter se pozitioneaza pe primul loc în clasa sa si în ceea ce priveste consumul redus de carburant.Noi sisteme de siguranta, în premiera mondiala Sprinter a fost si continua sa fie pionier în dezvoltarea sistemelor de asistare în conducere. Cinci noi sisteme de asistenta – inclusiv unele în premiera mondiala pentru segmentul de autovehicule comerciale usoare – contribuie la reducerea numarului de accidente.Printre sistemele ce echipeaza noul Sprinter si care reprezinta o premiera mondiala, se numara: Crosswind Assist (cu rol de asistenta în prevenirea pierderii directiei în caz de vânt lateral puternic), precum si Collision Prevention Assist (ce ofera atentionare vizula si acustica si pregateste sistemul de frânare pentru performanta maxima în cazul unei potentiale coliziuni) si Blind Spot Assist (pentru monitorizarea unghiurilor moarte, avertizând existenta unui obstacol). De asemenea, alte noi sisteme de siguranta: Highbeam Assist (sistem optional de faza lunga pentru faruri cu halogen si bi-xenon) si Lane Keeping Assist (sistem optional de asistenta la pastrarea benzii de circulatie). Inginerii de la Mercedes-Benz sunt convinsii ca utilizarea mijloacelor electronice în segmentul de autoutilitare va avea un impact extrem de pozitiv asupra statisticilor privind accidentele rutiere.Sistemul Crosswind Assist va face parte din echipamentul standard, ca parte a Programului Electronic de Stabilitate. Celelalte sisteme de asistenta pot fi comandate ca optiuni individuale sau pachete de optiuni. Ca urmare, fiecare client poate adapta Sprinter-ul nevoilor sale specifice.În plus, Mercedes-Benz a sporit, într-o masura mai mare, dinamica de conducere a modelului Sprinter. O coborâre a sasiului a ajutat nu numai la reducerea rezistentei la vânt si a consumului, cât si la cresterea sigurantei rutiere, precum si la facilitarea încarcarii si a descarcarii de marfa.Primul autovehicul comercial usor din lume care respecta viitorul standard de emisii Euro VINoul Sprinter este prima utilitara comerciala cu o gama completa de motorizare care respecta viitorul standard de emisii Euro VI. Acest lucru înseamna o reducere drastica a nivelului de emisii de oxizi de azot (NO), hidrocarburi (CnH2n) si particule. Sprinter respecta cele mai stricte limite cu tehnologia motorului BlueTEC si tehnologia SCR, incluzând si injectia aditivului AdBlue în gazele de esapament pentru neutralizarea oxizilor de azot. Acest lucru s-a dovedit deja foarte eficient pentru mai multe sute de mii de vehicule comerciale Mercedes-Benz.Performanta oferita de gama de motorizare diesel ramâne neschimbata: aceasta cuprinde propulsoare de patru si sase cilindri, cu puteri cuprinse între 70 kW (95 CP) si 140 kW (190 CP).Inginerii au utilizat tehnologii de post-tratare suplimentara a gazelor de esapament pentru a optimiza caracteristicile sistemului de injectie, procesul de ardere si presiunea de supraalimentare. Acest lucru duce la un consum redus de combustibil si la o ardere silentioasa. În plus, echipamentele de conducere si componentele auxiliare au fost reglate în mod constant pentru consum redus. Acest lucru a fost aplicat la nivel de transmisie, punte din spate si gestionare inteligenta a generatorului.Ca o alternativa a motoarelor pe baza de motorina, Mercedes-Benz Sprinter dispune, de asemenea, de un motor supraalimentat de 1.8 litri cu sistem de injectie directa, care dezvolta 115 kW (156 CP). Acelasi motor e disponibil si în versiune cu propulsie pe baza de gaz natural comprimat. Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau la una automata cu 7 rapoarte.Transmisia ECO Gear 360 cu 6 trepte este disponibila pentru motoarele diesel cu 4 clindri, si transmisia manuala ECO Gear 480 cu 6 trepte este disponibila pentru motoarele diesel cu 6 cilindri.Transmisia se realizeaza cu ajutorul cutiei de viteze manuala cu 6 trepte ECO Gear, fie cu ajutorul cutiei de viteze automata cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS, care are un convertor de cuplu, singura de acest fel care sa fie utilizata într-un vehicul comercial.Cel mai economic autovehicul comercial din clasa saDin combinatia de motoare diesel extrem de economice cu trenul de rulare optimizat, echipamentele auxiliare si pachetul BlueEFFICIENCY, rezulta un consum mixt de combustibil de cel putin 6,3 l/100 km – o noua cifra record senzationala pentru vehiculul din clasa Sprinter. Dar nu doar acest aspect face din noul Sprinter o minunatie economica: specificatiile standard în Europa includ acum si computerul de mentenanta ASSYST. Acesta ajuta la extinderea intervalului flexibil de întretinere pâna la 60.000 km.Exteriorul si interiorul beneficiaza de numeroase îmbunatatiriÎn materie de design, noul Sprinter creeaza o impresie clara si frapanta. În conformitate cu actuala linie de design Mercedes-Benz, grila radiatorului arata mai drept si sigur pe sine. Cele trei fante ale radiatorului sunt alungite si perforate. Acest aspect nu doar ca îi confera o aparenta dinamica, dar în acelasi timp, îi creste si puterea de circulare a aerului. Grila radiatorului, semnul distinctiv al marcii, are un impact mult mai puternic.Farurile prezinta contururi mai clare, iar o caracteristica deosebit de puternica este mascarea carcasei proiectorului, împartind farurile în segmente individuale. Capota noua este mai înalta, rezultând într-o mai buna protejare a pietonilor, iar bara de protectie are o forma mai pronuntata. Atentia minutioasa acordata la proiectarea partii inferioare a van-ului aminteste de design-ul unui SUV. Din spate, noul Sprinter poate fi recunoscut datorita stopurilor sale cu dubla compartimentare.Interiorul, fara îndoiala exemplar, a beneficiat de upgrade-uri la mai multe nivele. Noua tapiterie a scaunelor asigura un confort sporit, volanul dispune de o mai buna aderenta, cu o margine groasa, iar fantele de aer sunt decorate cu aplicatii cromate. Butonul de maneta a schimbatorului de viteze este si el dotat cu un nou design.Alaturi de o noua generatie de radio, si-au gasit locul în noul Sprinter si electronice de consum inovatoare, dotate cu telefonie Bluetooth, cu tastatura de telefon si carte de telefon, pachetul tehnologic fiind întregit de sistemul de navigatie Becker MAP PILOT. Dupa testarea pe trasee de milioane de kilometri, Sprinter se pregateste pentru lansarea comerciala la începutul lunii iunie
Pentru noul Sprinter s-a pus accent deosebit pe testarea sa intensiva. S-au efectuat teste de anduranta ce au acoperit mai mult de opt milioane de kilometri, la care s-au adaugat studii intensive ale clientilor care au implicat aplicatii practice, prin care s-a pus la încercare înalta calitate a noului Sprinter.Noul Mercedes-Benz Sprinter este disponibil pentru comanda cu livrare începând din luna septembrie.