Noul Ford Focus Coupe-Cabriolet
Lansarea lui Focus Coupe Cabriolet a fost determinata si de reactia clientilor la conceptul Vignale prezentat in 2004 la Salonul Auto de la Paris. Reactia pozitiva a acestora a determinat echipa Ford sa dea unda verde pentru productia masinii si iata ca aceasta a fost finalizata in mai putin de 2 ani. Noul Focus Coupe-Cabriolet a fost dezvoltat de Ford Europa impreuna cu italienii de la Pininfarina, centru de design care se bucura de o reputatie internationala si unde au fost create unele dintre cele mai frumoase automobile din lume. Focus Coupe Cabriolet va intra in productia de serie la jumatatea anului 2006. “Suntem incantati de reactia publicului la vederea conceptului Focus Vignale si suntem hotarati sa lansam acest model in productia de serie”, a spus Gunnar Herrmann, Director de produs pentru Ford Focus. “De asemenea, am vrut sa dam modelului de serie o forma cat mai apropiata de concept, atat cat s-a putut, adaptandu-l in acelasi timp pentru o utilizare zilnica”. Noul Focus Coupe-Cabriolet este un exemplu viu al directiei de design si proiectare catre care se orienteaza Ford; stilat si incitant dar, in acelasi timp, o incantatoare masina de zi cu zi. Pe scurt, cei care il vor conduce vor atrage cu siguranta atentia. In stilul tipic Ford, manevrarea acoperisului rigid este simpla. Focus Coupe Cabriolet poate fi transformat dintr-un elegant coupe intr-un cabrio la moda in cateva secunde, prin apasarea unui singur buton. Focus Coupe-Cabriolet se alatura modelului Focus ST in gama de top a modelelor Focus. Clientii nu vor remarca doar legatura de familie, dar si stilul personalizat al Coupe-Cabrioletului, exprimat prin linia fina a caroseriei si pavilionul usor arcuit. Modelul prezentat in avanpremiera se deosebeste printr-o culoare exterioara metalizata -denumita “LUNA”- care evidentiaza stilul elegant si in acelasi timp sportiv al masinii. Autoturismul este disponibil cu un acoperis pliabil electric alcatuit din 2 segmente, care il transforma dintr-o masina confortabila de familie intr-un cabriolet deosebit. Dispune de 4 locuri si ofera un portbagaj mare, cu o capacitate de peste 500 litri. Acest aspect subliniaza si mai bine utilitatea si caracterul polivalent al automobilului. Pasajele proeminente ale rotilor specifice Focus ii ofera un aspect indraznet, in timp ce privit din spate si din profil, automobilul afiseaza un design cu “aroma” italiana, cu finisaje cromate si un portbagaj nu foarte masiv. “Tema initiala de design a conceptului Vignale a ramas aproape intacta pentru productia de serie a Focus Coupe Cabriolet”, a mentionat Chris Bird, Director de Design la Ford Europa. “Noul Focus ofera de asemenea un punct de inceput foarte important de la care echipa de design ar putea crea un vehicul cu o personalitate duala”. La interior, accentul cade pe rafinament, eleganta si folosirea unor materiale premium. Modelul in avanpremiera se prezinta cu un interior atractiv, in 2 nuante, cu partea de sus a bordului in noua culoare “Iris” care contrasteaza inspirat cu nuanta “Camel” a tapiteriei luxoase de piele. Pentru a pastra statutul de model de top al gamei Focus, nivelele de echipare vor fi pe masura. Mai multe detalii vor fi oferite aproape de lansarea sa pe piata, dar unele elemente, cum ar fi aerul conditionat, setul complet de airbag-uri, sistemele audio si alte componente de siguranta activa si vor fi disponibile in echiparea standard. Clientii vor avea posibilitatea personalizarii masinii dupa bunul plac, sens in care exista o lista intreaga de culori si optiuni de configurare, plus o gama importanta de accesorii. “Focus Coupe Cabriolet este conceput mai mult ca un Grand Tourer decat ca un un roadster sportiv”, a adaugat Jon Wellsmann, Brand Manager pentru Ford Focus la Ford Europa. “Dupa cum ai astepta de la orice Ford Focus, in mod normal, va fi foarte placut sa conduci atat un coupe, cat si o cabrioleta.” Focus si-a castigat reputatia ca fiind una dintre cele mai manevrabile masini la clasa sa, impunand anumite standarde ale aprecierii vehiculelor din calsa C. Coupe-Cabriolet nu va face exceptie si a fost conceput pentru a fi agil, sigur si confortabil, dupa cum implica insusi numele de Ford Focus. Noul Focus Coupe-Cabriolet va fi disponibil cu 3 variante de motorizare: 2 motoare pe benzina – 1,6 litri Duratec -100 CP si 2,0 litri – Duratec – 145 CP, si motorul de ultima generatie 2,0 litri-Duratorq TDCi de 136 CP. Aceste motorizari Ford conving prin consum redus de combustibil si nivel redus de noxe. Toate detaliile tehnice ale Focus Coupe-Cabriolet vor fi anuntate aproape de momentul lansarii sale pe piata in a doua parte a anului 2006. Ford cu “aroma” italiana Noul Focus Coupe Cabriolet a fost dezvoltat in cooperare cu compania italiana de design Pininfarina S.p.A. Urmare a confirmarii dezvoltarii conceptului Focus Vignale, in noiembrie 2004, Ford Europa a ales Pininfarina ca partener ideal pentru dezvoltarea acestui program. “Pininfarina s-a dovedit un partener foarte serios pentru proiectul Ford Streetka, astfel ca a reprezentat un partener firesc pentru noi”, a spus Herrmann. “In timp ce pentru proiectul StreetKa am lucrat cu Pininfarina la dezvoltarea designului pentru productia modelului de serie, in cazul proiectului Focus ne-am unit fortele cu Pininfarina in conceperea designului in ansamblu si a productiei propriu zise a intregului vehicul”. Cooperarea cu Pininfarina continua pe parcursul intregului proces de fabricatie, in timp ce toata productia de serie pentru Focus Coupe-Cabriolet va fi realizata de Pininfarina la fabricile de la Grugliasco si Bairo, ambele situate in suburbiile orasului Torino, Italia. Componentele esentiale comune cu modelul clasic vor fi furnizate de fabrica Ford de la Saarlouis – Germania. “Suntem mandri sa lucram din nou cu Ford Europa pentru modelul Focus Coupe-Cabriolet, model ce reprezinta pentru noi o investitie semnificativa nu doar in termeni de design si expertiza tehnica dar si a naturii relatiei noastre cu Ford si a posibilitatii de afirmare a conditiilor premium de fabricare oferite de fabrica din Italia”, a adaugat Andrea Pininfarina, CEO al Pininfarina S.p.A. Aparitia lui Focus Coupe-Cabriolet extinde gama de modele Ford Focus, oferind clientilor posibilitatea unei alegeri inspirate. In acest moment, Focus ofera variantele hatchback cu 3 si 5 usi, sedanul cu 4 usi si wagon cu 5 usi, plus noul Coupe-Cabriolet si Focus C Max. Gama Focus include de asemenea si modelul nou lansat, Focus ST. Ford Focus este unul dintre cele mai de succes modele din Europa, cu mai mult de 4 milionae de unitati construite, fara a include aici cele 370.000 de unitati Focus C- Max, construite din 2003 pana in prezent. Focus, care a inregistrat vanzari de 442.000 unitati in 2005, este produs in fabricile europene din Saarlouis – Germania, Valencia – Spania si Sankt Petersburg – Rusia. Productia din afara Europei include tari precum China, Statele Unite, Thailanda, Filipine si Africa de Sud. In intreaga lume au fost vandute mai mult de 5 milioane de Ford Focus, cu rezultate deosebite in principal in 2000 si 2001 cand Focus a primit titlul de “Masina anului” atat in Europa cat si Statele Unite. Noul Focus Coupe-Cabriolet va putea fi comandat in intreaga Europa de la sfarsitul verii acestui an. Se estimeaza o productie anuala de 20.000 de vehicule.