Noul Mercedes Benz Actros

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Mercedes Benz Actros

• Modele de serie de succes sunt perfectionate în puncte cheie: confort, siguranta si design. • Noi îmbunatatiri. Transmisia PoweShift automata pentru modelele standard. • Peste 100.000 de camioane au fost echipate cu motoare BlueTec, evitând 700.000 de tone de emisii CO2. • Noul Actros se impune printr-un design practic si atragator. Noul Mercedes-Benz Actros este la linia de start. A treia generatie de vehicule din familie a fost perfectionata cu 37 de masuri individuale legate de economie, confort, siguranta si design. Pentru prima data în acest segment de piata, transmisia complet automata PowerShift este de acum echipament standard. Actros a devenit trendsetter înca de la lansare, în 1996, si este si acum cel mai de succes model de camion, având vânzari de peste 500.000 de vehicule în peste 100 de tari. Transmisia PowerShift de la Mercedes a fost dezvoltata si este acum echipament standard deocamdata numai la Actros transport de lunga distanta. Acest lucru face ca Mercedes-Benz sa fie primul fabricant de vehicule comerciale care sa ofere o transmisie manuala complet automata la modelele standard ale camioanelor de mare tonaj. PowerShift de la Mercedes combina transmisia manuala cu controlul electronic care poate îndeplini numeroase functii de operare în plus fata de operatiile normale de schimbare a vitezelor si de folosire a ambreiajului. Motorul nu mai poate fi turat în trepte de viteza necorespunzatoare, reducându-se în acest fel consumul de combustibil. Cumparatorul are astfel beneficiul practic al sofatului confortabil, economic si în siguranta. În traficul din ce în ce mai aglomerat, schimbatorul automat contribuie la o siguranta mai mare. Noul Actros este echipat cu motoarele economice BlueTec, produse în 6 variante de la 235 kW (320 cp) la 350 kW (476 cp) pentru motoarele V6, si 3 variante cu putere între 375kW (510 hp) si 440 kW (598 hp) la motoarele V8. BlueTec combina în mod unic economia si tehnologia. Pâna acum, în operatiunile din întreaga lume, camioanele Mercedes-Benz BlueTec au economisit în jur de 300 milioane de litri de combustibil diesel protejând astfel mediul de 700.000 de tone de emisii CO2. Toate aceste motoare sunt disponibile si în varianta Euro 5, iar din toamna anului 2009 va deveni obligatorie norma Euro 5 pentru orice autovehicul nou. Înca o data, noul Actros creeaza standardele confortului. Pentru prima data la un camion gasim acum un sistem de control ce asigura mentinerea nivelului orizontal al paturilor din cabina. Chiar si pe suprafete denivelate somnul devine cu adevarat odihnitor. Sistemul auxiliar de aer conditionat ce controleaza temperatura asigura în cabina un climat mai sanatos. Manevrarea semiremorcii cu suspensii pe aer este acum perfectionata si se face în mod direct asigurând o stabilitate directionala si o sensibilitate mai mica la suprafetele de drum cu gropi. Aceasta nu contribuie doar la un confort sporit, ci si la o mai mare siguranta în trafic. Majoritatea îmbunatatirilor ce tin de confort ajuta de asemenea la cresterea sigurantei auto. Noul Actros contine si sistemul înca fara rival, Active Braking Sistem. Ajutat de un radar ce calculeaza continuu atât distanta cât si viteza de deplasare a vehiculului aflat în fata, în cazul unei iminente coliziuni cu acesta, soferul va primi initial un avertisment vizual, apoi un avertisment acustic. În cazul în care soferul nu reactioneaza, Active Braking Sistem activeaza frânarea (cu aproximativ 30% din întreaga putere), iar daca nici de aceasta data soferul nu reactioneaza, sistemul va frâna complet. Printre inovatiile noului Actros se mai numara si urmatoarele: • Noul indicator de status al bateriei, care informeaza soferul de voltajul curent al bateriei, de puterea acesteia si de temperatura exterioara, estimând perioada de timp în care motorul poate fi pornit. • Sistemul E-APU (Electronic Air Processing Unit – Unitatea electronica de control al furnizarii aerului comprimat) folosit la semiremorcile cu suspensii pe perne de aer ce îmbunatatesc puterea de frânare activându-se la deplasarea pe un drum în vale, ajutând la reducerea consumului de combustibil. • Pompa de apa în doua faze, care îsi regleaza capacitatea în functie de încarcatura camionului, economisind pâna la 1% din consumul total. • Aspiratorul cu aer comprimat care usureaza curatirea cabinei. • În premiera mondiala la un camion, Actros dispune de senzori de lumina si ploaie care aprind farurile si regleaza stergatoarele în functie de conditiile de drum. • Sistemul Telligent Lane Assistant care avertizeaza soferul prin mesaje acustice, daca acesta depaseste marcajul drumului. Acest sistem se dovedeste foarte eficient în cazul deplasarilor lungi pe autostrada. • Ca echivalent al ESP-ului aplicat la autoturisme, Actros dispune de sistemul Telligent Stability Control care împiedica alunecarea remorcii la viraje mai strânse prin frânarea selectiva a rotilor, evitând rasturnarea camionului. • Sistemul Telligent Roll Control adapteaza si modifica automat duritatea amortizarii la un nivel optim, în functie de conditiile de drum. Senzorii monitorizeaza miscarea pe verticala a osiei din fata si din spate, presiunea de frânare, încarcatura camionului si viteza. Aceste valori sunt înregistrate si evaluate de catre sistemul central electronic de control si trimise apoi amortizoarelor echipate cu valve electronice de control.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *